Geavanceerd zoeken

Vul het bonenreservoir EQ7 PLUS

ook al is het vol

Chris61

Zondag, 20. Maart 2016, 14:30 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 24823

Lid sinds: 07.08.2014

Hallo iedereen
,alleen was ik blij dat mijn machine weer gaat, daar laat het me zien: "Vul het bonenreservoir", hoewel er genoeg bonen in het reservoir zitten. Ik heb alle bonen al verwijderd en opnieuw gevuld. Dan loopt het een keer, dan komt het bericht weer naar boven als ik het start.
Het heeft nu ongeveer 18100 kopjes op de klok in drie jaar. De brouwinstallatie, het keramische ventiel en de o-ring(en) zijn tot nu toe vervangen.
Ik heb veel gelezen over een defecte molen en defecte elektronica.
Ik wil geen nieuwe slijper installeren voor 100 euro op specificatie, want dan is het misschien iets anders, vooral omdat het slijpen nog steeds werkt.
Is er een sensor of iets dergelijks die de bonencontainer bewaakt?

Ik speel al met het idee om een DeLonghi ESAM 3000 B te krijgen, die zo'n 300 euro kost, dus iets meer dan de reparatie bij Siemens. We zijn "alleen maar koffiedrinkers", dus de machine zou genoeg moeten zijn, als ik de recensies lees.

Hach, nu wordt de oude koffiemachine weer gebruikt. Het is ergerlijk... sad.gif

Ik hoop dat jullie me een hint kunnen geven: ....

.



Wanhopige groetenChris












Chris61   

Dinsdag, 22. Maart 2016, 06:12 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 24823

Lid sinds: 07.08.2014

Hallo iedereen
, zo langzaam wordt ik helaas een theedrinker. sad.gif
Weet iemand of de hoeveelheid bonen in de container wordt bewaakt / opgevraagd, en zo ja, hoe
?

De boodschap "vul de bonenbak" komt altijd voor de start van de molen.
Het kan dus niets te maken hebben met het (vaak beschreven) stroomverbruik van de slijper! Ik
zou me een foto-elektrische sensor kunnen voorstellen, een capacitieve sensor, of een mechanische "tuimelaar" met een sensor die de bewaking uitvoert. (Zo zou ik het tenminste bouwen)Het zou
geweldig zijn als ik een hint kon krijgen, anders zal onze mooie machine waarschijnlijk nooit meer draaien....
Wanhopige groetenChris






HWS

Dinsdag, 22. Maart 2016, 18:19 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Goedenavond,

Ik had hetzelfde probleem met een EQ 5. van het saeco-supportforum had iemand me geschreven:
Schakel de eenheid uit. Selecteer systeem op kleine espresso. Open de poederlade. Druk op start en uit en schakel aan. Wanneer de schuiflade in het display wordt gesloten, laat u de knoppen los. De eenheid wordt gereset en zou weer moeten werken.
De EQ 5 werd gereset en werkte weer normaal.
Als u dit met de EQ 7 probeert, kan het waarschijnlijk op dezelfde manier werken, zodat de machine wordt gereset. Start en Off zouden de 2 knoppen op het bedieningspaneel zijn.

Groeten HWS




Chris61

Woensdag, 23. Maart 2016, 06:28 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 24823

Lid sinds: 07.08.2014

Hallo en bedankt voor de tip, de knoppencombinatie werkt. Dit brengt me op een soort test menu. Maar ik kan daar niet resetten.
Als ik de sensoren daar vraag, zegt het programma dat de bonencontainer leeg is. Dus precies de fout die ik heb.
Als ik de pomp handmatig start, draait hij ook, maar als ik de vermaler handmatig start, gebeurt er niets.
De hele zaak heeft me niet echt verder gebracht. Ik ben er bijna zeker van dat de elektronica van de molen defect is. Het lijkt erop dat je deze elektronica niet afzonderlijk kunt vervangen, althans ik kan er geen verwijzing naar vinden.
Wat ik kon vinden is een complete ombouwset voor 280 euro met een nieuwe molen en andere onderdelen. Maar voor 300 euro krijg ik al een nieuwe machine, zoals hierboven al beschreven.
Waarom moeten de moderne en "o zo geweldige" apparaten van tegenwoordig het na hooguit drie jaar begeven?
Ik heb een (dure) Siemens oven. Daar, na drie jaar, kwam de ventilator van de circulatielucht gewoon "los" van de motoras en viel naar beneden. Siemens schreef mij: "...dat het niet is toegestaan vochtig voedsel in de oven te bewaren en dat daardoor storingen kunnen ontstaan..." MAAR HELLO! Mijn "
opgewonden correspondentie"
heeft ertoe geleid dat het hoofdkantoor van Siemens mij tegemoet is gekomen met ongeveer 50% korting, althans op het vervangende onderdeel.
Maar misschien heeft iemand anders een tip of ervaring met de vermaler/bonen trechter....
De groeten. Chris









