Geavanceerd zoeken

Cafe Bonitas RetroStar toont water vullen

Beautiful Coffee

Lomaxxx   

Dinsdag, 02. Mai 2023, 12:46 Uhr

Unregistered

Hallo Community,

wij hebben een ca. 8 jaar oude Cafe Bonitas RetroStar machine, die al geruime tijd buiten gebruik is wegens een nieuwe aankoop.

Nu hebben wij een hulp in de huishouding die de machine in de kelder heeft ontdekt en deze graag wil hebben. We willen haar deze machine graag cadeau doen, maar toen we hem aanzetten, merkten we dat de machine aangaf dat we water moesten bijvullen. De tank is/was echter vol en de vlotter in de tank stijgt en daalt.

Er is niet veel informatie over de machine te vinden op internet, vandaar dat wij hebben gelezen dat een magneetschakelaar of Hall-sensor defect zou kunnen zijn! Onze technische kennis over dit specifieke onderwerp is hier niet voldoende, daarom hoop ik hier op hulp, want we willen de machine graag opsturen.

Kan iemand hier ons misschien helpen met wat we kunnen doen, zodat we de storing kunnen lokaliseren en eventueel verhelpen?

We ontvangen graag antwoorden

Hartelijk dank.

kaffeechris

Dinsdag, 02. Mai 2023, 15:57 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, naar aanleiding van uw bezorgdheid.
Verwijder de watertank en kijk waar de vlotter in de tank tegen de behuizing zit, neem een koelkast- of soortgelijke magneet en houd die tegen de sensor.
Als de watertank nu als "gevuld" wordt gedetecteerd, dan komt dat door de magneet in de watertank.
U kunt de magneet in de watertank verhelpen met een sterke magneet die u er gewoon van buitenaf op plaatst. Ik denk dat 24 uur voldoende moet zijn.
Als dat niet werkt is, zoals eerder geschreven, de sensor in de KVA defect.
Veel succes.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Guest

Donderdag, 04. Mai 2023, 09:57 Uhr

Unregistered

Hallo,

de storing werkte zo, maar de magneet kon niet meer opgeladen worden. Ik heb nu een kleine neodymium aan de achterkant van de vlotter gelijmd en deze met epoxyhars uit de tandheelkunde bedekt. Het werkt perfect en de machine kan worden overgedragen.

Hartelijk dank voor de tip, die direct tot succes leidde.