Geavanceerd zoeken

Welke bonenkoffie is de beste?

Bosch VeroBar 100

paco81

Zondag, 11. Maart 2012, 13:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 15563

Lid sinds: 11.03.2012

Hallo we hebben sinds gisteren een nieuwe volautomatische koffiemachine, van Bosch hebben we gekozen voor dit model, want het heeft gewoon alles wat je nodig hebt en is het beste voor ons.
Ons probleem is nu dat we niet weten welke koffie we moeten nemen, kan iemand me alstublieft helpen, de koffie moet niet te bitter zijn
.

Bedankt voor de vele antwoorden.

Macciato-Fan

Zondag, 11. Maart 2012, 13:18 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 15561

Lid sinds: 11.03.2012

Hallo!

Welke koffie het beste is, dat is een kwestie van smaak en dat kan ik niet precies beoordelen. Ook hebben we pas sinds enkele dagen een volautomatische koffiemachine (Jura Ena 9 One Touch). We moeten ook vertrouwd raken met de machine.

Op dit moment hebben we espressobonen van Espresso Becker - ze noemen zichzelf "Beck-Presso". De koffie smaakt goed,
maar gisteren heb
ik
bij de online shop S-Pressimo (branderij Hornig uit Oostenrijk) een blikje "Cream Diamonds" koffiebonen met een melkslangborstel besteld. De reviews bij Amazon klinken veelbelovend, dus we willen deze koffie graag binnenkort testen. Misschien is het ook iets
voor jou.
Veel plezier met je nieuwe keukenvriend!



--------------------
Viele liebe Grüße
Macciato-Fan

schafbock   

Montag, 12. Maart 2012, 14:12 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 191

lidmaatschapsnummer..: 14543

Lid sinds: 19.12.2011

Moeilijke vraag,

wat zijn je voorkeuren. Sterk maar duidelijk. Meer zoals Turks. Medium sterkte ontbijtkoffie met weinig zuur. Prijsbewust voor een hoge consumptie of prijs, wat ook de hoogste prijs is
.
ph34r.gif

cocco

Montag, 26. Maart 2012, 12:53 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 11714

Lid sinds: 06.04.2011

De meest populaire en wijdverspreide boon is de Arabica. Ik denk niet dat je het mis kan hebben.
De Robusta is iets sterker en bevat meer cafeïne
.

Maar natuurlijk hangt veel af van het branden, hoe donkerder hoe sterker...

wadriller

Montag, 26. Maart 2012, 15:00 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 480

lidmaatschapsnummer..: 2714

Lid sinds: 05.09.2008

blink.gif
Dat is niet helemaal waar. Er zijn ook Arabica die min of meer oneetbaar zijn.
En bovenal zijn er ook zeer goede Robusta die beter zijn als ze op de juiste manier worden geroosterd dan sommige slecht geroosterde
Arabica.
Ik zou gewoon de bekende kleine branders proberen. Er zit zeker iets in !!



--------------------
Gruß

Michael
www.der-wadriller.de

PBeck

Montag, 26. Maart 2012, 18:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 28

lidmaatschapsnummer..: 15668

Lid sinds: 21.03.2012

We houden ook van de espressobonen van Aldi... smile.gif

Groeten PBeck

Siga

Montag, 11. Juni 2012, 17:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 16210

Lid sinds: 12.05.2012

Nadat Fausto's proefpakket leeg was en de nieuwe bestelling er nog niet was, moest ik overstappen naar supermarktkoffie.

Eerst bracht een vriend mij de Zwitserse Schümli uit Edeka. De koffie is mild en zuur, absoluut niet mijn smaak. Gelukkig had ik maar een kleine hoeveelheid in de slijpbak gedaan. Toen ging ik zelf naar Edeka en werd verrast door de grote selectie. De meeste soorten zijn al beschreven in het forum en ik wilde geen 08/15 supermarktkoffie.

