Geavanceerd zoeken

Saeco Magic Comfort Plus

Kopen of beter nog zoeken

Schulte0

Dinsdag, 05. December 2006, 11:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 630

Lid sinds: 03.12.2006

Hallo, lieve koffietantes en ooms,

Tot nu toe heb ik mijn leven beheerst met eenvoudige koffiemachines, nu flirt ik met de Saeco Magic Comfort Plus. Het is beschikbaar in de prijsklasse tot 600€, wat voor mij precies goed is. Het lijkt me belangrijk dat het een combinatiemachine is, d.w.z. dat het ook een tweede container voor koffie heeft - niet iedereen drinkt alleen maar espresso. Daarnaast beschikt de machine over twee verwarmingssystemen, die volgens een vakhandelaar de productie van cappuccino veel gemakkelijker moeten maken. Ook is er bekerverwarming beschikbaar. Reinigings- en ontkalkingsprogramma dito. Ik heb waarschijnlijk artikelen gelezen waarin de smaak wordt bekritiseerd, maar aan de andere kant zijn de beoordelingen van de Amazone-klanten van de Saeco-machines zeer positief. Wat denk je, moet ik ze kopen? De groeten!

Gregorthom

Dinsdag, 05. December 2006, 12:54 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

De smaak is te danken aan de gebruikte bonen en de ijsinstellingen die u kiest.

Trouwens: Met de bonen die je invult kun je niet alleen espresso maken, maar ook gewone koffie. Het wordt gecontroleerd door de hoeveelheid poeder en water. Ik gebruik nooit de poedervulklei en heb of gewone koffie of espresso...met dezelfde bonen.

Ik denk dat de prijs ook ok is, maar ik weet niet zo veel over de prijzen van dit model.
Maar ik denk dat je ze al kunt kopen.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

markkus

Dinsdag, 05. December 2006, 22:41 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 53

lidmaatschapsnummer..: 500

Lid sinds: 15.11.2006

Hoi!

Ik heb zelf de Saeco Magic comfort sinds mei en ben tot nu toe erg tevreden!! Trouwens:
ik heb ook bij
Amazon besteld... en ben na 3 dagen aangekomen ;-)Ik

heb geen recensie geschreven

bij

Amazon, maar na mijn ervaringen met deze machine kon ik wel

een zeer goede positieve recensie schrijven.
Het Magic comfort onderscheidt zich door de grote bezinkbak
en een grote watertank (2,4 liter, denk ik).
Zoals gezegd hangt de smaak sterk af van de gebruikte bonen! Ik drink eigenlijk alleen maar "normale" koffie en gebruik de "Cafe crema" bonen van Tchibo - die hebben tot nu toe
het beste gesmaakt!!! Trouwens: Mijn Magic comfort
kostte ongeveer 490 of 500 euro bij Amazon. Met het comfort plus heb je de aparte melkopschuimer waarmee je snel melkschuim kunt produceren (daarom
denk ik dat er twee circuits zijn?!?!).
Voor het schoonmaken: Makkelijker kan het niet! Het waterreservoir wordt er in een ruk uitgehaald, net als het reservoir... gewoon afspoelen met water en dat is het. Om de 2-3 weken haal ik de brouwgroep eruit en
spoel deze af met koud water.
Voor het onderhoud: ik gebruikte het waterfilter "Aqua prima" in mijn watertank... wordt verondersteld een deel van de kalk uit het water te halen. Daarnaast ontkalk ik mijn machines echter op de aangegeven intervallen (aangegeven door de machine op het digitale display...) met de juiste
ontkalkingsoplossing van Saeco.
Sinds
mei zijn er geen
defecten
meer geweest
aan mijn machine
! Conclusie
: ik kan deze machine ten zeerste aanbevelen - ook bij Amazon
besteld!

Schulte0

Donderdag, 07. December 2006, 20:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 630

Lid sinds: 03.12.2006

Hallo, lieve Gregorthom en Markkus
, bedankt voor jullie aanmoediging en tips! waren behulpzaam, ik was een


beetje misselijk


als
onervaren

koper van een koffiemachine. Ik denk ook dat de smaak kan worden beïnvloed door het soort koffie en de behandeling - het was hetzelfde met mijn eenvoudige machine. De tweede soort koffie zou voor ons belangrijk zijn, omdat een milde "Duitse" koffie heel anders smaakt dan een espresso.



Interessante ervaring met prijzen: Een Ebay-dealer, wiens aanbod van 550€ ver onder het algemene gamma van 650-699€ lag,



antwoordde



mijn vraag of

het

een toegestane verkoop

was,

vrij ontwijkend. Saeco sluit de garantie voor herinvoer of machines uit de grijze zones uit. Dus ik heb afstand genomen... Ik heb nu een demonstratiemodel besteld (max. 250 cups), gereviseerd en gereinigd door Saeco klantenservice, met een garantie van een jaar. En de prijs? 499€! Niet slecht voor de Plus, hè? Ik zal je

vertellen

over mijn ervaringen

.

