Geavanceerd zoeken

Surpresso S60 Water raakt op uit de brouwerij.

Surpresso S60 defect bij brouwinstallatie

maennle2012

Samstag, 10. Juni 2017, 13:51 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30587

Lid sinds: 10.06.2017

Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik kon niets vinden dat geschikt was voor de zoektocht. Ik
heb een Surpresso
S60 en het volgende probleem

: Er komt geen koffie uit de tuit. De koffie wordt gemalen en het water wordt opgepompt, maar het water loopt niet uit de uitloop maar direct in de lekbak. Ik heb de aftapkraan al vervangen en

ook

het vasthoudmechanisme in de

zeteenheid is nieuw.

Vandaag heb ik de machine zonder deksel bediend en heb ik gezien dat het water aan de onderkant van de brouwinstallatie opraakt. Rechtstreeks bij de hendel die verbonden is met de zeefplaat waar het koffiepoeder op valt. Dit loopt af van de brouwerij. Ik heb gemerkt dat als je de zeteenheid vult met water onder de kraan en de hendel iets omhoog duwt met de hand, het water weer opraakt. Daarom denk ik dat als het poeder tegen het bovenste deel van de zeteenheid drukt, dit verzegeld moet worden. Met de hand werkt dit ook

niet in de machine.

Misschien heeft iemand een idee. Wat

is de

functie van

de slijpschakelaar?

En wanneer moet het welke

schakeltoestand hebben? Dank u wel.
Vriendelijke
groeten,
mannen
.

HWS

Zondag, 11. Juni 2017, 09:33 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Goede zondag,

er is een afdichting voor deze zuigerstang op <jaraprofi.de>. (Ongeveer 3,50 Eur). Wanneer alles gedemonteerd is en de brouwkamer zonder onderste zuiger, zie je het deksel, ingebed in de bodem van de kamer. Deze hoes kan eenvoudig met een geschikt gereedschap worden uitgedraaid. Daaronder zit een lippendichting, die met een haakje of iets dergelijks kan worden uitgetrokken. Doe er een nieuwe in, leg het deksel er weer op en lijm het eventueel met plastic lijm. Dan moet alles daar beneden weer strak zitten. De afdichtingsgroef moet aan de bovenkant zitten!

De schakelaar aan de bovenzijde wordt gebruikt om na het indrukken om te schakelen. Als er bijvoorbeeld te weinig bonen in zitten, kan hij niet schakelen omdat de schakelvlag niet ver genoeg omhoog gaat bij gebrek aan gemalen poeder. In dit geval toont het display <vulbonen>.

HWS

maennle2012

Zondag, 11. Juni 2017, 09:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30587

Lid sinds: 10.06.2017

Hallo,

Zondag is het helaas zonder koffiewink.gif. Bedankt voor het antwoord
.


Maar betekent dat dat de zuiger altijd strak op de bodem moet zitten? Dus zelfs als de plaat niet

wordt ingedrukt?

En de slijpschakelaar staat in het normale brouwproces altijd in het midden van

de schakelvlag? Groetende
mannen

HWS

Zondag, 11. Juni 2017, 10:47 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

De onderste plaat wordt tijdens het brouwproces ingedrukt. Tijdens dit proces wordt warm water met een druk van ongeveer 7-8 bar in de brouwkamer geperst. Tijdens het pompen moet de zuigerstang met de groefringafdichting de brouwkamer aan de onderkant van het centrale gat afdichten. Door de waterdruk drukt de groefring tegen de buitenkant van de muur, zodat alles wordt afgedicht. Bij elk kopje gaat er echter nog ongeveer één glas vol met restwater in de lekbak. Dit is normaal. Aan het begin van het persproces hoeft de bodem niet vast te zitten. Pas als de persdruk de plaat ver genoeg naar beneden heeft gedrukt, sluit deze aan de onderkant.
Als alles goed is gemonteerd, dan past de schakelvlag
.
HWS

maennle2012

Vrijdag, 23. Juni 2017, 14:47 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30587

Lid sinds: 10.06.2017

Sorry was onderweg
, de oplossing was waarschijnlijk echt de afdichting in de onderste zuiger. Wilde niet meer verzendkosten betalen dan de materiële waarde. Dus heb ik wat teflon tape om de zuiger gewikkeld en de afdichting schoongemaakt. Zie daar dat de machine weer strak staat. Eindelijk weer wat koffie, laten we eens kijken hoe lang de zeehond blijft.
smile.gif

kaffeechris

Vrijdag, 23. Juni 2017, 16:19 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

? Murks blink.gif

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.