Geavanceerd zoeken

Problemen met Royal Professional

Nieuwe Koninklijke Hoogleraar

Abez987

Montag, 27. Juni 2011, 15:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 12070

Lid sinds: 18.05.2011

Hallo daar,

Na mijn onderzoek hier in het forum, hebben we besloten om een Royal Professional van Saeco te kopen.

Het is een nieuw apparaat en toch werken 2 dingen niet goed:

a.) de verwarmingsplaat. We hebben hem via het menu uitgeschakeld, maar hij blijft wel opwarmen. Het is geen tragedie, maar het is een verspilling van energie en een functie die niet werkt met een nieuwe eenheid.

b.) de vulhoeveelheid. Hoewel we de vulhoeveelheid niet meer aanpassen, krijgen we verschillende vulhoeveelheden. We gebruiken voornamelijk de zogenaamde koffiekopjes (ca. 0,2 ltr.) en krijgen deze via "coffee long", d.w.z. de grote van de drie kopjesvarianten.

In de ochtend vult de machine de bekers zoals we ze hebben ingesteld. Maar gedurende de dag wordt er steeds meer water toegevoegd, zodat we a.) de kopjes laten overlopen en b.) de verkeerde koffiesmaak (verwaterd).

Kent iemand deze fouten en weet hij hoe hij ze moet corrigeren of moet je het apparaat voor dit doel opsturen met de vrees dat we het na 4 weken terugkrijgen met het briefje "Geen defect gevonden" ?

Ik dank u bij voorbaat voor uw antwoorden.

W1cht3lm@nn

Montag, 27. Juni 2011, 20:11 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Lid sinds: 19.02.2010

Aan de ene kant wordt de verwarmingsplaat een beetje warm door de stromingskachels eronder, aan de andere kant wordt hij bij veel modellen ook gebruikt als serieweerstand voor de zetgroepmotor, d.w.z. hij wordt tijdens de koffiebereiding kortstondig opgewarmd.

Als je het record eenmaal "goed" aanzet, als je een zeer merkbaar verschil in temperatuur opmerkt, dan is alles in orde.

Wat het probleem met de vulhoeveelheid betreft, kan ik u geen grote aanbevelingen doen voor een nieuwe machine, die zouden precies goed moeten zijn.



--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco

Kaffeeplanet

Montag, 27. Juni 2011, 21:44 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1572

lidmaatschapsnummer..: 3017

Lid sinds: 07.11.2008

de vulhoeveelheden worden gemeten door de flowmeter de koninklijke prof heeft 2 van de dingen een voor stoom en een voor koffie water, goed ontkalken van de machine, kalk kan binnen 2 weken echt ruw, dat het een nieuw apparaat, is niet interessant. kalk vestigt zich van 68 °, of nieuw of oud, en als het deel in continu bedrijf loopt het gaat echt snel naar het ding. dus tijden vaste ontkalken en dat moet weer goed zijn. Nochn tip, laat het ontkalkingsprogramma weg en ontkalkt in echte werking met citroenzuur, en krijgt ook wat poederkoffie zonder poeder zodat de steunklep ook iets krijgt.



--------------------
Alle Tips und Hinweise erfolgen nach bestem Wissen - die Verantwortung trägt jedoch der Ausführende.
Daher bitte lieber einmal zu viel als einmal zu wenig fragen.

Vor allen manuellen Arbeiten am Gerät den Netzstecker ziehen !

Abez987

Woensdag, 29. Juni 2011, 09:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 12070

Lid sinds: 18.05.2011

Bedankt voor de antwoorden. De machine hoeft dus niet per se continu te draaien.

We hebben ongeveer 200 koffieaankopen in die ene maand - ik denk dat dat nog steeds normaal is.

U kunt de koffiebereiding "onderbreken" door eenvoudigweg opnieuw op de geselecteerde knop te drukken (in ons geval "koffie lang").

Dus we doen het voorlopig maar, tot ik de ontkalking heb. Aangezien we water met 8° DH gebruiken, mag het niet verkalkt worden na 200 koffiesoorten.

aflow

Woensdag, 29. Juni 2011, 10:04 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 64

lidmaatschapsnummer..: 11686

Lid sinds: 02.04.2011

Hallo
dat met de kalk na 200 dekt en een mate van hardheid van 8 ° dH is vrij onwaarschijnlijk, volgens de fabrikant is hier een cyclus van 2
maanden is ook oke ik heb dezelfde mate van hardheid en ga voor 10 jaar goed met het. U kunt de cyclus stoppen door opnieuw op een dekselknop te drukken zonder de geprogrammeerde vulhoeveelheid te wijzigen. Om de fout
die je hebt met een Royal prof een flowmeter (met een Royal Cappuccino zijn er twee in wink.gifdit lijkt te hebben een gril
die is het meest waarschijnlijk en je zult niet komen rond de workshop. MfGaflowhttp://www.rohrbachundsohn.de/ersatzteile/saeco.html