Geavanceerd zoeken

EQ6 plus s300 reinigingsprobleem

Vast in een schoonmaaklus

Lucas Vinke

Woensdag, 05. Juli 2023, 10:14 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal smile.gif

Ik hoop dat ik hier een passend antwoord kan vinden. Het volgende probleem... Ik ben gisteren begonnen met het Calc'n'Clean programma en op een gegeven moment kwam de melding: Vul water zonder koolzuur of verwijder filter. Ik heb dus water bijgevuld - zonder succes. Ik heb de watertank even opgetild en omhoog gezet - geen succes. We hebben geen filter geïnstalleerd, ter informatie. Het is ook uitgeschakeld in het menu.

Zodra ik de machine uitschakel en opnieuw start, verschijnt de melding: Spoelen en waterreservoir vullen. Dan druk ik op START. Daarna komt de melding: Machine wordt gespoeld na onderbreking van de service. Je hoort de pomp werken. Helaas komt er aan de voorkant (waar de koffie uitkomt) geen druppel water uit en in de lekbak staat na de cyclus ineens water. Er ligt ook een klein meertje onder de machine - ik kan niet zeggen waar het water vandaan komt...

Deze melding wordt op een gegeven moment gevolgd door de melding: Vul niet-koolzuurhoudend water bij of verwijder filter. Ik kan met de menuknop in het menu komen en alles veranderen, maar helaas doet het niets. Het maakt niet uit welke instelling het niet wil.

Toen heb ik hier verschillende draadjes doorzocht en ben met iets simpels begonnen. Ik keek naar de zeef onder de watertank. Alles was in orde. Toen heb ik het zijpaneel verwijderd en zag ik de flowmeter met de twee slangen. Beide slangen schoongemaakt en de flowmeter ook.

Ik ging ook naar het servicemenu en deed de pomptest. Er staat 50ml/ en het niveau is 0,7ml.