Geavanceerd zoeken

Volautomatische koffie- of espressomachine

Kaffeegenießer1999

Woensdag, 22. Februari 2017, 00:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 30034

Lid sinds: 22.02.2017

Hoi, jongens. Ik heb een vraag.
Nou, ik vroeg me af
of ik voor een volautomatische koffiemachine of een espressomachine moest gaan. Er staat veel informatie op deze website. Kan iemand me helpen?

http://espressomaschine-siebträger.de/kaffeevollautomaten/Espressomschinen

leroy

Vrijdag, 03. Maart 2017, 14:00 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 2763

Lid sinds: 17.09.2008

Als u snel en gemakkelijk een goede koffie wilt drinken, of als u snel koffiespecialiteiten zoals cappuccino e.d. wilt bereiden, is een normaal volautomatisch koffiezetapparaat ruimschoots voldoende. Als je echter een espresso wilt hebben zoals de Italiaan, moet je er meer moeite voor doen en moet je kijken naar de zeefmachines. Natuurlijk heeft het geheel ook zijn prijs. (koffiemolen + zeefhouder). Bovendien is de voorbereiding, zoals ik al zei, complexer. Totdat u het gewenste resultaat bereikt, zullen inspanning, testen en tijd voorbijgaan. Maar het resultaat is dan echt beter. Maar zoals ik al zei, naar mijn mening is het meer de moeite waard voor ambitieuze espressoliefhebbers. Wij zijn koffiedrinkers en gebruiken een volautomatische koffiemachine. Koffie, cappuccino, latte - geweldig. Espresso is oké, maar bereikt niet het resultaat van de zeefdragermachine. We gebruiken alleen koffie van privébranders (Café Fausto). De beste machine helpt niet als ik bonen van Melitta of Eduscho gebruik. smile.gif



--------------------
Hardware: De'Longhi Perfecta ESAM 5500 (2015), Delonghi Nespresso Cube EN 180.R (2007)

Dave_I_Jones

Vrijdag, 17. Maart 2017, 12:41 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 29713

Lid sinds: 03.01.2017

Ik ben er voor een volautomatische koffiemachine, het is het minst gecompliceerd. Maar dat is een beslissing die je zelf moet nemen!

Marion216

Montag, 29. Mai 2017, 07:57 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 19140

Lid sinds: 31.01.2013

Goedemorgen,


Ik drink ook graag espresso en ik heb geen spijt van mijn beslissing om een espressomachine te kopen.

Sommige machines zijn vrij duur, voor de normaal gebruikte kan ik deze aanbevelen.

Bezzera HOBBY espressomachine inox (roestvrij staal) - 1 cirkelzeefdrager machine

Ik heb hetzelfde huis en ben super gelukkig. U kunt hier meer informatie krijgen.

https://www.espressissimo.de/maschinen/bezz...ermaschine?c=60

monika_a

Montag, 05. Maart 2018, 20:09 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Ik heb de neiging om te gaan met de volautomatische. U kunt er nog veel meer verschillende specialiteiten mee bereiden en als er bezoekers zijn, kunt u ook een alternatief voor gewone koffie aanbieden. Idealiter met een melkopschuimer, dus je hebt veel mogelijkheden.

Maar ik moet toegeven dat ik zelf nooit een zeefdrager heb bediend.