Geavanceerd zoeken

EAM 3200 S - Thermoblok

sissen, druppelen, bellen + lauwwarmte

maxschuetz   

Montag, 20. Februari 2012, 23:17 Uhr

Unregistered

Hallo samen,

Ik heb een vraag over mijn kleine machine. (De'Longhi EAM 3200 S Magnifica) Voor
een paar dagen begint het vreselijk te sissen en te stomen direct na het
inschakelen.
Bovendien klinkt het alsof het water van binnen borrelt. Er komen grote hoeveelheden stoom uit de ventilatieopeningen van de behuizing en er bevindt zich snel een aanzienlijke hoeveelheid water onder de machine. Vreemd genoeg maakt de machine nog steeds koffie, die niet echt heet meer is. sad.gif

Ik ga er nu van uit dat het tijd is voor mijn thermoblok om afscheid te nemen. Oké, na bijna 5 jaar en meer dan 7.000 brouwsels is het toegestaan om dat te doen.... Nu wilde ik een nieuwe bestellen bij een online shop en wil ik graag weten wat voor extra materiaal ik hier moet kopen, zodat ik het niet na twee weken weer uit elkaar hoef te scheuren. Ik ga ervan uit dat de juiste pakkingen, thermos sensor en een paar andere dingen. Of wordt het thermoblok geleverd met alle benodigde onderdelen? Zo niet, dan kan iemand me misschien een hint geven over welke nodig zijn. Met de hoeveelheden van verschillende zegelmaten, ben ik helaas wat overweldigd.

Ik wil gewoon mijn kleine koffiemachine zo snel mogelijk uit de incontinentiestatus halen.


P.S.


De machine werd altijd regelmatig ontkalkt en verder met zorg behandeld


.


Alleen ons water is vrij kalkhoudend (waterhardheid = astronomisch) en verkalkt ondanks de waterfilter b.v. ook onze waterkoker binnen een tot twee toepassingen. Vraag een Krefelder over het onderwerp waterhardheid.... Je zult een zeer sterke reactie krijgen. wink.gif

Waterhardheid in °dH 19,24, waterhardheid in mmol/l 3,43 - informatie van het openbare
nutsbedrijf:
waterhardheid
27,47 °dH - latere meting door een onafhankelijk bedrijf













.

looser

Dinsdag, 21. Februari 2012, 05:15 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2322

lidmaatschapsnummer..: 5600

Lid sinds: 28.10.2009

Heeft u een multimeter en weet u hoe u deze moet gebruiken? Je zou weerstandsmetingen moeten doen. Dan kunt u ook precies zeggen wat uw machine nodig heeft.
Voor pakkingen is er de XL set. Er zijn alle zegels voor een revisie inbegrepen.



--------------------
Nach vielen verschiedenen KVA habe ich jetzt meinen Seelenfrieden. WMF 800 :-)

www.DeMichaelLonghi.de

maxschuetz

Dinsdag, 21. Februari 2012, 10:17 Uhr

Unregistered

Ik weet hoe ik een multimeter moet gebruiken. Habs tijdens de training moesten meer dan genoeg oefenen... Ik zou er maar een moeten halen in een haast.

Net geopend de machine tijden en me borstelige kalkafzettingen rond de thermoblok tegen. Het lijkt erop dat het hele ding net echt gewelddadig is geworden, maar het blok is al een tijdje aan het lekken.

Groeten

looser

Dinsdag, 21. Februari 2012, 13:13 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2322

lidmaatschapsnummer..: 5600

Lid sinds: 28.10.2009

Het heeft nu elders geholpen mad.gif



--------------------
Nach vielen verschiedenen KVA habe ich jetzt meinen Seelenfrieden. WMF 800 :-)

www.DeMichaelLonghi.de

maxschuetz

Dinsdag, 21. Februari 2012, 13:15 Uhr

Unregistered

Sluit dan hier... *schudt het hoofd* blink.gif

Ik begrijp de opwinding niet, maar ik wil hier geen stress veroorzaken. Dan ga ik er vandoor!