Geavanceerd zoeken

AEG Cafamosa

Help, er komt geen water binnen !!

Dirk

Zondag, 29. April 2007, 15:23 Uhr

Unregistered

Hallo, kan iemand me een tip geven?
Met mijn Cafamosa CF220
loopt het water over de pompoen in de opvangbak! Ik heb alle reinigingsprocedures gedaan, niets hielp! Ik

keek naar de binnenkant en merkte dat het

witte plastic gedeelte waar het water uit komt nat is, dus het water komt helemaal niet in de brouwinstallatie, of wel?

Help me alsjeblieft, ik heb al koffie ontwenningsverschijnselen,

blink.gif

bedankt bij voorbaat

.

ky2412

Dinsdag, 24. Juli 2007, 14:18 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 1257

Lid sinds: 24.07.2007

Hallo
, ik heb hetzelfde probleem met mijn CF 220, was er al een passende
oplossing?
Bedankt

Mar7tin

Vrijdag, 10. Augustus 2007, 08:10 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb ook het probleem met mijn cafamosa. Het maalproces werkt normaal, maar in plaats van dat het water in het kopje aan de voorkant loopt, loopt het water in het koffiedik aan de achterkant. Het zou mooi zijn als iemand een oplossing voor het probleem wist.

Mar7tin

Hisholy

Vrijdag, 10. Augustus 2007, 08:46 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

@ Mar7tin

Welche CaFamosa tot Du?

Guest

Vrijdag, 10. Augustus 2007, 09:15 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik moet eerst thuis de exacte typeaanduiding controleren. Maar het apparaat is in ieder geval ongeveer 4-5 jaar oud.

Groeten

Mar7tin

Hisholy

Vrijdag, 10. Augustus 2007, 12:00 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Oké, op deze leeftijd heeft de machine nog steeds alle geweldige technologie van Eugster in zich. De bovenste zuigerveer van de brouwerij neemt afscheid. Een reparatieset met instructies is verkrijgbaar bij Kuntze

Mar7tin

Woensdag, 15. Augustus 2007, 10:38 Uhr

Unregistered

@Hisholy

Ik heb de reparatieset besteld. Ik hoop dat het helpt.

Vriendelijke groeten

Mar7tin

Jeansgirls2

Samstag, 26. Januar 2008, 09:22 Uhr

Unregistered

sad.gif Mijn cafemosa brak direct na 2,5 jaar. Hetzelfde probleem als veel mensen hebben: het water liep in de rug. Lijkt een algemeen probleem van AEG te zijn, maar de zelfreparatie is uiterst moeilijk en heeft niet gewerkt.
Nu heb ik een graad in de rechten en ik ben opgewonden!!!

Guest_Ingo

Zondag, 03. Februari 2008, 12:33 Uhr

Unregistered

Hallo
, de oplossing voor uw probleem is een kapotte slee. Bekijk de brouwinstallatie en kijk of de witwateraansluiting heen en weer kan worden geschoven. Het moet FIRM zijn, want de slede wordt aangedreven door spindel en motor. Helaas breekt de slede vaak in twee delen zodat alleen het voorste deel door de motor heen en weer wordt geduwd. Het achterste deel, dat op de klep van de zeteenheid zit, blijft staan.
Als het water in de draf terechtkomt, is de zeteenheid defect. Het reserveonderdeel is hier verkrijgbaar:
http:
//www.juraprofi.de/product_info.php?i...r-heinheit.htmlKostet


30 Euro. U moet ook het bovenste deksel bestellen, want dit plastic deksel, dat fungeert als een gids, breekt vaak als het kapot is. De reden voor het defect is altijd een niet gesmeerde/onderhouden brouwerijgroep. Als het zo zwaar wordt, neemt de druk op de auto toe en gaat hij kapot. De installatie is vrij uitgebreid, maar kan met alle middelen worden uitgevoerd. Open de doos, verwijder de motor, schroef het bovenste deel van de behuizing los en til het op, schroef de spilgeleiding van onderaf los, til de spil op. Vervang dan de koets en zet alles weer in elkaar. Als u vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar ingohh@gmail.com.

AndreasH

Zondag, 10. Februari 2008, 14:29 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen
, ik had het probleem dat de koffie niet in het kopje aankwam! Toen ik de machinebehuizing opende was ik teleurgesteld over de inhoud. De koffie loopt uit de zeteenheid van een slang in een open kanaal en vervolgens in de verstelbare cilinder met de twee openingen van waaruit de koffie in het kopje loopt. Allemaal open! Het verbaast me niet dat de koffie nooit echt heet
wordt
in
het kopje.

Tijdens deze run zonder deksel zag ik meteen waarom de koffie in de pommade aankwam en niet in het kopje! De twee kleine openingen van waaruit de koffie in het kopje zou moeten lopen waren geblokkeerd! Deze openingen hebben de neiging om na een tijdje

verstopt te raken

ondanks de regelmatige schoonmaakbeurt

.

In ieder geval werkte de machine na het reinigen van deze sproeiers weer naar behoren. Een grondige reiniging van deze sproeiers is uiterst moeilijk van buitenaf te doen, omdat deze onderdelen permanent op de machine zijn geïnstalleerd. Dit is een echte

ontwerpfout.

Ik wil niet weten wat ik voor een factuur zou hebben ontvangen als ik de machine ter reparatie had opgestuurd. Waarschijnlijk zouden ze de brouwinstallatie hebben gedemonteerd en alle afdichtringen hebben vervangen, ook al waren er maar twee gaten gedicht

. Gegroet
,Andreas

Gast_spike   

Woensdag, 05. Augustus 2015, 22:47 Uhr

Unregistered

hey mensen hadden ook het probleem dat er geen water meer kwam machine maakte alles behalve het water. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. het probleem was dat de pomp verkalkt was. ik heb hem losgeschroefd en schoongemaakt en weer in elkaar gezet (OPGELET) in de pomp zit een witte bal van 1-1,5mm. raak hem niet kwijt. als hij in elkaar geschroefd is werkt hij prima smile.gifen als de pomp kapot is kost hij 15 euronen op ebay. aanduiding: Ulka-waterpomp model E type EP5 48watt
groetpiek