HWS

Donderdag, 24. Maart 2016, 18:09 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Vrolijk Pasen,

er zit geen speciale sensor in die de afwezigheid van bonen aangeeft. Het heeft eigenlijk te maken met de hoeveelheid stroom die de molen trekt. En de elektronica merkt dat, u. meldt <bonen bijvullen>. In het geval van de genoemde EQ 5 heeft de molen zeer korte tijd gedraaid voordat dit bericht verscheen.
Ik zou de slijpmachine verwijderen en grondig reinigen. Instructies zijn beschikbaar op "juraprofi.de". Vaak zijn er nogal wat korstjes, zodat er niet genoeg verse bonen ingaan.

Gegroet HWS


Chris61

Donderdag, 24. Maart 2016, 19:11 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 24823

Lid sinds: 07.08.2014

Hallo HWSTDe
slijpmachine begint geen milimeter te lopen, dus ik denk een defecte elektronica.
Waarschijnlijk zal ik binnenkort de slijpmachine verwijderen en controleren.
Ik zal waarschijnlijk geen geld meer in de machine investeren, omdat ik enerzijds niet weet of de reparatie succesvol zal zijn, en anderzijds niet weet wat er daarna kapot zal gaan.
Het is net als veel moderne apparaten, een wegwerpartikel om de economie te stimuleren ten koste van de consument.
De hobby is mij te duur! Ik
koop liever een Senseo voor 70 euro met 2 jaar garantie
.

Ik heb al meer dan 6 jaar een Senseo op kantoor die zonder storingen werkt! In ieder geval
bedankt voor de hulp en allemaal
fijne paasdagen! Groeten
Chris









Chris61   

Zondag, 03. April 2016, 12:45 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 24823

Lid sinds: 07.08.2014

Hallo iedereen. Ik/wij kunnen toch niet
zonder een volautomatische machine.
Na intensieve vergelijking en onderzoek, heb ik nu deze machine gekocht:
PHILIPS HD 8847/01 Serie 4000We
zijn helemaal in de wolken, hebben voor het eerst een koffie met melkschuim geprobeerd
.
Hij is heel gemakkelijk in het gebruik, de smaak is nog beter, en de prijs is slechts de helft van onze oude Siemens, wat iets meer is dan het zou hebben gekost om de Siemens te repareren! De
machine is ook smaller en lichter dan de Siemens, maar voelt minstens even hoogwaardig aan, zo niet beter
.


Nu heb ik een nieuwe en zeer mooie machine voor 539 euro met in totaal 5 jaar garantie en hoop dat we nu geen problemen meer zullen hebben (voorlopig althans).
wink.gif
Ik zal de EQ7 gewoon "wegdoen", hij heeft me veel te veel van streek gemaakt!!!Met vriendelijke groetChris








biggrin.gif















Guest

Woensdag, 01. Februari 2017, 10:30 Uhr

Unregistered

Met het aantal deksels gok ik op versleten koolborstels van de slijpmotor, die op Ebay te koop zijn!

Guest   

Donderdag, 22. Maart 2018, 19:25 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen, ik had hetzelfde probleem met de iq 7 plus. Ik heb het aangedurfd om de slijpmachine te bestellen en zie dat hij weer werkt! Het onderdeel kost 94€ op ebay en er zijn video's op youtube over hoe het te vervangen. Het was niet moeilijk, ongeveer een uur werk. Veel geluk aan alle volgers!

Bram

Montag, 02. Augustus 2021, 13:50 Uhr

Unregistered

Ik heb reserve-onderdelen gekocht, maar is het makkelijk te repareren?