Toen probeerde ik de GEPA Milagro en ik moet zeggen dat ik opgewonden was! Het smaakt sterk zonder bitter te zijn, heeft weinig zuur en is maagvriendelijk. Helaas is het nog steeds iets duurder dan de Fausto Monaco of Crema, maar zeker de moeite waard.

coffeelicious

Samstag, 07. Juli 2012, 22:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 16360

Lid sinds: 27.05.2012

Hallo,

het antwoord op je vraag kan uiteindelijk alleen maar van jou komen. biggrin.gifLos van uw persoonlijke smaak (sterk, mild) of de koffiespecialiteit die u het liefst bereidt (espresso, cappuccino, etc.), smaken dezelfde koffiebonen van een Bosch in Innsbruck (lage waterhardheid) anders dan die van een Jura in Neurenberg (hoge waterhardheid). Naast de waterkwaliteit zijn ook technische criteria (druk, temperatuur, maalgraad, duur van de winning) bepalend. Met moderne volautomatische koffiemachines kun je deze tot op zekere hoogte beïnvloeden en zo een belangrijk effect hebben op de smaak van de bereide koffie! De belangrijkste aanbeveling die ik u wil geven is: laat u nooit verleiden door industriële koffie! Voor mij omvat dit alles wat u in de supermarkt of in de discountwinkel kunt krijgen, of het nu gaat om Aldi of Lavazza. Je moet weten dat deze producenten zich in de eerste plaats bezighouden met de hoeveelheid als het gaat om het roosteren. Met andere woorden, een braadstuk loopt in de grote fabriek in 5 minuten op meer dan 500 graden. De koffie die je in de winkel koopt, ligt meestal al lang in de winkel en heeft zijn aroma verloren. Je kunt echt goede koffie krijgen van de kleine brander. Hier braadt u in kleine hoeveelheden van ongeveer 10kg. Het braadproces duurt 20 minuten bij een temperatuur van 200 graden. Dit heeft tot gevolg dat aan de ene kant de aroma's veel sterker naar buiten komen - vooral omdat de brander de smaakkwaliteiten van de individuele boon perfect tot uitdrukking brengt - en aan de andere kant zelfs Italiaanse braadstukken (donker en sterk) hier veel beter verteerbaar zijn dan de industriële brandewijn. De reden hiervoor is dat de lage temperaturen een veel lagere zuurgraad opleveren. En je kan hier de kilo koffie krijgen voor slechts 17€! Ik raad je gewoon aan om een beetje te proberen. De volgende kleine branders bieden proefpakketten aan met verschillende soorten koffie. Daar bind je jezelf niet vast aan 1 kg koffie aan je been, wat misschien niet goed smaakt... Á profs 1kg: Ook al is het voor sommige mensen "verleidelijk" om voor slechts 9€/kg koffie te halen, u moet zich ervan bewust zijn dat het hier hetzelfde is als bij elk ander goedkoop voedsel. In Duitsland is er naast de omzetbelasting een koffiebelasting, de transportkosten en de beurskoers maken de koffieprijs zeer transparant. Uiteindelijk kan iedereen voor zichzelf denken, wat er in de tas van Aldi zou kunnen zitten... En als u - net als u - een hoogwaardige koffiemachine in de keuken zet, moet de koffie voldoende zijn voor de machine! U schenkt geen oude frietjes in een Mercedes... wink.gifMaar hier zijn de links en veel plezier bij het proberen smile.gifvan quijote-kaffee.deridders-roesterei.decoësterei-fuchs.dekaffeefachwerk.deBest regardsRichardP
.s.: Helaas kan ik een opmerking niet weerstaan ;-). De uitspraak "Arabica is een goede koffie" is ongeveer net zo betekenisvol als het antwoord "rode wijn is een goede wijn".
wink.gif

CofCofCoffee

Vrijdag, 13. Juli 2012, 11:46 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 16826

Lid sinds: 13.07.2012

QUOTE (PBeck @ maandag 26 maart 2012, 17:05 uur)
We houden ook van de espressobonen van Aldi... smile.gif

Groeten PBeck

Ze zijn echt niet zo slecht, moet ik zeggen.



