Geavanceerd zoeken

Krups XP9000 Service 2

Service2

Klaus38

Vrijdag, 15. November 2013, 17:10 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

halloIn
mijn machine heb ik de fout na het inschakelenBrühgruppe
rijdt heen en

weer


op het display komt apparaat warmt


op



Dan komt de melding Service 2 hotline callHabe
al sensor op Heizbkock veranderd zonder succes.
de Triacs en Optokoplerg ook geen succes
.


Alstublieft voor tips Bij
voorbaat








dank

rudi-03

Vrijdag, 15. November 2013, 20:30 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1357

lidmaatschapsnummer..: 17460

Lid sinds: 16.09.2012

Hallo Klaus38,

wordt het thermoblok heet? Zo niet, dan zou de thermische zekering defect kunnen zijn. In het ergste geval, is de controle elektronica weg.



--------------------
Gruß Rudi

Klaus38

Montag, 18. November 2013, 15:24 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

HiHeb
de machine zo ver gebracht dat de machineMahlene
koffie uitvoert maar veel water in de kuip

laat lopen.


Maar bij bonenkoffie is gemalen koffie de pomp begint de koffie in de
opvangbak te gooien en dan komt het bericht bonen bijvullen hoewel er genoeg bonen
in zitten.

Komt de melding door de molen of heeft de machine een sensor voor de containerDank bij

voorbaat





















Klaus38

Dinsdag, 19. November 2013, 19:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

Fout lijkt niet bekend te zijn zou
molen vernieuwen



rudi-03

Dinsdag, 19. November 2013, 20:17 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1357

lidmaatschapsnummer..: 17460

Lid sinds: 16.09.2012

Hallo,

Als de foutmelding "Bonen vullen" komt, kan de molen vuil of verstopt zijn of is de maalgraad te fijn ingesteld. In het ergste geval zijn de slijpstenen versleten. Ik zou dus eerst proberen om de maalgraad op zeer grof in te stellen. Indien een revisie of het vervangen van de complete molen geen succes oplevert, kunnen defecte microschakelaars (2 stuks) in de aandrijving ook deze fout veroorzaken.
Het beste kunt u voor uw foutmelding nog eens kijken naar de vergelijkbare modellen van Siemens Surpresso en Bosch Benvenuto.



--------------------
Gruß Rudi

Klaus38

Dinsdag, 19. November 2013, 23:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

Waarom zou de machine met Gem. koffiealles
maken normaal als de schakelaars
moeten wasHabe
molen gedemonteerd schone mademahlwerkzeuge
in orde zijn



Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 20. November 2013, 01:01 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo,

deze fout is mij bekend en typisch voor de Krups 9000 serie.

De storing zit in de aandrijving van de zetgroep, er zijn 2 microschakelaars gemonteerd, die worden aangestuurd door een ca. 5 cm grote ronde schijf met nokken.

De aandrijfeenheid moet worden verwijderd, daarna verwijdert u voorzichtig het klemmende deksel (de klemmen breken snel af) en vervangt u de microschakelaars of spoelt u ze door met contactspray.

Zeer belangrijk, de schijf met de nokken op de gehele diameter met een Q-tip of vergelijkbaar dun vet (ik heb altijd wit vet genomen). De schijf loopt met de tijd zwaarder en verslijt, doordat de microschakelaars er voortdurend licht overheen schuren, zodat het dan komt tot misverbindingen van de microschakelaars.

Tegelijkertijd kunt u het beste de afdichtingen van de afvoerklep vervangen, die automatisch wordt verwijderd.


Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 20. November 2013, 02:17 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo,

de reden dat u toch gemalen koffie kunt bereiden is dat de microschakelaars in de aandrijfeenheid nog schakelen als er niet zoveel koffie in de zetgroep zit... dit is het geval met gemalen koffie omdat u maar 2 lepels of zo vult.

Klaus38

Woensdag, 20. November 2013, 07:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

De microschakelaars die ik heb gemeten zijn
ok, maar ik kan
müsstenoch die gruss hebben

veranderen

Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 20. November 2013, 09:27 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo,

zo is dat met de microschakelaars, ze schakelen maar niet 100% juist, dat kan ook gemeten worden zo goed als niet tenzij de microschakelaar een totaal defect zou hebben.


Het foutpatroon wat jij aangeeft maar 100% correct, service 2, afbreken van het brouwproces..bonen bijvullen, brouwgroep gaat heen en weer.
Voer keer de reparatie uit en hij loopt weer.

Klaus38

Woensdag, 20. November 2013, 10:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

Service 2
komt niet langer alleen bonen bijvullen

Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 20. November 2013, 10:39 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo Klaus,

Als na de reparatie nog steeds bonen bijvullen wordt aangegeven, de microschakelaar, die het bonenniveau meet met contactspray spoelen of vervangen.

Als je de zetgroep eruit haalt, zit er een 2 cm lange plastic neus bovenaan de zetgroep, die naar de behuizing leidt...hiermee activeer je de microschakelaar die het niveau in de zetgroep meet.

Maar eigenlijk zouden na reparatie van de aandrijfeenheid de meervoudige foutmeldingen allemaal verdwenen moeten zijn, vergeet niet de nokkenschijf van de aandrijfeenheid in te vetten zoals beschreven, anders werkt hij niet goed.

Klaus38

Woensdag, 20. November 2013, 15:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 22441

Lid sinds: 15.11.2013

Is de eenheid met 5 schroeven zoals in de Siemens
S60 festdann dann
zijn het ja 3 micro schakelaars te wecselnGruss

Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 20. November 2013, 15:54 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo Klaus,

Ja, de eenheid is vast, zoals de S60.

Is een beetje fummlig om de aandrijfunit eruit te halen, het elektrisch systeem los te schroeven en opzij te nemen, eventueel een paar stekkers te verwijderen, zodat de aandrijfunit er beter uit gaat. Maak de drukslang los van de pomp en draai de pomp in de houder 90 graden naar u toe. Verwijder dan diverse kabels en de slang van de aftapkraan en het onderdeel gaat eruit.

Trouwens, ik heb de kabels van de aandrijving en de motor altijd hangen en niet losgekoppeld er is genoeg ruimte om de elektrische los te koppelen maakt nog steeds te veel werk.

Het zou voldoende moeten zijn om de microschakelaars van de aandrijving te spoelen met contactspray, ik heb er daar nog geen een hoeven te vervangen, het ging altijd zo omdat ze daar vrij goed beschermd worden door het deksel.

De microschakelaar van de vulregeling voor de zetgroep moet u dan maar vervangen, die wordt na verloop van tijd aangetast door de koffiedampen maar sterk.

Guest   

Samstag, 29. Juli 2017, 09:28 Uhr

Unregistered

hallo fout 2 is of de microschakelaar van de aandrijving of de aandrijfplaat defect. heb dezelfde fout gehad en zie daar bij mij was de aandrijfplaat defect