Geavanceerd zoeken

Jura E20 ontkalkingsindicator brandt continu

TheUnforgiven

Woensdag, 29. December 2010, 20:20 Uhr

Unregistered

Allemaal samen!

Kocht een Jura E20 zogenaamd opgeknapt door een servicecentrum hier op kantoor. Tot nu
toe liep het vrij goed, behalve een
aanhangwagen van de brouwerijgroep (door oneigenlijk poedergebruik). Het reinigingsprogramma was geen probleem.
Nu wil ze ontkalken. Dus
neem
Durgol Ontkalker
vloeistof, ontkalkt volgens de instructies. Het

kwam bij me op dat het programma eeuwig

duurt en als bij toverslag wordt herhaald.

OK, na afloop

bleef de ontkalkingsindicator knipperen.
Na 4 weken heb ik nu tijd en wil ik de machine weer schoonmaken (bij het huidige kantoorverbruik is dat ongeveer elke 4 weken). Maar dat kan niet
, want het wil nog steeds ontkalken.
Wie kan me helpen om deze
teller
te resetten
?

Meervoudige ontkalking met water alleen was ook niet succesvol. Het loskoppelen van het stroomnet voor

meerdere dagen etc. zonder succes.
Help me alsjeblieft om de kleine E20 weer aan het werk te krijgen. Het maakt nog steeds koffie, maar
het zou niet in
een permanente staat
moeten zijn. Bij voorbaat
dank
! Gegroet

numberonedefender

Woensdag, 29. December 2010, 21:15 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Heb je het programma echt correct uitgevoerd volgens de BDA? Vul de tank alleen met een goede halve liter ontkalkingsvloeistof en laat deze volledig leeglopen totdat de pomp lucht en rammelaars aanzuigt. Als u in de tussentijd of te vroeg water toevoegt, blijft de machine inderdaad voor altijd in het programma staan. Zorg ervoor dat u de juiste waterhardheid instelt. U kunt geen teller resetten.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Guest

Donderdag, 30. December 2010, 22:40 Uhr

Unregistered

Hallo!

Bedankt voor de hint.

De waterhardheid is correct.

Ik denk dat het gewoon het simpele probleem van de waterstroom was.

Maar de E20 klinkt alsof de pomp op het punt staat de geest op te geven.


Gegroet en bedankt!

Helmut Boe

Vrijdag, 31. December 2010, 08:27 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 811

lidmaatschapsnummer..: 2411

Lid sinds: 29.06.2008

QUOTE (Gast op donderdag 30 december 2010, 22:40 uur)
Maar de E20 klinkt alsof de pomp op het punt staat de geest op te geven.

Ja, in tegenstelling tot normale koffie wordt het "gebrek aan water" niet gesignaleerd door de vlotter in de tank en de rietschakelaar die erdoor wordt geactiveerd. In plaats daarvan meldt de machine in het ontkalkingsprogramma alleen "Water vullen" als er geen impulsen meer komen van de flowmeter, dus als het water echt leeg is. Op dit punt wordt de pomp luider.

Aangezien de pomp slechts enkele seconden per keer draait, is dit drooglopen niet schadelijk. Als u echter op dit moment water toevoegt (d.w.z. voordat de melding "Water vullen" verschijnt) uit zorg voor de pomp, zal de machine niet uit het ontkalkingsprogramma komen.