Geavanceerd zoeken

AEG Caffe Perfetto cp 2200 Brewing unit

Koffiezetapparaat voorkomt koffiepoeder

MicMac1   

Dinsdag, 08. Juni 2010, 11:35 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik ben aan het einde van mijn Latijn. Ik heb al geruime tijd een AEG volautomatische machine en heb er tot nu toe nooit grote problemen mee gehad en heb nooit geklaagd over de koffie. Pas ongeveer een week geleden, nadat ik zoals gewoonlijk koffie had gezet, merkte ik dat de hoeveelheid water minder was dan gewoonlijk. Het bleek dat ik de residubak niet kon verwijderen, omdat de zeteenheid niet terugkeerde naar de uitgangspositie en de servicehendel de residubak blokkeerde. Maar ik was in staat om de servicehendel weer in de uitgangspositie te zetten, zodat ik de container en de brouwinstallatie kon verwijderen. Na het reinigen van de brouwinstallatie heb ik deze en de andere recipiënten weer ingestoken en de machine aangezet. Het opwarmen en spoelen ging zonder problemen, maar de witte glijbaan van de zeteenheid bewoog zich ongewoon ver naar voren. Na het selecteren van een kopje wordt de koffie normaal gemalen, maar de koets beweegt niet terug, zodat het gemalen poeder niet in de kamer kan vallen. Daarna pompt de machine heet water en dit komt normaal gesproken uit de normale uitlaat (zonder koffie natuurlijk). Het lijkt wel of de koets zo ver naar voren beweegt dat iets blokkeert, omdat het mechanisme geen merkbaar geluid maakt. Ik hoop dat iemand weet hoe hij dit probleem moet oplossen, want ik zou niet graag zonder deze machine willen. ohmy.gif

MicMac1

Donderdag, 10. Juni 2010, 12:22 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 8556

Lid sinds: 10.06.2010

Joranz

Vrijdag, 11. Juni 2010, 18:35 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo!

Nou, ik zal de zoekfunctie vervangen tongue.gif

Gaat de watervoorziening niet terug, of alleen de slee van de brouwerijgroep? Als de watertoevoer nog steeds terugloopt, kan alleen de sluitnok worden gebroken. Hoe je het controleert staat hier geschreven. Maar er is waarschijnlijk een pauze in de aandrijflijn... Hoe de machine te openen en de diagnose te bevestigen staat in het laatste artikel. De link naar het reserveonderdeel "geleidingsspil" is verbroken, maar de link naar de "wateraansluiting" werkt nog steeds - u kunt de geleiding in dezelfde winkel vinden. Hoe het onderdeel te vervangen wordt hier beschreven (bedrag vanaf 06.10.09 18:01). Dit is een Melitta, maar het is van binnen identiek. En zodat de brouwerijgroep in de toekomst goed loopt is hier een verzorgingsinstructie wink.gif
groet Joranz

MicMac1

Dinsdag, 15. Juni 2010, 13:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 8556

Lid sinds: 10.06.2010

Daar. Bedankt voor de aanwijzingen
.


Dankzij de tips kon ik er

beter naar kijken.

Het verwarmde water wordt zoals gebruikelijk door de BE gepompt en loopt uit de inlaten. De innemende nok grijpt in en houdt de BE op de normale manier vast. Tijdens het brouwproces beweegt de slede zich zo ver naar voren dat de zeef met de rubberen afdichtingen in de poederkamer zo ver naar voren wordt geschoven dat deze ver voorbij de uitwerpopening wordt geduwd. Daar lijkt het alsof de machine niet genoeg kracht heeft om de slede uit deze positie terug te trekken, omdat de weerstand door de uitwerpopening te groot is (slechts

een gok).

Ten tweede merkte ik dat er na het verwijderen van de BE aan de achterkant van de geleideslede een klein plastic onderdeel is dat je naar voren kunt leiden naar de verlovingsnok en wanneer je de machine start, beweegt alleen dit kleine plastic onderdeel naar achteren en blijft de verlovingsnok op zijn plaats zitten. Daarna kan het kleine plastic onderdeel niet meer handmatig

naar voren worden getrokken.
Bedankt
.

Joranz

Dinsdag, 15. Juni 2010, 17:51 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Dus je had de machine nog niet geopend?!

Dan kunnen we de sluitnok uitsluiten. Het enige wat overblijft is de gebroken spilgeleider als oorzaak.
U kunt alle informatie vinden in mijn
wink.gif laatste mail.

Als de sluitnok nog steeds in orde is, kunt u de "hals" wateraansluiting bestellen en de oude sluitnok ombouwen - dat scheelt een paar euro

.
Groet Joranz