Geavanceerd zoeken

Impressa Z7 produceert geen melkschuim

pixidust   

Dinsdag, 07. Mai 2013, 10:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 20294

Lid sinds: 07.05.2013

Hallo, iedereen,

Ik ben hier gloednieuw en ik heb een directe vraag: Als ik een latte macchiato wil maken met mijn nieuwe Z7, dan volg ik de instructies, maar: alleen normale melk drijft op mijn latte. Geen spoor van schuim blink.gif Is
er iets dat ik moet weten? Ik dacht dat het met zo'n dure machine geen probleem meer zou zijn? unsure.gif unsure.gif unsure.gif

Dus wie
er
ook
tips heeft... LGPixidust

ristretto

Dinsdag, 07. Mai 2013, 12:28 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

Hallo,

zou het melkopschuimer mondstuk correct worden geplaatst?
Is de bovenste tepel correct gepositioneerd
?

Hoe lang is de machine al in gebruik en hoe vaak en met welke reiniger zou het melkpijpje + melkzuigsysteem/beker worden gereinigd?



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

Milchschaumschläger

Zondag, 30. April 2017, 12:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 30361

Lid sinds: 30.04.2017

Aangezien de TO lijkt te zijn overleden of is omgebouwd tot het drinken van thee, ga ik hier verder, want ik heb hetzelfde probleem met mijn Impressa Z7 (gekocht in 2012).

We drinken liever cappuccino. Bij de bereiding ontstaat een fijn maar dun schuim, maar het valt al snel uit elkaar. Wat overblijft is een saaie latte.

We gebruiken 3,5% UHT-melk, die altijd up-to-date is vanuit de koelkast, gevuld in een kleine kom en aangezogen met een zeer korte slang. Een experiment met 1,5% lang geleden hielp helemaal niet, zoals ik me herinner.

In het begin gebruikte ik de dure cappucino cleaner uit de Jura. Maar toen ik me realiseerde dat er niets in de machine zelf terecht kwam, maar alleen de uitneembare en demonteerbare "Cappucinatore" spuitmond is doorgespoeld, heb ik hem niet gebruikt. Sindsdien demonteer ik elke dag het onderdeel volledig en reinig ik alle afzonderlijke onderdelen in afwaswater met een normaal afwasmiddel, met behulp van een buizenreiniger voor de smalle doorgangen en een plastic afwasborstel voor de fijne kanalen van de draaiknop. Is het mogelijk dat dit niet genoeg is en ik nog steeds de dure Jura-bouillon nodig heb ?

Tot nu toe heb ik ontkalkt met de eveneens varkensvriendelijke Jura cartridge in de watertank. Onlangs heb ik dat veranderd in een huishoudelijke ontkalker van de drogist. (Het schuimprobleem bestaat al heel lang, dus dat kan het niet zijn).

Voor en aan het begin van het schuimproces maakt de machine vreemde, soms bijna angstaanjagende, spottende stoomgeluiden terwijl er stoomwolken worden uitgestoten, maar dit is weer tot rust gekomen tegen de tijd dat het melkschuim daadwerkelijk naar buiten stroomt.