Geavanceerd zoeken

Overal waar je kijkt...

schnittchen

Donderdag, 10. December 2009, 15:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 6189

Lid sinds: 10.12.2009

Hallo allemaal,

hoe ziet jullie zetgroep eruit na een week of ongeveer 20 kopjes koffie? De mijne is altijd vrij schoon geweest, maar nu zit hij vol met koffiedrab. Het ziet er zo uit (zoals op de foto) na slechts 4 of 5 kopjes blink.gif.

Ik heb de bonen of de instellingen niet veranderd, ik heb het Calc'n'Clean programma gedraaid wanneer daarom werd gevraagd, en ik reinig de zetgroep wekelijks onder stromend water.

De koffie smaakt ook anders dan voorheen - niet meer naar koffie, maar gewoon bitter. Ondanks ongewijzigde instellingen unsure.gif.

Wat denkt u, is er iets kapot of zien de zetgroep en de binnenkant van de machine er ook zo uit?

Bedankt!

Bijgevoegde afbeelding

schnittchen

Donderdag, 10. December 2009, 15:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 6189

Lid sinds: 10.12.2009

Interieur

Bijgevoegde afbeelding

schnittchen

Donderdag, 10. December 2009, 15:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 6189

Lid sinds: 10.12.2009

Interieur

Bijgevoegde afbeelding

ristretto

Donderdag, 10. December 2009, 20:27 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

Hallo,
dat ziet er slecht uit ik zou Siemens bellen en vragen of ze een nieuwe sturen Hier hoef je alleen de BG wagen door te sturen en ze sturen je een nieuwe op



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

maikaefer

Vrijdag, 11. December 2009, 09:57 Uhr

Unregistered

Hoi Schnittchen,

heb sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem !
Onze machine is pas 6 weken oud. In de tussentijd zegt hij al na een paar koffie's: "Check brew group" en het ding zit dan helemaal verstopt met koffieresten.

Laat me weten hoe jij je probleem hebt opgelost.
THANK YOU SO MUCH !

Gast_schnittchen

Vrijdag, 11. December 2009, 15:04 Uhr

Unregistered

Ik heb net gebeld met de Siemens hotline. De dame raadde mij aan de zetgroep uit te wassen en de molen op fijn te zetten, wat het probleem met de bittere smaak en het vele koffiedik zou moeten oplossen.

Nadat ik haar had verteld dat mijn molen altijd op fijn stond en dat ik de zetgroep de laatste tijd bijna elke dag heb schoongemaakt, zei de service dame dat de machine opgehaald zou moeten worden.

GLS zou de machine dinsdag komen ophalen. De service dame kon mij geen tijdstip geven, maar dat wist ik al dry.gif Gelukkig is er dinsdag iemand bij mij thuis, anders had ik extra vrij moeten nemen van mijn werk.

Ik hou jullie op de hoogte! Je leest soms vreselijke verhalen over de Siemens klantenservice, dus duimen dat alles goed gaat voor mij sad.gif.

Hartelijke groeten!

ristretto

Vrijdag, 11. December 2009, 19:07 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

Normaal is de slijpschijf te fijn als de BG verstopt is, dat wordt aangeraden om hem fijner te maken irriteert me.



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

Gast_Schnittchen

Montag, 21. December 2009, 21:10 Uhr

Unregistered

Zo, beste vrienden, de machine is terug. De diagnose luidt: "Molen mechanisch beschadigd, maalt te grof en blokkeert de zetgroep, onderdelen vervangen, functie gecontroleerd, machine technisch weer in orde". Het ging heel snel: ik kreeg hem dinsdag en maandag was hij terug *thumbs up*.

Helaas heb ik de nieuwe molen niet kunnen testen dry.gif Ik wilde de machine eerst schoonmaken en selecteerde de reinigingsfunctie. Na een minuut ging de stroom voor het eerst uit. Weer aan, machine zegt 'Please swivel coffee spout'. Ik draai hem, hij spoelt drie seconden, de stroom gaat de tweede keer uit. Weer aan, machine zegt iets over "Vul container..." - ik weet niet wat er precies stond, want de stroom viel de derde keer gewoon uit en ging pas weer aan toen ik de stekker uit het stopcontact haalde.

Ondertussen had zich een flinke plas water onder de machine gevormd. Ik kon niet zien of er iets verdachts in zat omdat de zetgroep niet verwijderd kon worden: de rode vergrendeling schoof niet naar links. Toen ik probeerde de machine weer op het lichtnet aan te sluiten, viel de stroom onmiddellijk weer uit.

Wat maakt het uit, dacht ik bij mezelf, het enige wat zal helpen is de hotline te bellen en een ophaalafspraak te maken. Helaas, het was al 19.00 uur, de hotline is morgen om 8.00 uur weer bereikbaar. Yay dry.gif en dat voor de kerstvakantie.

Ik vermoed dat tijdens het transport (we hadden 's nachts tot -20°C) een slang van binnen is gebarsten en dat het lekkende water kortsluiting heeft veroorzaakt. Ik vreesde al kwaad toen de GLS-er kwam: de volautomaat was aan de binnenkant van de transportkist aangebrand. Geen grap - er moet twee liter water uit gelekt zijn, we konden de machine alleen met vereende krachten uit de doos bevrijden. Daarna heb ik hem ruim zeven uur op kamertemperatuur laten staan, maar dat heeft waarschijnlijk ook niet geholpen.

