Geavanceerd zoeken

Brew groep scheurt na reiniging

Als de druk toeneemt, breekt de brouwgroep...

LordofSnow

Montag, 10. Oktober 2022, 17:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 31269

Lid sinds: 21.10.2017

Prettige dag nog,

Nadat er schimmel begon te groeien op de Melitta Purista uit de kring van een familielid, heb ik de koffiemachine en de zetgroep gedemonteerd in hun afzonderlijke onderdelen en volledig gereinigd.
Na hermontage stroomt de koffie weer naar beneden zoals voorheen, behalve dat de zetgroep scheurt wanneer de druk wordt opgebouwd, net voordat het hete water wordt doorgeperst.


Ik heb de afdichtingen van de verbindingsstukken en de zuiger nog niet vervangen, maar na het schoonmaken heb ik ze ingevet met siliconenvet - de machine is nu 20 maanden in bedrijf en had eigenlijk wat langer moeten wachten.

De montage van de machine en de zetgroep verliep vlot. Na de montage heb ik ook de zetgroep gereinigd met een reinigingstablet en een reinigingsprogramma.

Er kraakt niets in de versnellingsbak en bij het draaien en duwen van de bewegende delen, inclusief het samenpersen van het koffiepoeder. Pas als de druk wordt opgebouwd, begint de zetgroep te kraken en als je naar de zijkant van de zetgroep kijkt, lijkt het alsof hij een beetje naar buiten wordt geduwd of gedraaid en kraakt hij.
De brouwgroep barst niet tijdens het doordrukken, maar wel wanneer de druk wegvalt en de mechanische spanning weer wordt opgeheven.
Bij het uitwerpen en terugkeren naar de startpositie hoor je ook niets ongewoons.


Nudacht ik dat de neerhouder minimaal beweegt als de druk wordt opgebouwd, dus heb ik de contactvlakken tussen de neerhouder en het brouwgroephuis minimaal ingevet door er met mijn vinger overheen te gaan met het overgebleven vet

.



De zetgroep is stevig vastgeschroefd, maar is gemakkelijk te plaatsen en te verwijderen. De stop (zie foto) is ook stevig vastgeklikt.



Het crasht nog steeds, en ik ben ten einde raad.
Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad en het kunnen oplossen?

Hier is een video van de knetterende brouwgroep


Purista F 230-101
























Bijgevoegde afbeelding