Geavanceerd zoeken

Open behuizing

Melitta Passione F53 101 Open behuizing?

Gast_Wolfgang

Zondag, 14. Januar 2018, 08:45 Uhr

Unregistered

Melitta Caffeo Passione

Hallo!

Ik wil graag het aandrijfsysteem van mijn Melitta Passione F53 101 controleren en eventueel vervangen.
Helaas heb ik de onderdelen van de behuizing niet kunnen verwijderen. Is er een ontploft zicht of kan iemand mij vertellen waar en hoe ik de
nodige schroeven kan vinden.
Ik zou erg
dankbaar zijn
voor hulp
!
Wolfgang

HWS

Zondag, 14. Januar 2018, 19:41 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Bij <komtra.de> staat ook een handleiding voor deze machine!

HALSWERVELS

Gast_Peer

Vrijdag, 31. Mai 2019, 23:20 Uhr

Unregistered

Hallo, Wolfgang,

is een tijdje geleden, maar mensen die hetzelfde probleem hebben komen er achter door te googelen en ook hier en daar is er geen antwoord.

Daarom: Ten eerste is de Caffeo F53 vrij identiek aan de Varianza CSB. Een gelijkaardige forumvermelding is hier te vinden
:https://komtra.de/forum/index.php/Thread/10103-Melitta-Caffeo-Varianza-F-57-0-101-Wie-Geh%C3%A4use-%C3%B6ffnen/Es

begint met de cover. Trek eerst de twee plastic klinknagels achter de watertank uit. Maak dan de clips rond het deksel los, de middelste aan de voorkant is een beetje moeilijk. Dan kun je alles stukje bij beetje
losmaken
met een 1 Torx schroevendraaier
. Moet een lange schroevendraaier zijn. Bit is niet genoeg voor alle schroeven. Hier ook een filmpje naar de molen van een Thaise collega



Drainageklep zit achter een deksel achter de brouwgroep, die ook met Torx-schroeven
kan
worden losgedraaid
.
VG Peer

Schoch

Samstag, 01. Februari 2020, 12:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 37232

Lid sinds: 01.02.2020

Hallo iedereen, ik zit ook voor een Passione machine en ik weet helaas niet hoe ik de zijafdekkingen eraf kan krijgen. Ik heb het deksel en de schroeven verwijderd voor zover ik ze allemaal heb gezien. Ik zou graag de aftapkraan willen bevestigen, maar daarvoor moet ik de zijafdekkingen verwijderen, toch?

VG

Bijgevoegde afbeelding

BlackSheep

Zondag, 02. Februari 2020, 10:24 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

de zijdelen worden nog steeds met een schroef van bovenaf gefixeerd
(kijk in de spleet
tussen het zijdelingse deel en het keramische ventiel

- ook aan de andere

kant in de spleet). Nadat je

ze hebt verwijderd, kun je ze

gewoon

naar boven

trekken voor

zover ik me herinner

. Met vriendelijke groet:



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Marlowe

Dinsdag, 28. April 2020, 15:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 38463

Lid sinds: 22.04.2020

De zijwand (links) moet naar boven worden getrokken. Dat heb ik de laatste tijd ook met de mijne gedaan.

Melitta Caffeo Passione

Vrijdag, 24. Juli 2020, 12:16 Uhr

Unregistered

Ik heb gisteren de aftapkraan van mijn Melitta Caffeo Passione vervangen. Helaas is dit deel van de aftapkraan waar de aftapkraan in de afvoertank stroomt (verbonden met een stuk slang). is het absoluut noodzakelijk om het te installeren, of is het voldoende om het korte stukje slang er gewoon op te leggen, zodat het in de lekbak loopt ? anders moet ik alles weer uit elkaar halen ;-(

Guest

Vrijdag, 24. Juli 2020, 23:26 Uhr

Unregistered

Ik bedoel de ontspanningshuisvesting :-/

Melitta Caffeo Passione

Vrijdag, 07. Augustus 2020, 10:46 Uhr

Unregistered

QUOTE (Melitta Caffeo Passione @ vrijdag, 24 juli 2020, 12:16 uur)
Ik heb gisteren de aftapkraan van mijn Melitta Caffeo Passione vervangen. Helaas is dit deel van de aftapkraan waar de aftapkraan in de afvoertank stroomt (verbonden met een stuk slang). is het absoluut noodzakelijk om het te installeren, of is het voldoende om het korte stukje slang er gewoon op te leggen, zodat het in de lekbak loopt ? anders moet ik alles weer uit elkaar halen ;-(

laat het er dan maar uit. lk zie geen nadelen. misschien meer een voordeel, want het vocht kan sneller verdampen (schimmelvorming). hmmmm