Geavanceerd zoeken

E 40 Brouwerijgroep en slijpgraad

Koffie te dun

Kosan

Dinsdag, 10. November 2020, 18:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 32527

Lid sinds: 23.06.2018

Voor mijn werkplaats heb ik een Jura E40 gekregen, maar ik heb de volgende problemen. De koffie uit de machine is erg dun en heeft geen crème, en er zit water in het tresta-bekertje. Vervolgens heb ik de slijpstenen, de afdichtingen van de brouwerijgroep en de aftapkraan vervangen. Helaas is dit niet gelukt, nog steeds zeer dunne koffie en water in de Tresta beker. Dus heb ik bij BND Kaffeestudio een complete brouwerijgroep en molen besteld, helaas zonder verbetering.
Op kantoor heb ik een E75 en de camper een E70, daar heb ik het werk gedaan, beide doen ze wat ze moeten doen. Alleen de E40 krijg ik niet in de hand, wat kon ik nog proberen.



Schlawi

Woensdag, 11. November 2020, 06:40 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Wat bedoel je, geen verbetering?
Nog water in de pompkom? Koffie nog steeds dun?



Kosan

Woensdag, 11. November 2020, 09:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 32527

Lid sinds: 23.06.2018

Ja, er zit nog steeds water in het trestakopje, en de koffie is nog steeds erg dun en zonder room.
Wat mij opviel is dat de koffie uit de molen heel fijn is, net zo fijn als de filterkoffie uit de zelfbedieningsmarkt.

Schlawi

Woensdag, 11. November 2020, 10:07 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011


Als u de pompkom weglaat en de schakelaar in de rechter benedenhoek indrukt, kunt u zien waar het water vandaankomt
.

Temperatuur is oké? Als het te koud is, smaakt de koffie niet

echt goed.


Voor de crema is de crèmaklep verantwoordelijk. Maar aangezien u een nieuwe brouwinstallatie hebt geïnstalleerd, zou het oké moeten zijn.






































Guest

Woensdag, 11. November 2020, 12:27 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de hint.

Op dit moment heb ik niet de mogelijkheid om de temperatuur van de koffie te meten, maar ik heb het gevoel dat de dop iets koeler is dan de andere machines. Ik kan de koffie meteen zwart drinken, dat kan ik niet met de E70/75 en C5.

Als ik op de schakelaar rechtsonder druk zie ik alleen dat het water na de bouillons met de draf naar beneden valt en een beetje druppelt. Dus ik zal de koffer na een tijdje openen om te zien waar het water druppelt.

Kosan

Woensdag, 11. November 2020, 14:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 32527

Lid sinds: 23.06.2018

Nu heb ik het deksel opgetild, boven de brouwgroep is alles droog tot op de bodem van de kolf.

Kosan

Woensdag, 11. November 2020, 17:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 32527

Lid sinds: 23.06.2018

Ik heb net het deksel aan de bovenkant van de koffie-uitloop losgeschroefd en de zuiger is droog. Het water moet op de een of andere manier uit de brouwerijgroep komen.

Wat mij verbaast is dat de koffiemachine dit probleem vanaf het begin heeft, ok de zetgroep en de drenageklep die ik zelf had gereviseerd. Het had goed kunnen zijn dat ik dezelfde fout terugzette, maar de ruil voor de nieuwe brouwerijgroep en nog steeds dezelfde fout. Dus 3 keer hetzelfde probleem waar ik niet doorheen kan kijken.

Kosan

Montag, 16. November 2020, 18:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 32527

Lid sinds: 23.06.2018

Het probleem is opgelost - de E40 produceert nu goede koffie.

Het was de instelling van de molen, ik had alles op scherp gezet.
Nadat ik de molen iets grover had afgesteld werd hij beter, daarna wat fijner afgesteld en was hij goed. Ik had nooit gedacht dat de pompoen zo nat is dat hij door de verkeerd ingestelde molen uit de brouwerijgroep druipt.
Ik ging er gewoon van uit dat als ik een slijper koop, dat deze al is aangepast.

sb9x

Woensdag, 09. December 2020, 21:30 Uhr

Unregistered

Bedankt voor deze nota met de houding. Hoe ziet de koffie in de kom eruit? Ziet het eruit als een geperst lipje (dat zou de normale toestand zijn
)?

Ik had verwacht dat de maling nog fijner zou zijn, zodat de koffie niet meer dun is
.