Met vriendelijke groet aan u en de gemeenschap

Gregorthom

Donderdag, 07. December 2006, 21:07 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Wat betreft de milde Duitse koffie :-)

Ik heb er al eerder zo een gedronken, omdat ik niet van sterke koffie hou.
Toen vond ik de juiste espressobonen(!) en bion voor de automaat. Met de hoeveelheid water voor een normaal kopje koffie, het aroma en de maling aangepast, kan ik een milde "Duitse" koffie
bereiden
met een heerlijk aroma, geen zure of bittere smaak
.

Voor een sterke espresso met dezelfde bonen heb ik een andere hoeveelheid water (logisch) en een andere aromakracht ingesteld en krijg ik

een heerlijke espresso.
Hieruit blijkt dat het zeker
mogelijk is om
het uitsluitend met espressobonen
te maken.
De prijs voor de Plus is oké, 250 hoezen zijn geen slijtage voor een VA.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

markkus

Vrijdag, 08. December 2006, 08:51 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 53

lidmaatschapsnummer..: 500

Lid sinds: 15.11.2006

Hoi!

Volgens mijn informatie heeft Saeco de Magic-VA serie uit het assortiment gehaald en daarom zijn er soms zulke sterke prijsdalingen in de markt gebruikelijk of te verwachten. (Op de homepage van Seaco staat de Magic serie niet meer vermeld...)

Markus

spelt

Samstag, 09. December 2006, 01:05 Uhr

Unregistered

Saeco Magic RD (ReDesign) wordt alleen geproduceerd van 2004 tot 2005. Het model was de beste Saeco ooit. Inox thermoblok. Zeer goede en rustige molen. Maar ik ken de 'plus' versie niet zo goed.

markkus

Samstag, 09. December 2006, 12:42 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 53

lidmaatschapsnummer..: 500

Lid sinds: 15.11.2006

Juist... Ik heb ook de "RD" - sinds de bouw in 2005...
Met de Plus heb je stoom om de melk sneller op te schuimen, anders is alles hetzelfde als met de
Magic comfort.
Dat kan ik
bevestigen
met de stille molen
.
Markus

Schulte0   

Woensdag, 13. December 2006, 11:31 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 630

Lid sinds: 03.12.2006

Hallo! mijn Saeco Magic Comfort Plus is gearriveerd! volledig gereviseerd demonstratiemodel (250 cups) via www.gebrauchte-Vollautomaten.de, 499€, geautoriseerde dealer, garantie, geen gebruikssporen, tiptop! na een
half uur HÄ? fase werking begrepen, individuele fijnafstelling aangepast. Juist, trouwens, de hint voor het maken van milde koffie met espressobonen! Ik ben nogal enthousiast - ik had nooit zo'n goede smaak verwacht. Ik zou de 'crema' het cijfer 2,5 geven, melkschuim gaat geweldig, misschien een beetje kleinere actieruimte voor een hoge koffiekop. Maar vooral geen vervelende wachttijd tussen het schuim en de koffiebereiding vanwege de twee verwarmingscircuits. De machine is echt niet erg luidruchtig. En wat ik echt waardeer: de koffie/espresso is heet! Beste wensen, ik ga nu naar de keuken - hopelijk kan ik de toegenomen koffieconsumptie tolereren... smaakt zo lekker!

Gregorthom

Woensdag, 13. December 2006, 12:08 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Ik ben blij te lezen dat je hetzelfde voelt met je eerste volautomatische koffiezetapparaat als toen ik het voor het eerst in de keuken had. Koffie en andere specialiteiten per liter waren aan de orde van de dag :-) s Avonds kon ik niet slapen en ik was ziek van alle melk.

Ja, de smaak van de koffie is niet vergelijkbaar met die van een normale filtermachine. Gewoonweg prachtig. Ik kijk elke ochtend uit naar mijn eerste beker en ben altijd erg opgewonden.

Het wachten na de bestelling is het ergste, toch?

Wens je een goede dorst en veel plezier bij VA.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

markkus

Woensdag, 13. December 2006, 13:44 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 53

lidmaatschapsnummer..: 500

Lid sinds: 15.11.2006

Leuk dat je ook hebt gekozen voor een "Magic" ;-)

Ik zou mijn crema een 1.5 geven... Na 1-2 kopjes wordt de Crema steeds beter. Ik weet niet wat de reden hiervoor is... Hmmm.

Nou, veel plezier met de "Magic"!


Markus

Gregorthom

Woensdag, 13. December 2006, 13:59 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

De crema is afhankelijk van vele factoren (oliegehalte van de bonen, brouwmethode, druk, temperatuur, etc.
) Ik ga ervan uit dat het hele circulatiesysteem een relatief homogene temperatuurcurve heeft na 2-3 koppen en dat de crema dus consistenter en beter is. Maar dit is slechts een gok van mij.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T