Geavanceerd zoeken

Michbezug Jura Z8

Melkaanvoer niet mogelijk

Gast_Andrea

Dinsdag, 23. Juli 2019, 15:54 Uhr

Unregistered

Hallo, lieverd
. Aangezien niemand me kan helpen, richt ik me tot jou. Ik heb in maart een nieuwe Jura Z8 gekocht. Melkschuim is altijd perfect, wat de instellingen ook zijn, als je alleen maar melk gebruikt, spat de melk. Machine was vier keer bij Jura, er was altijd perfect, machine werd geruild. Nu heb ik hetzelfde probleem met de nieuwe machine. De melk komt van de draadloze koelbox. Alle instellingen, temperatuur enz. geprobeerd, andere melkcontainer, andere slang, ander soort melk, kan niet krijgen melk, gewoon bespuitingen rond ongecontroleerde. Het melkschuim is nog steeds perfect. Wie weet, ik ben langzaam aan het wanhopen. L.G. en bedankt voor uw ideeën

Kaffeepoint

Samstag, 07. September 2019, 21:57 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Verwarm gewoon de melk op het fornuis. Het probleem ligt voor de machine.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

Karsten Heilemann

Vrijdag, 27. September 2019, 19:15 Uhr

Unregistered

De melktemperatuur is te hoog ingesteld

Gast_Marion

Samstag, 09. November 2019, 22:38 Uhr

Unregistered

We hebben precies hetzelfde probleem, met zo'n dure machine kan dit gewoonweg niet gebeuren.
In ons geval bestaat het probleem al sinds de aankoop begin oktober en alle drie de pogingen van de Jura om het probleem op te lossen zijn mislukt
.

Mojon

Woensdag, 13. November 2019, 00:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 36220

Lid sinds: 13.11.2019

QUOTE (koffiepunt @ zaterdag, 07 september 2019, 20:57 uur)
Verwarm gewoon de melk op het fornuis. Het probleem ligt voor de machine.

Een uiterst zinloos antwoord dat waarschijnlijk niemand zal helpen.

Ik heb dezelfde machine en hetzelfde probleem.

Mijn Z8 wordt nu naar binnen gestuurd... Ik ben nieuwsgierig.wacko.gif

Hocksteiner

Montag, 30. December 2019, 14:45 Uhr

Unregistered

We hebben hetzelfde probleem met de slechts 3 maanden oude Jura Z8.
Het
melkgedeelte
werkt
, maar het spettert meestal in alle richtingen.

Ik heb vandaag de klantenservice gebeld en ze vertelden me dat de melktemperatuur te hoog is en dat ik het moet verlagen naar niveau 1 - test het en verhoog het niveau tot het begint te sproeien, en pas dan het laatste niveau aan. Gedaan, op niveau 5 was het einde, dus op niveau 4 gezet.

Dit ging twee keer goed en toen begon het sproeien weer.
Vooral bij Latte Macchiato
wordt er altijd geïnjecteerd, ongeacht het niveau. Dus belde ik weer -
dit keer een dame die me vertelde dat het te maken heeft met andere buitendrukken, dat de machines in Zwitserland zijn gemaakt en dat er andere luchtdrukken zijn dan in Duitsland - 1. Moeilijk voor te stellen dat een machine niet kan worden afgesteld, 2. Het ding wordt verondersteld te werken, of het nu op
temperatuur niveau 1 is of op niveau 10.
In ieder geval, ik ging door de latte macchiato met de dame op niveau 1
- geen spatten! Omdat
het echt alleen maar een demonstratie effect was, begon ik een tweede latte en serveer daar
weer SPRAY.
Ze hebben de gegevens opgenomen en sturen me nu
reserveonderdelen.
Zal dit helpen
?

We zullen zien...

Gast_Lenachen

Woensdag, 01. Januar 2020, 08:54 Uhr

Unregistered

Een gezonde nieuwe!

Ik heb hetzelfde probleem met melk.
Ik merk het pas als ik een latte macchiato maak. De eerste glasfabriek. En daarna komt alleen het spuug
eruit.

Ik heb nog geen enkele klantenservice gesproken. Ik probeer er eerst achter te komen wat ik fout doe. Het kan niet de kalk zijn (want deze machine is erg nieuw). Het kan ook niet de melkslang zijn... Ik probeer een lagere melktemperatuur

in te stellen.

Ik zou graag willen weten wie er een oplossing heeft gevonden.

Hansa1176

Vrijdag, 03. Januar 2020, 16:51 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb de laatste tijd hetzelfde probleem.
Als u de melkcontainer omhoog houdt of in een hoge positie zet
,

werkt

de

melkaansluiting voor ons probleemloos

.

Ook wachten op een reserveonderdeel.

