Geavanceerd zoeken

Café Celica

Volautomatische machine Café Celica

Packe

Vrijdag, 22. Juli 2011, 20:15 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 81

lidmaatschapsnummer..: 7424

Lid sinds: 04.03.2010

Hoi, ik heb net deze machine in de baai gevonden. Ik denk dat de brouwerijgroep eruit ziet alsof het van een Jurassic komt, jij niet? Niet slecht voor het geld. Café CeliciaGreetings
Pack



--------------------
Jura S 90 und 95, Siemens S 60, Saeco Cappuccino Ring und immer wieder auf der Suche nach einer Anderen.

numberonedefender

Vrijdag, 22. Juli 2011, 21:51 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Ze is niet van de wet, BG ziet eruit als Saeco vele jaren geleden.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Packe

Samstag, 23. Juli 2011, 08:08 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 81

lidmaatschapsnummer..: 7424

Lid sinds: 04.03.2010

Oké, bedankt. Zag er voor mij zo uit.
Hmm, de oudere Seaco loopt op rolletjes, nietwaar?



--------------------
Jura S 90 und 95, Siemens S 60, Saeco Cappuccino Ring und immer wieder auf der Suche nach einer Anderen.

Gast_Daniel

Samstag, 30. Juli 2011, 19:34 Uhr

Unregistered

Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet, maar zou deze machine niet aanraden om de volgende reden:

hier is, vermoed ik, de machine waar je het over hebt.

Hier vindt u dezelfde machine onder een ander label.

En nu het beste aan het einde: hier vindt u dezelfde machine weer volgens de artikelomschrijving van Merol Austria.

Merol is volgens haar eigen website een Chinees bedrijf, de website geeft geen enkele indicatie van een vestiging binnen de EU.


Daarom zie ik hier mijn conclusie:

Goedkoopste Chinese vuiligheid die je huis en tuin nog kan afbranden, dus mijn advies
: Handen thuis!

Packe   

Zondag, 31. Juli 2011, 10:21 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 81

lidmaatschapsnummer..: 7424

Lid sinds: 04.03.2010

Bedankt dat je zoveel moeite hebt gedaan.
Nou, mijn eerste Delonghi kostte slechts 299€ en ik was toen blij met de machine. Goedkoop hoeft niet altijd
slecht te zijn.
Maar oké, met deze machine hier, laat ik de handen thuis.



--------------------
Jura S 90 und 95, Siemens S 60, Saeco Cappuccino Ring und immer wieder auf der Suche nach einer Anderen.

Gast_wolle

Samstag, 06. Augustus 2011, 14:43 Uhr

Unregistered

Hoi, man, je bent geweldigsmile.gif. Ik zou het snel gekocht hebben. Goed gedaan
, bedankt
. biggrin.gif

Guest

Samstag, 06. Augustus 2011, 14:44 Uhr

Unregistered

an den gast daniel mein ich

Gast_Bogufinchen

Montag, 08. Augustus 2011, 15:39 Uhr

Unregistered

Hallo Gast_Daniel,

Dank u voor uw uitleg. Er zou een HP moeten zijn waar je informatie kunt krijgen voordat je iets koopt, die je beter met je vingers kunt laten liggen. Zelfs de dure machine van WMF kwam het slechtst tot zijn recht in de test. Maar er zijn te veel tests, naar wie moet je luisteren?

MAAR IK RAAK DIT DEEL NIET AAN:

Ik blijf in de kleine espressoketel brouwen, ik ben de filterkoffie zat.

dahlborn

Donderdag, 11. Augustus 2011, 17:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 12927

Lid sinds: 11.08.2011

Hartelijk dank voor de waarderende woorden van alle kanten.
Ik heb me in de tussentijd hier ingeschreven, ik zal
hier
waarschijnlijk vaker
komen. Lijkt een geweldig forum te zijn.
Maar het was niet echt ingewikkeld omdat ik er zelf ook aan dacht om deze machine te kopen. Maar ik heb wat onderzoek gedaan naar deze apparatuur vanwege de opmerkelijk lage prijzen. De resultaten
heb ik in mijn eerste post gepubliceerd.
Wat betreft testsites
heb ik mijn eigen mening over hen

