Geavanceerd zoeken

Nieuwe De Longhi Rivelia machine - maar nog niet s

Rivelia waterige koffie

Gast_Nico

Montag, 22. Januar 2024, 08:54 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb een Saecco die ik 7 jaar heb gehad, maar die ik een paar weken geleden heb laten staan omdat hij overal water lekte. Eerlijk gezegd vond ik dat niet zo erg, want de koffie van de eerste keren gebruik was niet de beste qua consistentie en smaak.
Toen besloot ik een De Longhi te kopen, en allereerst kocht ik op grond van een aanbieding in een winkelcentrum een Dinamica Plus omdat deze zowel op de flyer als op het winkeletiket werd aangeprezen met een 19 BAR vermogenspomp, toen ik mezelf documenteerde op de website van De Longhi stond mijn versie (zilver) op 15 BAR.
Hoewel de koffie er vanaf het eerste brouwsel goed uit leek te komen (ondanks de huisinstellingen), bracht ik hem terug met de retourzending.
Ik kreeg dus de Rivelia met de gedachte dat ik de Top had. Maar na bijna 10 dagen komt de koffie er nog steeds waterig en nauwelijks heet uit.
Ik heb de molen nu op 1 gezet, maar ik ben niet tevreden. Hij lijkt ook veel plastischer dan de Dinamica Plus.
Wat kan ik nog meer instellen behalve de maling en het aroma (maximaal) van de koffie om hem romig te maken?
Ik gebruik Borbone Blue koffie.
Bedankt voor jullie advies.