Geavanceerd zoeken

Krups Siciliaanse Molen

Gast_Dennis

Dinsdag, 28. Oktober 2014, 19:19 Uhr

Unregistered

Hallo lieve forumgemeenschap,

Ik heb een half jaar geleden een tweedehands Krups Siciliana gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden. Op een dag smaakte de koffie helemaal naar water, de koffiedik was drijfnat. Google en een forumpost gaven me al snel het idee dat het een versleten slijper zou kunnen zijn.
Dus heb ik een reserveonderdeel (V4) besteld op het internet. Vandaag
heb
ik de oude
molen verwijderd. Maar ik kan niet beoordelen of het echt versleten is. Ik heb er wat foto's van gemaakt hier in de dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/5el9fds88yr896r/...0R52EyDrRa?dl=0Ausgetauscht

het zal zo zijn en zo wordt morgen het reserveonderdeel
geleverd.
Maar als je me nu vertelt dat het niet de molen is, gaat het probleem oplossen verder. Ik schepte ook wat poederkoffie in de kamer, de koffie was lekker sterk. Brouwkamer lijkt te werken, de koffie
is ook lekker warm.
Kijk dus eens naar de foto's hierboven en vertel me of de slijpring en de kegel
versleten zijn.
Oh ja? Nu ik het deel open heb, wat zou de moeite waard zijn om schoon te maken? Moet ik elk onderdeel gewoon demonteren en
schoonmaken
volgens de instructies
?
Gegroet Dennis

derdennis

Dinsdag, 28. Oktober 2014, 19:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 25450

Lid sinds: 28.10.2014

En hier de link weer:

[URL=https://www.dropbox.com/sh/5el9fds88yr896r/AACxr3mUexxvvQ10R52EyDrRa?dl=0]

rudi-03

Vrijdag, 31. Oktober 2014, 19:53 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1357

lidmaatschapsnummer..: 17460

Lid sinds: 16.09.2012

Hallo, Dennis,

zelfs als de molenstenen er nog goed uitzien, kunnen ze versleten zijn.
Daarom is een diagnose op afstand op basis van de foto's nauwelijks
mogelijk.

In principe zou ik de zeteenheid van een gebruikte machine reviseren, de koffie-uitloop reinigen, slangen en onderdelen controleren, indien nodig reinigen en afdichtingen vervangen.



--------------------
Gruß Rudi

qmenx

Montag, 17. Mai 2021, 20:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 43630

Lid sinds: 17.05.2021

QUOTE (Gast_Dennis @ Dinsdag, 28. Oktober 2014, 18:19)
Hallo beste forum gemeenschap,

Ik heb een half jaar geleden een gebruikte Krups Siciliana gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden. Op een dag smaakte de koffie helemaal verwaterd, de koffiebonen waren zompig. Google en een forumbericht gaven me al snel het idee dat het misschien een versleten slijpmachine was.
Dus heb ik online een vervanger (V4) besteld. Vandaag heb ik de oude slijpmachine verwijderd. Maar ik kan niet beoordelen of het echt versleten is. Ik heb wat foto's genomen hier in de brievenbus:[URL=
https://www.dropbox.com/sh/5el9fds88yr896r/AACxr3mUexxvvQ10R52EyDrRa?dl=0]https://www.dropbox.com/sh/5el9fds88yr896r/...0R52EyDrRa?dl=0Ausgetauscht</br> [/URL] zal zo enzo
zijn,

morgen wordt de</br> vervanger bezorgd.
Maar als je me nu vertelt dat het niet de molen is, zal het probleem blijven bestaan. Ik heb ook wat koffiepoeder in de kamer gedaan, de koffie was lekker sterk.
</br>Dezetkamer lijkt te werken, de koffie</br> is ook lekker heet.
Dus kijk naar de foto's hierboven en vertel me of de slijpring en de kegel versleten zijn.
Oh ja? Nu heb ik het open gedeelte, wat zou de moeite waard zijn om schoon te maken? Moet
ikelk onderdeel
uit elkaar halen en schoonmaken
volgensde instructies?
Gegroet Dennis</br>.









Hoi, heb je het probleem kunnen oplossen?

Ik ben net klaar met de reparatie van een Orchestro en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb vastgesteld dat als ik een fijne maling kies, de hoeveelheid koffie die hij levert slechts 11 gram is, als ik een grovere maling kies, levert hij 18 gram, wat de smaak iets verbetert, maar het is verre van wat men een goede espresso zou noemen en de koffie komt er zeer snel uit, waardoor alles een zeer slechte extractie heeft.

Wat kan ik controleren? De molen is in staat fijn te malen, maar het komt er niet uit met genoeg snelheid om het reservoir van de groep te vullen.

Ik heb de groep al schoongemaakt, geheel uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, zonder de pakkingen (of ringen) te vervangen, omdat ik die in Mexico niet heb kunnen krijgen.