: ze worden meestal gefinancierd door reclame of op een andere manier gesponsord, wat betekent dat ze niet altijd objectief zijn en vaak opzettelijk een product van fabrikant A er vrij oud uit laten zien tegenover fabrikant B. Omdat fabrikant B

net iets heeft "gedoneerd".
Naar mijn mening gaat er niets boven deskundige kennis, een gezonde portie wantrouwen, vooral ten opzichte van de zogenaamde "Stiftung Warentest", enz. Ik bedoel, heeft iemand zich ooit afgevraagd waarom ze de "Stiftung Blablupp" noemen? Wie doneert er
? Wie gaat er doneren?!? Met andere
woorden, nuchtere deskundigheid en nuchterheid in combinatie met een gezonde dosis wantrouwen, zoals in het voorbeeld hier
, kunnen
zeer
nuttig zijn. MfGDaniel

Floyd

Samstag, 20. Augustus 2011, 15:13 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen, ik
kan niet begrijpen waarom
mensen
zo op Cafe
Celica pikken. Heeft iemand het hier wel eens geprobeerd? Ik lees hier alleen maar aannames en vooroordelen - meer niet! en wat betreft

"goedkope China-crap" kan ik er alleen maar aan toevoegen

dat de meeste elektrische apparaten in Azië worden gebouwd. Tuurlijk, er is daar goedkope troep - maar niet alles.

Ik heb zelf de koffiemachine 4 weken geleden gekocht en ben er erg tevreden over. De koffiesterkte en de waterhoeveelheid kunnen via het touchscreen individueel worden aangepast. De melkopschuimer werkt perfect met deze kleine slang en de reiniging is zeer eenvoudig.

Open de

zijklep

en verwijder de restcontainer of brouwgroep. Als er iets ontbreekt, meldt de machine dit - heel handig. Tot nu toe heb ik nog niets negatiefs of "goedkoop" gevonden.
Mijn laatste koffiemachine (dure Siemens S20) deed de slide na drie jaar. Tot zover de dure merkmachines
! 180,-€ vast tarief voor reparaties - dank u Siemens. Aangezien ik er toch geen entwas op heb gezet en een nieuw apparaat heb...

Dus - neem de kritiek van onze know-it-all niet zonder kritiek tongue.gifen maak je eigen mening.

MT

Vrijdag, 02. September 2011, 22:09 Uhr

Unregistered

HalloDank
voor de info (ik bedoel de laatste post) Ik geef u met alles helemaal goed. veel elektrische apparaten worden in Azië geproduceerd en krijgen een EU-naam op. dit is gewoon het probleem in Duitsland: altijd veel betalen voor de naam, dan zal het goed zijn. als je bijvoorbeeld kijkt naar Italië: Er zijn koffiemachines in bars, de man van de naam heeft nog nooit gehoord. en zoals we weten is er de beste koffie daar.

numberonedefender

Samstag, 03. September 2011, 10:22 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

"Er zijn koffiezetapparaten in bars die men nog nooit eerder heeft gehoord."
@ MT: In geen enkele Italiaanse bar vindt u Aziatisch plastic schroot, maar in Italië worden hoogwaardige zeefdraagmachines vervaardigd in het prijssegment van enkele duizenden euro's. wink.gifHun fabrikanten zijn wereldwijd zeer bekend en gewaardeerd.

Ook de door Eugster in Zwitserland geproduceerde jury-apparatuur wordt in Azië slecht gekopieerd en relatief duur verkocht. Ik wacht op de eerste goed onderbouwde rapporten van Cafe Celica en anders getitelde identieke machines. In ieder geval
vind ik de snelle prijsdaling grappig: van UVP 899,- naar 299,- binnen een paar
weken. rolleyes.gif



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

burschi

Donderdag, 15. September 2011, 15:33 Uhr

Unregistered

dus heb deze machine voor een paar weken en zeg maar 1a top wink.gif

numberonedefender

Donderdag, 15. September 2011, 20:12 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Ik wacht nog steeds op een gefundeerd veldrapport, misschien dat iemand de moeite neemt om ten eerste: zich te registreren (anders vind ik eigenlijk elke uitspraak over kwaliteit twijfelachtig, omdat dit ook onder "guerrilla marketing" zou kunnen vallen) en ten tweede: de functies van de machine, evenals de verwerking etc. iets concreter te beschrijven. Uit een uitspraak als "1a top" zonder vergelijkende waarden heeft helaas niemand iets te zeggen...
Ondertussen bieden sommige dealers de machine aan met een vermeende RRP van 1099 €, ik vind dit belachelijk rolleyes.gifen dubieus.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

kaufen und staunen sag ich nur &

Vrijdag, 16. September 2011, 18:11 Uhr

Unregistered

Ik zeg alleen maar, koop en wees verbaasd.

 Seite 123