Geavanceerd zoeken

Jura Impressa C5 - Koffie lekbak hangend

Bedrukte Jura C5

Hendrik Fritzsche

Woensdag, 26. Oktober 2022, 12:09 Uhr

Unregistered

Hallo
,ik heb een vraag over mijn Jura Impressa C5 machine. Ik wilde zoals gewoonlijk vroeg een koffie zetten, maar nu kan ik de koffiecontainer niet naar achteren duwen. Ik startte de machine zonder de container en alle lampjes gingen op rood. Ik heb toen de zijdelen verwijderd om te zien wat er aan de hand was. Na het inschakelen beweegt de zetgroep (groot wit tandwiel) 3 keer naar beneden en naar boven en eindigt dan met een klapperend geluid.
Hoe dan ook, een bruine hendel aan de achterkant van de behuizing voorkomt dat de container verder naar binnen wordt geschoven.
Kan iemand mij een hint geven of de machine nog gered kan worden!
Ik

zegnuiedereen bedankt
.


Groeten Hendrik





kaffeechris

Woensdag, 26. Oktober 2022, 21:25 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo Hendrik, de KVA is te redden, maar aangezien je hem al hebt opengemaakt, zou ik de zetgroep verwijderen en volledig reviseren. Instructies en onderdelen zijn beschikbaar op het internet.

Met vriendelijke groet Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Gast_Hendrik Fritzsche

Donderdag, 27. Oktober 2022, 11:28 Uhr

Unregistered

Hallo Chris,

Bedankt voor je tip, ik dacht dat het met de zetgroep te maken had.
Ik heb de lekbak lang open gelaten zodat er niets schimmelt.
Ik heb al een YouTube video bekeken over hoe het ding te verwijderen. Dan ga ik aan het werk....

Bedankt en groeten van mij...Hendrik



Gast_Hendrik Fritzsche

Montag, 07. November 2022, 15:49 Uhr

Unregistered

Na uren YouTube-video's te hebben bekeken, heb ik de zetgroep verwijderd en gereviseerd.
Na de installatie heb ik een snelle functiecontrole gedaan en alles werkte tot nu toe. Het spoelen werkte, maar ik maakte geen koffie. Ik nam aan dat alles werkte.
Toen schroefde ik de doos dicht en wilde een proefkoffie maken. Ineens werkt het niet meer. Na het inschakelen gaat de brede rode LED onder de draaiknop permanent branden en gaat hij niet verder. Ik heb de machine op zijn kant gelegd toen ik hem in elkaar zette, zodat ik de zijdelen beter kon monteren. Is dat de reden?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen. Ik kan ook geen bruikbare tips vinden op het net.
Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat kan krijgen?

Bedankt voor de antwoorden

.



Groeten Hendrik







Gast_Hendrik Fritzsche

Montag, 07. November 2022, 15:55 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Hendrik Fritzsche @ maandag, 07 november 2022, 15:49)
Ik heb de brouwinstallatie verwijderd en herzien na uren youtube video's te hebben bekeken.
Na de installatie heb ik een korte functiecontrole gedaan en tot nu toe werkte alles. Het spoelen werkte, maar ik maakte geen koffie. Ik nam aan dat alles werkte.
Toen schroefde ik de doos dicht en wilde een proefkoffie maken. Ineens werkt het niet meer. Na het inschakelen gaat de brede rode LED onder de draaiknop permanent branden en gaat hij niet verder. Ik heb de machine op zijn kant gelegd toen ik hem in elkaar zette, zodat ik de zijdelen beter kon monteren. Is dat de reden?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen. Ik kan ook geen bruikbare tips vinden op het net.
Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat kan krijgen?

Bedankt voor de antwoorden

.



Groeten Hendrik








P.S.
Ik ben vergeten te vermelden dat wanneer ik de regelknop naar links draai, hij begint te spinnen en er geen druppel water uit de melkopschuimerkomt
!

kaffeechris

Montag, 07. November 2022, 17:55 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, ik zou de zetgroep er weer uithalen en controleren of hij niet over de pallen beweegt. Het kan zijn dat je iets gemist hebt bij de montage, maar controleer het eerst.
De rode indicator is een onderhoudsindicator volgens de gebruiksaanwijzing. Reinig met koffieverwijderingstablet en of.
Gebruikt u deze KVA met een filter?
Zo ja, verwijder het filter en gooi het weg. Controleer vervolgens de waterhardheid en ontkalk 3 keer met een ontkalkingsmiddel op basis van amidosulfonzuur.




--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Gast_Hendrik Fritzsche

Montag, 07. November 2022, 19:14 Uhr

Unregistered

Hoi en bedankt voor je snelle antwoord.

Ik gebruik de machine met een Claris Blue filter.
Maar hoe moet ik hem ontkalken, want er komt geen water meer door. Zoals ik al zei, alles was in orde voor de montage, althans ik heb het een keer getest. Ik denk dat de zetgroep tot nu toe werkt, want voorheen ging hij niet naar de uitgangspositie en kon het koffieopvangbakje niet naar achteren worden geschoven. Maar het werkt nu.

Dat in een notendop...


kaffeechris

Montag, 07. November 2022, 19:43 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Dan zou ik zeggen controleer de waterwegen. Of misschien heeft de pomp nu de geest gegeven.

Verwijder het filter... en probeer het opnieuw.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Gast_Hendrik Fritzsche

Montag, 07. November 2022, 20:37 Uhr

Unregistered

Hallo Kaffeechris,

je bent waarschijnlijk een god of zoiets...

Afgelopen zondagnacht heb ik uit totale frustratie de auto uitgezet en de hele nacht over de storing gedroomd. Een tijdje geleden zette ik hem weer aan en plotseling knipperde het rechter rode lampje, waarna ik de regelknop naar links draaide en er weer water uit de melkopschuimer begon te lopen. Draaide hem weer recht en alles was weer normaal. In de tussentijd heb ik een ontkalking gedaan zoals je aanraadde...eens kijken of het dan werkt.
Ik zal hier verslag uitbrengen.
In ieder geval nogmaals bedankt voor je waardevolle tips!

GroetenHendrik












kaffeechris

Montag, 07. November 2022, 22:34 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Bedankt voor je feedback, ik ben blij voor je.rolleyes.gif

Met vriendelijke groet Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.