Geavanceerd zoeken

Clatronic KAV 2936 koffiesmaak

M

Vrijdag, 12. Juni 2009, 11:05 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen
, ik heb
onlangs een KAV 2936
gekocht
,

ik hou van de

bediening

en de optiek.

Het lukt me gewoon niet om een normaal (klein) kopje

te brouwen

met

de machine die eetbaar is van

smaak

.

Ik heb de maling ingesteld op 8 (zeer fijn), de injectiehoeveelheid zeer hoog, de voorbraaktijd zeer hoog en de koffiehoeveelheid zeer hoog. Maar de koffie smaakt alleen goed als ik een normaal kopje maar half vol maak. Je kunt niets anders drinken. Ik gebruik "Dallmayr CafeCreme

"

voor mijn koffie

. Misschien

heeft iemand deze machine en is hij zo tevreden dat hij me kan vertellen hoe ik het anders moet maken

.
Bedankt voor uw
steunMünchen-Bohne

jokel

Vrijdag, 12. Juni 2009, 13:01 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Ik denk dat de koffie dan bitter smaakt. Door de fijne maalgraad en de grote hoeveelheid poeder is het koffiewater te lang in contact met het poeder, d.w.z. de doorlooptijd is te hoog. Nu moet ik experimenteren met de maalgraad en de hoeveelheid poeder, stap voor stap.

P.S. U hebt niet de optimale MWIP voor uw koffieverbruik gekozen. dry.gif



Groet Stefan



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

M

Vrijdag, 12. Juni 2009, 13:35 Uhr

Unregistered

Misschien heb ik me eerder verkeerd uitgedrukt, met oneetbaar bedoelde ik dat het te waterig is (te dun).
Misschien zijn de bonen niet de hit, ik zal espressobonen proberen.

jokel

Vrijdag, 12. Juni 2009, 16:43 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Oké, verkeerd gespeld of ik heb het foutbiggrin.gif.
We hadden een Medion MD 42655 aan het werk voor een korte tijd, identiek in de bouw aan de jouwe. We moesten 2 koffies voor 1 kopje brouwen om het eetbaar te maken. Ik weet niet wat voor capaciteit de brouwerijgroep heeft, maar blijkbaar niet genoeg. Uw koffie is, naar mijn mening, totaal nutteloos. Espressobonen helpen misschien een beetje, maar het is genoeg. Het beste is om een espresso-proefpakket te bestellen bij Caffe-Fausto, dat zeer goede, sterke koffies bevat. Zoals ik al zei, je hebt de verkeerde machine om van koffie te genieten, want deze Medions, Clatronics en ... zijn zeer gevoelig voor reparaties en het is moeilijk of onmogelijk om
aan reserveonderdelen te komen.
Gegroet Stefan



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

M

Vrijdag, 12. Juni 2009, 22:45 Uhr

Unregistered

Dus, ik heb nu een beetje "Splendid Espresso Traditionale" van het werk genomen om te proberen. Een verschil als dag en nacht. Niet de beste, zoals ik in een ander forum las, maar toch een beetje kwaliteit proberen en je kunt iets nuttigs uit de machine halen.

Bedankt voor uw mening.

Begroeting

München-boon

M

Montag, 15. Juni 2009, 19:13 Uhr

Unregistered

Ik heb nu goede ervaringen met "Migros Gastronome" gemengd met een kwart van "Jacobs espresso bonen duurzame teelt". Veel mensen zullen nu zeker hun maag laten omdraaien, of is er meer menging van de koffiebonen met espressobonen?

Groet van de Panscher

Rio184

Vrijdag, 31. Juli 2009, 19:32 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 4948

Lid sinds: 31.07.2009

Hallo, ik
heb dezelfde machine als gisteren (Ka-v 2936) en ik heb veel moeite met de vulhoeveelheid en veel te dunne koffie.
Ik
las in een review over deze machine dat de vulhoeveelheid een bedieningsfout zou zijn, terwijl ik alles
volgens de instructies heb gedaan.

Volgens de handleiding moet de selectie "kleine beker" bekers vullen van 40-100ml en een "grote beker" tot 200ml. Bij het programmeren van de grote beker stopt de machine na 150ml en de kleine beker na 50ml. Bovendien is de koffie soms heel normaal tijdens de testritten en dan ineens bijna als water met een vleugje koffie zonder dat de instellingen zijn veranderd. Tijdens de programmering is alles ingesteld op sterke koffie. Het enige dat tot nu toe goed werkte, was schuimende melk. Ik

heb wat

koffiebonen uit de supermarkt

gehaald

om te testen

(geen espresso).

Misschien is er een manier om de instellingen te resetten?!?!?!? Helaas

staat er niets in de handleiding. Ik

hoop dat er hier iemand is die me advies kan geven om op zijn minst een

drinkbare

koffie uit de machine te halen

.

Ik bedoel dat dit een goedkope machine is en dat je niet zoveel kunt verwachten als met een dure is begrijpelijk, maar wat ik tot nu toe kreeg was naar mijn mening

geen koffie.
Met vriendelijke
groet
: Volgens mijn handleiding is de maling 8 erg grof en 1 is erg fijn *confuus uiterlijk*
.