Geavanceerd zoeken

Wordt Gaggia Titanium (nog steeds) aanbevolen?

Guest

Montag, 21. November 2011, 21:55 Uhr

Unregistered

Hallo koffievrienden!!!

Onze VA van Saeco, of beter gezegd de Spidem Trevi Digital Plus, geeft de geest na bijna 6 jaar en ongeveer 36.000 kopjes. Een reparatie heeft geen zin meer, omdat de elektronica en ook de ketel deze keer worden beïnvloed. Over het algemeen hebben we goede ervaring met het apparaat.

Jaren geleden maakte de Gaggia Titanium niet alleen indruk op ons met zijn uiterlijk. Ook de functies komen overeen met onze verwachtingen. We hebben echter telkens weer gelezen dat de kwaliteit merkbaar is gedaald sinds de overname van het bedrijf door Saeco. En Saeco zelf lijkt te hebben geleden in termen van kwaliteit.

Oké, mijn vraag is nu, is de Gaggia aan te bevelen of beter te zoeken naar een alternatief?

Als alternatief zijn er de volgende basisvoorwaarden
: -
maalgraad en hoeveelheid instelbare - temperatuursafhankelijke -
snelle toegang tot water en de kluis,
die beide veel moeten bevatten -

voornamelijk koffie en espresso, ergo eenvoudige CapuccinoStore

en dergelijke

is voldoende -




geen zeefdragers - ja, ik weet over de betere kwaliteit van espresso. Maar op normale dagen




















zou


ongeveer 20 - 30 kopjes per dag








te duur zijn -



brouwerijgroep











kan worden verwijderd -




reiniging














zonder chemicaliën -





indien mogelijk zuinig, d.w.z. energiebesparend -
























goede kwaliteit is ook belangrijk en indien mogelijk niet meer dan 500 euro





















.



Ik hoop dat





je iets kunt doen met deze informatie. Ik kijk uit naar steun van uw kant.





































Veel groeten,



















Martin

























Guest

Dinsdag, 22. November 2011, 10:02 Uhr

Unregistered

Hallo en goedemorgen!

Schijnt er nog niemand wakker te zijn?

Ik heb nu verder onderzoek gedaan en zoals ik al heb aangegeven, zijn kwaliteit en duurzaamheid voor mij de belangrijkste punten.

Als alternatief voor de Gaggia Titanium heb ik nu de Saeco Royal en de Saeco INCANTO de Luxe uitgefilterd.

Over design kan zeker uitstekend worden betoogd, maar andere punten staan voor mij op de voorgrond.

Dus, mensen, word wakker en geef me wat input, alsjeblieft. De Trevi bruist gewoon mee en de (koffie)tijd raakt op.

Beste wensen, Martin

numberonedefender

Dinsdag, 22. November 2011, 10:23 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

De Gaggia Titanium is gebaseerd op de Saeco Incanto, beide zijn geen slechte machines, althans in een heel andere divisie dan de Saecos van de Odea/Talea/Primea op, ik ken de huidige Saeco modellen niet.
Maar qua robuustheid stinkt het merendeel van alle volautomatische koffiemachines tegen een Royal; dus als je zo'n tank in de keuken wilt accepteren, heb je helemaal gelijk.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Guest

Dinsdag, 22. November 2011, 11:00 Uhr

Unregistered

Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb weer precies gemeten. De Royal is 475 mm diep. Helaas ben ik klaar met 440 mm, ik heb niet precies gekeken.

De Incanto heeft 400 mm nodig, de Titanium 430 mm, dus beide zouden passen.

Maar met welke heb ik de betere machine of is er toch een heel interessant alternatief?

Beste wensen, Martin