Gast_Lenachen

Samstag, 04. Januar 2020, 22:39 Uhr

Unregistered

Ik heb ook een oplossing gevonden. Ik hield de melkkan omhoog en het werkte geweldig. Toen heb ik de melkslang ingekort en het werkt geweldig! Geen problemen meer. Omdat de melkslang te lang was, kon er geen druk worden opgebouwd.
Probeer het uit!!!

Consti

Dinsdag, 21. Januar 2020, 16:02 Uhr

Unregistered

Hallo, we hebben in december een Z8 gekocht en hetzelfde probleem met de melk. Soms werkt het, dan spuit de melk weer als een gek. Met het melkschuim loopt alles op rolletjes. We hebben geprobeerd de melkcontainer boven de tuit te houden, maar helaas werkt dat niet altijd. Heeft iemand al een oplossing gevonden of kan Jura iemand helpen met dit probleem?

Gast_Mark

Montag, 27. Januar 2020, 18:56 Uhr

Unregistered

Hoi daar
, kan
het
niet geloven. Nieuwe Z8, na een week werking ook slechts 80% spetterende melkaanvoer. We hebben ook de CoolControl 1 liter. De Jura-Hotline is niet bereikbaar via het servicenummer (band zegt, de oproep kan niet worden doorgeschakeld). Toen heb ik vandaag de handel in Hannover gebeld,
heb ik de dingen in kwestie aan de telefoon doorgenomen en heb ik ze uitgeprobeerd, geen oplossing. Nou, ik moet terug rijden naar Hannover. Of heeft iemand hier nog een idee?

Een fijne avond

smile.gif

Gast_Mark

Dinsdag, 28. Januar 2020, 12:49 Uhr

Unregistered

Dus, nadat ik vanmorgen naar de dienst was gegaan en er natuurlijk geen fout te vinden was, heb ik de machine thuis met een ongemakkelijk gevoel weer opgestart. Nou, wat kan ik zeggen - alweer alleen maar ontkiemen met melk. Daarna heb ik melk op kamertemperatuur geprobeerd en niet de melk van de CoolControl. Hmm, het werkte perfect. Dus de melk lijkt op de een of andere manier te koud te zijn. Aangezien de CoolControl niet is uitgesloten voor de Z8, maar de interactie tussen de twee componenten blijkbaar niet betrouwbaar is, probeer ik nog wat meer. Als het niet werkt, neem ik de CoolControl en de Z8 en ga ik naar de serviceafdeling.

Birgit ZH

Zondag, 09. Februari 2020, 23:19 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen
, we hadden ook problemen met de melkaanvoer van onze 2,5 jaar oude Jura Z8 sinds 3 weken : het melkschuim werkte
, maar bij het zuigen van de melk voor warme melk spetterde het als een gek en trok het niet genoeg melk, zodat de koffiespecialiteiten niet meer goed smaakten.

Na een odyssee met de Jura hotline en 2 verschillende gecertificeerde Jura reparatiewerkplaatsen met verschillende pogingen om de machine te repareren, is het volgende nu gelukt: het complete fijnschuim mondstuk is vervangen en niet alleen losse onderdelen van het fijnschuim mondstuk

! Omdat er geen melk in de machine gaat, kunnen het alleen onderdelen zijn die zich aan de buitenkant van de machine bevinden, dus alles in en op het mondstuk van het fijnschuim.

We kunnen onze Z8 eindelijk weer gebruiken en ik hoop u te kunnen helpen met mijn bijdrage.

wink.gif

Peter J.

Donderdag, 05. Maart 2020, 16:30 Uhr

Unregistered

We hebben ook dit melkprobleem met de Z8. Zelfs de fabrikant verstrekt alleen ongekwalificeerde informatie. "Temperatuur in de instellingen op het laagste niveau", "Reiniging onvoldoende uitgevoerd", "Ontkalking van het apparaat", enz.
De remedie is een zeer eenvoudige procedure: "Verwijder het complete fijnstof mondstuk, zet het deksel er weer op en zonder fijnstof mondstuk, vraag melk aan. Nu
komt er alleen nog maar stoom uit
de
resterende openingen, maar het belangrijkste is de vlakke stft aan de rechterkant, deze loopt nu verder door, omdat de weerstand van het mondstuk ontbreekt. Na het plaatsen van het mondstuk werkt de melktoevoer weer zonder te sproeien, zelfs bij temperaturen boven niveau 4.
biggrin.gif

Gast_Waltraud

Zondag, 08. Maart 2020, 15:34 Uhr

Unregistered

Lieve Peter
, dank je wel voor je geweldige tip!!!!! Ik heb het net geprobeerd


en het werkte

!!!!!!!

 Seite 12