Geavanceerd zoeken

Miele CVA-bericht: Lekbak plaatsen

Problemen oplossen voor Miele CVA

Kaffelover

Vrijdag, 16. Februari 2024, 10:58 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal!
Ik heb een Miele CVA 7845 koffiemachine.
De machine werkte prima, 2 weken geleden stopte hij midden in het kopje en gaf een foutmelding op de zeteenheid.
Ik heb zowel de aandrijfeenheid als de zeteenheid vervangen (maar de zeteenheid was niet defect). De foutcode is verdwenen en werd niet weergegeven in het servicemenu.

Als ik de machine start, verschijnt de melding: lekbak en droesbak legen en plaatsen.
Zowel de contacten als de bak zijn klinisch gereinigd. De machine geeft dezelfde foutmelding ongeacht of de container in de machine zit of niet.
Zowel de contacten in de machine als op de container zijn gereinigd, er is geen water, vuil of lekkage in de machine. Als ik de contacten meet met de machine ingeschakeld, tonen ze ongeveer 28 V bij stationair draaien en ongeveer 40 V als de contacten worden ingedrukt. Zoals ik al zei, toont de machine geen foutcodes in het servicemenu.

Heeft iemand een idee?

Verkeerd contact met de assemblage?
Aansluitkabel met de assemblage?
Motorschade aan de 12-24 regelklep?



kaffeechris

Zondag, 18. Februari 2024, 20:01 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, ik denk dat er een soortgelijk probleem was met de Melitta Bistro KVA's. Twee elektrolytische condensatoren waren daar meestal de boosdoener. Twee elektrolytische condensatoren waren daar meestal de hoofdschuldige.
Misschien brengt dit je dichter bij een oplossing.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Kaffelover

Dinsdag, 20. Februari 2024, 09:43 Uhr

Unregistered

QUOTE (kaffeechris @ zondag, 18 februari 2024, 20:01)
Hoi, volgens mij was er een soortgelijk probleem met de Melitta Bistro KVA's. Twee elektrolytische condensatoren waren daar meestal de grootste boosdoener. Het binnenwerk van deze twee KVA's is waarschijnlijk identiek.
Misschien brengt dit je dichter bij de oplossing.

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb nog wat troubleshooting gedaan en de 12-24 regelklep is ook defect.
Na demontage vind ik de modelaanduiding rs-545sh-18150 op de motor, wat een normale DC-DC lijkt te zijn. Miele wil er 430 euro voor hebben, maar volgens mij is de motor defect en niet de klep zelf. Op eBay kun je bijvoorbeeld deze

https://www.ebay.de/itm/354241132844?itmmeta=01HQ0XKQQ4089XZP5G9KN0P54D&hash=item527a6ab92c:g:7x0AAOSwQ0VgmiTS&itmprp=enc%3AAQAIAAAawMU%2BTebSUl6AKuQNcPx7ofGeEs8y79r lAZkP5Jutto qZ9YtEU4kwJ4si3pyioduFsD75ODSVJ2rAubLYTXz5wYTMENSvRrkQXrUA%2BAM5lYTA4I%2F2O%2B80CO2tZcUNZH9KeBRZpvy22HmCza%2BztAFsKZ86LairZD2qTselTRqw2kYfb61RPMd6%2F 7dNWJ4RNCJ4P1RZlSfEB WeSxPHvrv%2FAoP%2Bvde9K2GNlW880c6AbNtkl1HAuo6u%2FPLqCQ%2BFdX %2BpsFw %3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR9T7zp24Yw

Weet iemand, of de motor kan worden vervangen door de hierboven genoemde? Er staat echter 12-30 V, maar het model is identiek. Er staat een nummer onder de modelnaam zelf dat begint met QD. Alle motoren beginnen met QD, maar de nummers zijn verschillend. Heeft elke afzonderlijke motor een specifieke specificatie of is het bijv. serienummer?

Bedankt voor eventuele antwoorden,