Geavanceerd zoeken

Krups Espresseria Automatic XP 9000

Verzoek om hulp bij de aankoopbeslissing

omizu

Vrijdag, 05. Januar 2007, 04:02 Uhr

Unregistered

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Krups Espresseria Automatic XP 9000? Zijn er al voors en tegens?

Ik denk erover om een nieuwe VA te kopen. Mijn eerste VA was een Saeco Magic Comfort plus. Nou, in het eerste half jaar heeft de machine de werkplaats 3 keer gezien, toen ging het 4 jaar goed en toen kwam de oerknal. De ketel was gebarsten en het bedieningspaneel was ook beschadigd door water....
Toen kocht ik de Incanto de Luxe, maar dit is meer een Tamagotchi dan een VA. Of de bonencontainer is leeg, of de watercontainer
of nog vaker .... de marc container is vol. Deze machine is duidelijk te klein voor een 4-persoons koffiedrinkershuishouding.
Nu ben ik op zoek naar een goede machine met een uitneembare brouwgroep, een watercontainer vanaf 2 liter, een marc container met minimaal 20 taarten en minimaal 300 gr. bonencontainer.
Een iets stillere molen dan de Magic Comfort zou ook een voordeel zijn. Ik hoop dat mijn eisen niet te hoog zijn, maar
ik
kwam de Krups Espresseria Automatic XP 9000 tegen tijdens mijn onderzoek, kan iemand mij enige feedback geven? Of misschien een tip welke VA bij ons past? Bedankt voor uw hulp
(zonder melken suiker
)

Gregorthom

Vrijdag, 05. Januar 2007, 11:13 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Voor een 4-persoons huishouden vind ik de Krups niet geschikt vanwege hun niet-variabele brouwerijgroep.

Een voorbeeld: U kunt er 2 bekers onder plaatsen, maar het brouwproces zal niet lopen totdat de bekers vol zijn. Aangezien de zetgroep maximaal 9 gram koffie bevat, maar ik heb twee keer zoveel nodig voor een dubbele zet, zet de Krups twee keer achter elkaar, dus twee keer malen malen en twee keer pompen zodat beide kopjes aan het eind vol zijn.
Plaats dus geen bekers onder de krups zoals andere VA's, druk op de dubbele brouwknop en
maal
vervolgens één keer
, pompbekers vol.
Maar als ze niet alle 4 tegelijk koffie willen, dan
is dat prima.
Ik raad liever een DeLonghi aan. Deze dingen maken een onverwoestbare
indruk op
mij
.
Afgezien daarvan kan ik alleen verslag doen van een S9, maar ik zou het ook geschikt vinden, alleen de prijs
ligt
ver boven Krups en DeLonghi
.
Anders denk ik dat het nogal moeilijk zal zijn om een andere VA te vinden in de consumentensector met een tank van meer dan 2L en min. 300g bonencontainer.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

omizu

Vrijdag, 05. Januar 2007, 12:18 Uhr

Unregistered

Hallo, Gregorthom,

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik wist niet dat de Krups twee keer maalt voor 2 kopjes en ik heb er nergens over gelezen. Goed om te weten! Hiermee wordt ze waarschijnlijk ook geëlimineerd :-( Ik denk dat dit voor het geld dat de machine kost een echte tekortkoming is.
Wat betreft de grootte van de containers denk ik dat ik erg verwend ben door mijn Comfort plus. Meer dan 20 taarten in de pomace container, 2,4 liter tank en 350 gr bonen is niet slecht ..... Ik begrijp niet waarom de VA-fabrikanten de containerafmetingen overal vastgeschroefd hebben? Zijn deze dingen alleen nog maar bedoeld voor eenpersoonshuishoudens
?
Ik heb DeLonghi nog niet echt behandeld, het past niet echt bij mij (het is gewoon een buikgevoel)
Jura is uit vanwege de niet-uitbreidbare en dus niet-spoelbare brouwerijgroep....

Maar







nu















ben ik aan het einde van mijn Latijn. Ik ga vandaag naar de Primea kijken, misschien kan ik me nog opwarmen voor hen. Het was niet mijn eerste keuze, maar het heeft in ieder geval een 20-grams marc container.









































































Veel groeten


















Hisholy

Vrijdag, 05. Januar 2007, 12:30 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Hallo omizu,

kijk eens naar de Jura Z5!

Gregorthom

Vrijdag, 05. Januar 2007, 12:31 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Ik zou de Primea afraden omdat:

- nog steeds te veel kinderziektes -
geïntegreerde melkcontainer veel te klein (
te
klein voor een 4-persoons huishouden
) - door geïntegreerd melksysteem

veel reinigingskrachtEr
is de DeLonghi EAM 3500 naar mijn mening beter, ook al houdt het minder bonen en draf, maar het melksysteem is ingenieus eenvoudig schoon te houden, ook de container is groter. Deze machines hebben ook een uitneembare brouwinstallatie en zijn uiterst eenvoudig te reinigen en te onderhouden.
Er zijn
eigenlijk alleen maar goede berichten over de DeLonghis
.
Maar nog een andere vraag: Als je erg tevreden was met de Magic Comfort Plus en dat nog steeds zou zijn als hij nog leefde, dan zou ik zo'n machine weer kopen als ik jou was. Je kunt ze bijvoorbeeld nog steeds op het internet kopen.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

Guest

Vrijdag, 05. Januar 2007, 14:36 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik nam een kijkje in de DeLonghi. Maar het bonenreservoir bevat slechts 180 gr en het waterreservoir 1,8 l. Dit is kleiner dan mijn huidige Incanto. De marc container is nergens beschreven. Ik kon tenminste niets vinden.

@HisholyDe
Jura heeft
helaas geen uitbreidbare brouwerijgroep.
Heeft de Primea nog steeds kinderziektes? Ik dacht dat ze
nu zo langzaam
waren
uitgeroeid.

Dat zou ik niet erg vinden met de kleine melkcontainer. Mijn zoon drinkt alleen espresso, mijn man gewone koffie met melk, ik drink zwarte koffie of espresso. Mijn dochter is de enige die een latte of cappuccino drinkt en ik denk dat de

melkcontainer

daar

genoeg

voor

is.


De kinderziektes blijven








... :-
(Maar zoals je zegt .... is het Comfort plus echt nog steeds een
alternatief ....
Veel groeten

Gregorthom

Vrijdag, 05. Januar 2007, 16:00 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Wat betreft de uitneembare brouwerijgroep
: ik heb een rechtendiploma en heb nog nooit problemen gehad met schimmel of iets dergelijks. Bij dagelijks gebruik heeft het geen kans om zich ergens te vestigen. Alleen als u de machine niet volgens de instructies onderhoudt en de marc en opvangbak om de 1-2
dagen leegmaakt.

Anderen hier in het forum zullen kunnen bevestigen dat er geen problemen zijn. Alleen wie zijn machine niet regelmatig

onderhoudt,

heeft schimmel gehad

.
Maar de Z5 zou een ideaal alternatief voor u zijn. Saeco heeft problemen met bijna alle VA's, zelfs met de Primea. De kinderziektes zijn helaas nog niet allemaal weg.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

omizu

Samstag, 06. Januar 2007, 02:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 750

Lid sinds: 05.01.2007

Nou, ik denk dat ik de verschillende machines nog eens goed moet bekijken.
Een nieuwe kopen is waarschijnlijk
niet .... ;-

)Bedankt voor je tips en adviezen, ik zal er bij de WE nog eens over nadenken

.
Veel groeten