Thom84

Dinsdag, 03. Augustus 2021, 11:49 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 44723

Lid sinds: 03.08.2021

QUOTE (Bram @ 02 augustus 2021 12:50 pm)
Ik heb wat reserve onderdelen gekocht maar is het makkelijk te repareren?

Ja, ik heb ook wat reserve onderdelen gekocht en ik heb het kunnen repareren.

Gast_Florian

Donderdag, 24. Februari 2022, 23:37 Uhr

Unregistered

Voor ons was het altijd met het eerste kopje dat de boodschap kwam, dan maakten we de zijkant van de molen en het interieur schoon sindsdien is het weg

Gast_Frank

Zondag, 03. April 2022, 19:20 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen... Helaas hebben we ook het probleem dat pas om de 2e referentie komt. Altijd in afwisseling... met de boodschap Bonen bijvullen. Ik heb de molen gedemonteerd en schoongemaakt. Toch blijft de fout bestaan. Wat niet begrijpelijk is, is dat slechts elke 2e aankoop een
foutwordt. Wat is dit voor logica... om de stroom te meten en dan de fout weer te geven.

Het is moeilijk te geloven dat het de molen kan zijn... Ik ben bang voor de 100€.
Heeft iemand een tip? Dank je.



Gast_Heino

Donderdag, 19. Mai 2022, 23:58 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Frank @ zondag, 03 april 2022, 19:20)
Hallo allemaal... helaas hebben we ook het probleem dat pas om de 2e referentie komt. Altijd in afwisseling... met het bericht bonen bijvullen. Ik heb de molen gedemonteerd en schoongemaakt. Toch blijft de fout bestaan. Wat niet begrijpelijk is, is dat slechts elke 2e aankoop een
foutwordt. Wat is dit voor logica... om de stroom te meten en dan de fout weer te geven.

Het is moeilijk te geloven dat het de molen kan zijn... Ik ben bang voor de 100€.
Heeft iemand een tip? Dank je.




Ik heb hetzelfde probleem met de Bosch versie van de Siemens EQ6. Ik woon momenteel in de VS, dus het is nogal moeilijk om aan reserveonderdelen te komen. Ik heb een reset uitgevoerd via het servicemenu en heb nieuwe motorborstels uit Duitsland besteld. Na het vervangen van de borstels en een complete reiniging, nog steeds geen succes. Om de twee keer stopt het maalproces en verschijnt de boodschap "Vul de bonencontainer". De grap is dat als ik na de fout een koffie krijg, het niet uitmaakt of ik er één neem of een "2-voudige uitgang" (dan maalt hij ook twee keer zonder problemen). Daarna verschijnt de foutmelding weer als ik een tweede keer op de knop druk.

Gast_Heino

Vrijdag, 20. Mai 2022, 05:00 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Frank @ zondag, 03 april 2022, 19:20)
Hallo allemaal... helaas hebben we ook het probleem dat pas om de 2e referentie komt. Altijd in afwisseling... met het bericht bonen bijvullen. Ik heb de molen gedemonteerd en schoongemaakt. Toch blijft de fout bestaan. Wat niet begrijpelijk is, is dat slechts elke 2e aankoop een
foutwordt. Wat is dat voor logica... om de stroom te meten en dan de fout weer te geven.

Het is moeilijk te geloven dat het de molen kan zijn... Ik ben bang voor de 100€.
Heeft iemand een tip? Dank je.




Ik heb hetzelfde probleem met de Bosch versie van de Siemens EQ6. Ik woon momenteel in de VS, dus het is nogal moeilijk om aan reserveonderdelen te komen. Ik heb een reset uitgevoerd via het servicemenu en heb nieuwe motorborstels uit Duitsland besteld. Na het vervangen van de borstels en een complete reiniging, nog steeds geen succes. Om de twee keer stopt het maalproces en verschijnt de boodschap "Vul de bonencontainer". De grap is dat als ik na de fout een koffie krijg, het niet uitmaakt of ik er één neem of een "2-voudige uitgang" (dan maalt hij ook twee keer zonder problemen). Daarna verschijnt de foutmelding weer als ik een tweede keer op de knop druk.