Geavanceerd zoeken

Breville Barista Express. Te koud?

jamesbowers

Woensdag, 05. Juni 2019, 12:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 34218

Lid sinds: 01.05.2019

Hey iedereen
, ik kocht een nieuwe Breville Barista Express bij een prestigieuze lokale winkel hier in Seattle een paar weken geleden. Na het succesvol kiezen van de maal- en schiettijden was het nog steeds super bitter, ongeacht de gebruikte bonen (hoewel allemaal vers). De schoten leken relatief koud, dus ik vermoedde dat ze niet de juiste brouwtemperatuur bereikten. Om het te testen heb ik de machine aangezet, 1/2 uur gewacht en daarna een leeg schot door het portafilter gelopen. Ik heb nog een leeg schot gelopen en de stroom direct uit het portafilter gemeten met een goede, betrouwbare instant thermometer, en het was 157 graden F (bevestigd door een andere thermometer in een voorverwarmde schotel). Toen nam ik een schot,
met dezelfde resultaten.
Ik nam het mee terug naar de winkel, en de man zei dat het normaal was, wat niet helemaal juist leek. Ik heb een beetje gezocht en vond het probleemoplossingsgedeelte op de Breville-pagina. Er staat: "De temperatuur van de vloeistof die uit de machine komt voordat deze de koffie raakt, is ongeveer 200°F (over het algemeen tussen 195°F en 205°F)" met "enig warmteverlies verwacht"..... Misschien ben ik ver weg, maar 40° lijkt iets meer dan "enkele" gedachten?

Bedankt,

johnjohn22

Vrijdag, 14. Juni 2019, 12:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 33983

Lid sinds: 26.03.2019

Bij espresso draait alles om de maling en de temperatuur, maar beide kunnen fijnmazig met de hand worden geregeld. Het aanpassen van de temperatuur is niet zo eenvoudig, maar u kunt op Youtube zien hoe het werkt.