--------------------
98 Kaffee, 99 Kaffee, 100 Kaffee....

KVA_Neuling

Zondag, 15. Juli 2012, 11:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 16835

Lid sinds: 14.07.2012

QUOTE (coffeelicious @ zaterdag, 07 juli 2012, 21:56 uur)
De belangrijkste aanbeveling die ik je wil geven...
Laat u nooit verleiden tot industriële koffie!
Voor mij is dit inclusief alles wat je kunt krijgen in de supermarkt of de discountwinkel, of het nu Aldi of Lavazza wink.gifis.

Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt en nadat ik alle pagina's heb bekeken en zorgvuldig heb gelezen ben ik er bijna van overtuigd...
in ieder geval is er nu een proeverij op weg naar mij en als de smaakbeleving nog steeds geweldig is... - Ik ben al erg nieuwsgierig
rolleyes.gif



--------------------
netter Gruß Rene

Cafe Celica (privat) seit 13.07.2012 - bisher sehr zufrieden
Jura Impressa E75 (Arbeit)

.

coffeelicious

Zondag, 15. Juli 2012, 19:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 16360

Lid sinds: 27.05.2012

QUOTE (KVA_Nieuwkomer @ Zondag, 15 juli 2012, 10:14 a.m.)
Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt en nadat ik alle pagina's heb bekeken en zorgvuldig heb gelezen ben ik er bijna van overtuigd...
in ieder geval is er nu een proeverij op weg naar mij en als de smaakbeleving nog steeds geweldig is... - Ik ben al erg nieuwsgierigrolleyes.gif

Daar ben ik erg blij mee!! je moet smile.gifmelden hoe je het vond! Veel plezier bij
het proeven en de beste groeten
. smile.gif

wacky_funn

Woensdag, 08. Augustus 2012, 12:42 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 11817

Lid sinds: 20.04.2011

Lavazza! In feite is dat alles wat er is! smile.gif

Guest   

Woensdag, 08. Augustus 2012, 22:57 Uhr

Unregistered

Lavazza Crema e aroma! we drinken het al jaren en zijn er altijd tevreden mee! het is allemaal
een kwestie van smaak, maar voor een prijs per kilo van 8€ (in Nederland) is het een goede koffie
. smile.gif

coffeelicious

Donderdag, 09. Augustus 2012, 10:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 16360

Lid sinds: 27.05.2012

Ik vind Lavazza niet zo geweldig. We hebben ook (helaas) de "Crema e Aroma" op kantoor en die schoot 6 maanden geleden onze molen op omdat er nog een steen in de bonen zat.
Verder is het brandpatroon ook zeer ongelijk en variëren de bonen sterk in grootte. Het "aroma" is dus wink.gifook vrij plat
... Nogmaals,
de aantrekkingskracht om dit eeuwige prijsargument in twijfel te trekken (de machine mag dan wel enkele honderden euro's kosten, maar de koffie moet zo goedkoop mogelijk zijn...)
Hoeveel

cent zou een kopje koffie meer kosten als je een fatsoenlijk kopje koffie koopt?!!! En daarmee doe je zeker iets voor je gezondheid!

Guest

Donderdag, 09. Augustus 2012, 10:42 Uhr

Unregistered

We hebben de Lavazza al jaren en er zit nooit een steen of iets dergelijks in.

Als je een doorvoer van 10-15 kopjes per dag hebt, koop je zeker geen koffie voor 20€/kilo. Het heeft ook niets te maken met het feit dat de machine enkele honderden € kost, als ik mad.gifzulke onzin nog eens lees.
Het is eerder een subjectief
gevoel dat ieder van ons heeft, dus laat ons alsjeblieft een andere mening hebben dan de jouwe. Conclusie

is dat iedereen "zijn" koffie moet vinden en we hebben het

gevonden

(

trouwens, iedereen die met ons koffie drinkt is altijd tevreden!!!) met de Lavazza.
Aan ieder zijn eigen
wink.gif

 Seite 123