Geavanceerd zoeken

EA8150 loopt schijnbaar over bij de tank

Kan het een niet-functionerende pomp zijn geweest

LordKamina

Woensdag, 17. Januar 2024, 22:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 53511

Lid sinds: 17.05.2022

Onlangs probeerde ik de machine van mijn vriendin te repareren. Ze kreeg het elektrische stekkersymbool, dus maakte ik hem open, maakte hem grondig schoon en verving de NTC-connectoren; ik ontdekte ook dat een van de slangen die uit de pomp kwam verstopt was met koffieslib, dus maakte ik die ook schoon.

Toen ik hem weer in elkaar zette, merkte ik dat de machine niet herkende dat het droesem was geplaatst.

Ik spoorde de draden op en realiseerde me dat een van de draden op een of andere manier was doorgesneden; dus die heb ik gerepareerd.
Toen ik de machine aanzette, herkende hij nog steeds niet dat het depot op zijn plaats zat (let op, ik heb de schakelaars getest op continuïteit om er zeker van te zijn dat ze echt werken en dat doen ze)

Verder begon ik te merken dat er water lekte aan de achterkant van de machine. Bij nadere inspectie bleek het niet om een van de slangen of de debietmeter zelf te gaan. Het was eerder alsof er ergens een overloop was.

Ik begon kabels en schakelaars te testen en realiseerde me uiteindelijk dat een van de kabels die de stroom naar de pomp verbindt ook kapot was. Ik heb het gerepareerd, maar heb nog niet geprobeerd om de machine weer aan te zetten om te testen.

De vraag is, kan het uit staan van de pomp het soort overstroming veroorzaken dat ik zag, of is het waarschijnlijk dat er nog een ander probleem is?


P.S. Sorry, ik merkte net dat ik dit eerder in het verkeerde deel van het forum had gepost.