Geavanceerd zoeken

Saeco xsmall knipperend waarschuwingslampje

Blemandi

Samstag, 20. Januar 2024, 19:42 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 71288

Lid sinds: 20.01.2024

Hallo allemaal. Ik heb 2 half werkende saeco xsmall gekocht en ben een paar dagen bezig geweest met het oplossen en repareren van beide. Met behulp van de verschillende problemen, handleidingen en forums heb ik ze redelijk goed kunnen repareren. Ik heb nu 1 volledig werkend apparaat en moest een nieuwe pomp kopen voor de tweede machine.

Nu komt het probleem. De tweede machine blijft hangen met het snel knipperende waarschuwingslampje (leidingen moeten worden voorgepompt). Voor de duidelijkheid, ik heb de pomp en zeteenheid van de werkende machine (#1) gebruikt in deze machine #2 zonder enig effect. Ik heb de machine in testmodus gebruikt en elke functie werkt naar behoren. Het water stroomt goed, de doorstroomsensor knippert op de juiste manier, ik kan prima water door de brew unit laten stromen als ik deze in testmodus 1 zet en vervolgens de pomp in testmodus 3 laat draaien. Alles werkt, behalve dat wanneer de machine in gebruik is, hij nooit wil bevestigen dat de leidingen zijn geprimed! Ik zet de machine op heet water, hij primed (voor ongeveer 5x langer dan machine #1 nodig had), gaat over op langzaam rood knipperen (zoals het hoort), en wanneer ik hem op bonen zet, gaat hij weer snel knipperen.

Iemand een idee?

Bedankt!

Blemandi

Donderdag, 25. Januar 2024, 19:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 71288

Lid sinds: 20.01.2024

Ik had net een idee... Welke sensoren worden gebruikt voor de aanwezigheid van water in het systeem? De debietmeter werkt prima, maar die is voor de pomp. Hoe detecteert deze of de leidingen gevuld zijn?