Geavanceerd zoeken

Cafamosa CF90

Koffie loopt, maar niet in kopje :(

Nox230

Woensdag, 25. Augustus 2010, 08:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 9404

Lid sinds: 25.08.2010

Hallo, lieverd.

Sinds gisteren heb ik een gebruikte CaFamosa CF 90 van AEG. Ik kocht het tweedehands en wilde het natuurlijk meteen proberen =) dus gingen we naar mijn zus (die het mij mogelijk maakte om het te kopen...^^ ) en probeerden het uit! Alles werkte prima, behalve dat de juiste spuitmond een beetje verstopt was... maar de koffie kwam uit de machine, ook het melkschuim, respectievelijk het warme water werkte.... we hebben alles weer leeggemaakt toen we thuis waren en een koffie wilden drinken.... ze ging niet meer... sad.gif of eigenlijk ja, alleen dat de koffie niet meer in de kopjes liep maar in de "trechter" (?) dus direct onder.... raakte de koffie er ook in gevangen, waar de koffie normaal gesproken uitkomt (weet niet wat dat betekent....) het druppelde er eeuwenlang in... ik wilde het dan schoonmaken, dus het programma (zonder tablet) maar ook hier liep het water niet door de sproeiers.... Helaas heb ik geen idee van dergelijke apparaten, ik ben ook bang om ze te openen, want op de een of andere manier is alles met elkaar verbonden...
heb je nog tips en misschien rijdt je om
mij te zoeken? ...wat het zou kunnen zijn?... we wilden binnen kijken, maar er was niets vastgeschroefd, alleen maar ingeplugd... moet je de volledige zijwand verwijderen om naar binnen te kunnen kijken? ....
ik hoop dat je
me
kunt
sad.gif helpen
de groeten
te doen.

numberonedefender

Woensdag, 25. Augustus 2010, 09:05 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als de koffie rechtstreeks in het afvaltankje stroomt, is de bovenste zuigerafdichting van de zeteenheid defect en moet deze worden vervangen. De tuit kan voorlopig worden gereinigd (meestal duurt het niet lang) door deze door de sproeiers te steken (met een paperclip, pijpreiniger of iets dergelijks) of door met perslucht naar binnen te gaan, vervolgens meerdere malen te spoelen en de tuit te schudden tot alle deeltjes eruit zijn gewassen.
Instructies voor het openen en reviseren van de machine zijn te vinden in het net.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Nox230

Woensdag, 25. Augustus 2010, 11:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 9404

Lid sinds: 25.08.2010

Dank u... Ik blies al... heeft xD .... vertroebeld, maar het werkte... niet totdat ik thuis kwam... (kan een boon dat niet verstopt hebben?...) niets gevonden hebben op het net... Ik kwam gewoon weer terug naar het forum hier en opnieuw ... en je moest lid zijn om een link te zien... sad.gif
anders geen hulp meer? ....
sad.gif

W1cht3lm@nn

Woensdag, 25. Augustus 2010, 12:31 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Lid sinds: 19.02.2010



--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco

Nox230

Woensdag, 25. Augustus 2010, 14:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 9404

Lid sinds: 25.08.2010

dank u wel =)
Ik zal het vanavond uitproberen!
biggrin.gif

Nox230

Woensdag, 25. Augustus 2010, 19:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 9404

Lid sinds: 25.08.2010

dus... we zitten er nu al ongeveer 3 uur op om de koffiemachine te repareren, want er is een deel van losgekomen en we kunnen het er niet meer in krijgen.... het wordt verondersteld de functies van een slang over te nemen..... deze zwarte plastic trechter deel.....
Nu kwam een deel van de koffie uit waar het
moest
komen
en het andere deel loopt langs de bodem - dus niets mechanisch, maar alleen het grappige deel zal gebroken worden... kan iemand een foto maken van waar dit staat? ik kan het echt nergens op het net vinden!
zelfs niet in een
handleiding voor mensen zoals ik... waar alles tot in detail wordt uitgelegd (dat was een cf100... ) - ik heb een 90.... HELP :'(zoveel
mensen lezen....
dat de sad.gif

admin de weg weet =)

numberonedefender

Woensdag, 25. Augustus 2010, 20:26 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

In de betreffende handleidingen worden alle relevante onderdelen genoemd, de CF100 en CF90 zijn technisch precies hetzelfde en je zou voor de eenvoud een foto van het genoemde onderdeel moeten maken, dan zou je weten wat er bedoeld wordt.

De CaFamosa zal waarschijnlijk een aantal van hen in hun slaap repareren, maar we moeten precies begrijpen wat uw probleem is.

"Overname van de functies van een slang" ???? blink.gif Ha ha ha????



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.