Geavanceerd zoeken

Bosch TCA6001/02 - Machine zuigt geen water aan

Pompen - maar geen koffie/water

Burkhard

Zondag, 19. December 2010, 01:44 Uhr

Unregistered

Help
, op onze machine heb ik de aftapkraan vervangen, in de hoop het probleem op te lossen
- fout! het
"spoelsymbool" brandt en er knippert een aan/uit-knop
.

Dan begint de pomp te pompen, maar onttrekt geen water aan

de tank.

Daarna knippert ook de knop "Café".



Het gemalen koffiepoeder valt dan droog in de opvangbak

.
Er is geen waterlekkage te zien.

Manxitta   

Donderdag, 06. Januar 2011, 15:11 Uhr

Unregistered

Vandaag is mij precies hetzelfde overkomen...mijn 5 jaar oude Benvenuto tca 6001, die tot op de dag van vandaag nog steeds zonder stress is, maakt gewoon geen koffie voor mij. Ik heb alles geprobeerd, inkt. reinigingsprogramma, ontkalkingsprogramma, niets... Ik
zal waarschijnlijk naar de MediaMarkt moeten gaan voordat ik nog meer ga schroeven en breken, ik hoop alleen dat de reparatiekosten niet te hoog
zijn.

Als je iets ontdekt, zou je het graag willen weten!

ben1four

Zondag, 09. Januar 2011, 21:21 Uhr

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 0

lidmaatschapsnummer..: 11323

Lid sinds: 09.01.2011

Ik heb ook net de ontwateringsklep vervangen en ervaar precies hetzelfde als Burkhard, maar mijn pomp stopt na korte tijd met pompen. Hebben we allebei iets gezien tijdens de installatie? Is er een "reset" procedure?

Ik mis mijn koffie!

Gast_Timo

Woensdag, 07. December 2011, 21:21 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem. Wat een teleurstelling. Normaal maalgeluid, dan een korte pomp, breuk en droog poeder in het uitwerpcompartiment.

Gast_Timo   

Dinsdag, 13. December 2011, 01:22 Uhr

Unregistered

Dus, ik heb nu verschillende onderdelen schoongemaakt. De gehele brouwinstallatie, de aftapkraan en de uitloop.

De fouten zijn veranderd. Het is niet meer geaard na het inschakelen, maar de machine schakelt normaal in. Als u koffie wilt zetten, begint de pomp rustig en gestaag te pompen. Anders gebeurt er helemaal niets. Door opnieuw op de brouwknop te drukken of door aan/uit te drukken stopt de machine weer.

Het blijft spannend...

Heeft iemand een idee over de oorzaak? unsure.gif

Gast Gabriel

Vrijdag, 20. Januar 2012, 04:52 Uhr

Unregistered

Hallo aan Coffee Lots,

had hetzelfde probleem met verschillende volautomatische machines. Dat klinkt als een volledige verkalking. Daar is de verwarmingseenheid (stromingsverwarmer) dicht.

1ste mogelijkheid: Gebruik de ontkalker van de koffiemachine verdund volgens de instructies. Laat de machinepomp een minuut lang, NIET langer !

2de mogelijkheid: Gebruik zuivere ontkalker, dezelfde procedure als hierboven. max 3 pogingen per 1 minuut, maar laat 10 minuten pauze tussendoor, anders stopt de pomp.

Indien succesvol 3 brouwprocessen met helder water, of de koffie smaakt naar Mc D

Als er niets werkt, moet de stromingsverwarmer worden geopend en mechanisch worden ontkalkt. Helaas niet bij elk model mogelijk, dan kun je niet om een uitwisseling heen.

Het goede nieuws: in 70-80% van de gevallen werkt het.

DarkstylezMusic

Vrijdag, 22. Juni 2012, 22:04 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

kleine informatie voor degenen die het probleem hebben met een Bosch Benvenuto B20:

Verwijder het deksel aan de linkerkant (achter het waterreservoir). Verwijder de elektronische eenheid (een brede stekker aan de onderkant en een kleine groene stekker aan de bovenkant). Verwijder de instantane waterverwarmer inclusief de inlaatslang op de pomp. Borstel de doorstroomwaterkoker met een lange pijpreiniger en spoel deze vervolgens grondig af met water. Zet hem in omgekeerde volgorde weer in elkaar. Het kan gebeuren dat de inlaatslang van de stromingsverwarmer bij de pomp lekt. Dit komt door de O-ring. Vervang hem gewoon en de machine zit weer helemaal vast. Dan laat je het ontkalkingsprogramma van de machine draaien en "et voila", de machine maakt weer de gebruikelijke heerlijke koffie. Ik kwam er tongue.gifvandaag noodgedwongen achter en dacht dat het misschien ook voor anderen nuttig zou zijn, Bosch TCA biggrin.gif
6001 benvenuto B 20