Het volgende verslag volgt hopelijk binnenkort...

Gast_GAST

Dinsdag, 22. December 2009, 18:36 Uhr

Unregistered

Nou, ik heb alle problemen gehad, de mijne is 5 keer gerepareerd, de 5e keer wilde ik een nieuwe machine, ik kreeg er een, en de servicemedewerker zei dat 80 problemen waren herzien, ik heb de mijne inmiddels verkocht, en een echte SAECO of Jura gekocht, en dat is alles wat ik krijg, zoals ik al zei, misco.................

Gast_Schnittchen

Zondag, 03. Januar 2010, 19:11 Uhr

Unregistered

Gelukkig Nieuwjaar biggrin.gif

Op maandag voor Kerstmis kwam de machine terug van de reparatie en had transportschade. Op dinsdag belde ik de service hotline om een afspraak te maken om de machine woensdag op te halen. De machine werd woensdagochtend door GLS opgehaald en was de dinsdag na Kerstmis weer gerepareerd! Het is verbazingwekkend hoe snel ze bij de Bosch-Siemens-Hausgeräte reparatieservice zijn, ik had niet verwacht dat ik de machine voor oudejaarsavond terug zou hebben vanwege de kerstvakantie.

De machine werkt weer perfect, het was vorstschade zoals ik vermoedde: een slang barstte tijdens het transport. Nu heb ik de nieuwe molen kunnen testen rolleyes.gif Hij is stiller, de zetgroep is na meer dan 10 koffies schoon en de koffie smaakt weer goed.

MIJN CONCLUSIE:

Ik ben zeer tevreden over de BSH-reparatieservice. Het defect aan de molen werd verholpen en ik hoefde het maar 7 dagen zonder machine te stellen. Dat een slang tijdens het retourtransport door de vrieskou scheurde, was vervelend, maar kan gebeuren. Ook deze schade werd snel en zonder complicaties gerepareerd. Al met al denk ik dat er niets te klagen valt.

normfest

Zondag, 14. Februari 2010, 13:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 6251

Lid sinds: 13.12.2009

Hallo en hallo biggrin.gif

Hallo,ik heb hetzelfde probleem brouwgroep vuil.
Mijn vraag:Ziet uw brouwgroep er nu schoner uit na de reparatie door Siemens(aanpassen molen),wordt de marc beter afgevoerd,is de vervuilingsgraad lager? Bij mij blijft de marc aan de brouwgroep plakken,dat had ik bij mijn oude Jura niet.(Na het vervangen van de zuigerveren)
De MM Markt zei dat het normaal was,je kon de zetgroep eruit halen om schoon te maken.Nou,dagelijks? Zoals ik al zei,bij mijn Jura was alles altijd droog en schoon,alleen de zuigerveren waren altijd gescheurd.
Oh,mijn EQ7 is niet echt stil.Maalpomp sad.gif

ALAAF Marc

steka

Zondag, 14. Februari 2010, 16:10 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 6014

Lid sinds: 28.11.2009

Dus: de mijne maakt precies dezelfde rommel, ik vroeg me ook een beetje af.

Maar het apparaat loopt perfect en de koffie smaakt goed.
Ik maak hem gewoon regelmatig (eigenlijk maar om de twee weken) heel voorzichtig schoon.
Als ik veranderingen merk, gaat het ding op tijd naar Siemens voor de garantieperiode.

Guest

Zondag, 14. Februari 2010, 20:59 Uhr

Unregistered

Hoi Marc,

na drie tot vier dagen (dat zijn voor mij ongeveer 8 - 10 koffies in de week) blijft het koffiedik aan de zetgroep plakken. Het kleeft meestal aan de uitsparing waar het koffiepoeder terechtkomt en wordt gezet (weet niet hoe dit element heet) en aan de schraper (dit dunne plastic staafje). Maar het is veel minder dan voor de reparatie, dus ik denk dat het normaal is.

Ik weet zeker dat het ook aan de maalgraad ligt. Ik heb alleen nog niet de moed gehad om er wat mee te experimenteren. Volgens Siemens service, hoe grover de maling, hoe groter de kans dat de zetgroep blijft hangen. Mijn maling staat momenteel op "medium", dus misschien blijft de zetgroep langer schoon als ik hem op heel fijn zet *shrug*. Ik zal het moeten testen.

Ik spoel mijn zetgroep twee keer per week, maar slechts één keer per week als ik niet veel koffie drink. Sinds de reparatie is het niet meer nodig om het elke dag te doen. Gelukkig maar, want dat was echt lastig....

Hoe heb je je maling ingesteld? Heb je je machine al opgestuurd, was de maler ook defect?

Met vriendelijke groet
Eva

Guest

Montag, 15. Februari 2010, 10:58 Uhr

Unregistered

Ik had hetzelfde. De reden was dat de maling te grof was. De pommade "puk" viel uiteen in de zetgroep bij het uitwerpen en dan had je de salade.
Machine werd opgehaald en was 2 dagen later terug.
De molen werd vervangen. Sindsdien geen problemen meer... .
Wees niet bang om ze te bellen - de service is geweldig.
Er is ook iets om over te klagen....... Het duurt even om de hotline te bereiken.

Ik haal de zetgroep er nu een keer per week uit en spoel hem af onder stromend water. Ik veeg de binnenkant schoon en was de lekbak uit.