Geavanceerd zoeken

Delonghi melkopschuimer defect? Dinamica Plus

Melkschuimer defect na 2 seconden

JoyNad1990

Vrijdag, 03. November 2023, 11:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 69262

Lid sinds: 03.11.2023

Hallo allemaal,

Onze melkopschuimer werkt niet meer, er komt maar 2 cm melkschuim uit, daarna pelt het apparaat af en moet het wateruitlooppijpje erin.

Mijn betere helft heeft al veel machines gerepareerd met verschillende storingen, maar hier bijt hij zijn tanden erop stuk - ik kan dezelfde storing ook niet vinden op internet.

Het melkschuim zelf is zoals altijd geweldig.

Als ik het wateruitlooppijpje erin steek en op OK druk, spoelt hij normaal en dat werkt ook prima. Als ik een kopje heet water wil, werkt het ook normaal.

We hebben ook de afdichtingen vervangen, vooral die van de melkopschuimer zelf, omdat die versleten leken - de melkopschuimer had altijd een beetje kracht nodig als ik hem erop zette. Maar dat loste het probleem niet op.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, de machine is pas 2,5 jaar oud... Ik dacht dat ik mezelf een plezier zou doen met een onderdeel van hoge kwaliteit, mijn oude machine had na 15 jaar niet eens een versleten afdichting...

Hier is een video van het probleem

Delonghi melkopschuimer probleem

Hartelijk dank!

coffelife

Vrijdag, 29. December 2023, 17:10 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 70667

Lid sinds: 27.12.2023

Controleer alle kleppen, voorbeeld in de video en in de beschrijving


Controleer vervolgens de debietmeter. Het binnenste gedeelte (rood) moet vrij kunnen draaien.