Geavanceerd zoeken

AEG Caffe Perfetto CP2500

Alleen warm water komt

Gast_Waltraud

Samstag, 30. Oktober 2010, 21:06 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik heb een AEG Perfetto CP2500 (ik kocht op een veiling
) en geen gebruiksaanwijzing.

Ik heb dit

gedownload als PdF.

Ik kan echter geen beschrijving vinden die mijn

probleem zou kunnen oplossen.

Ik hoop dat

ik hier HELP vind
:Als ik op de knop 1 koffie of 2 koffie druk, wordt de koffie gemalen maar komt er geen
koffie uit.

Alleen zeer heet water uit het stoompijpje, maar niet waar het

moet komen.

Wat doe ik

verkeerd? De

machine is volledig schoon en ik heb de RESET-knop al

gebruikt.

Niets werkt!! Help alsjeblieft!

Joranz

Zondag, 31. Oktober 2010, 12:12 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo!

Een korte uitleg: In deze machine gaat het water door het stoompijpje zodra de pomp draait en het ventiel van het stoompijpje continu open is (omdat het open is of lekt). Pas als de klep gesloten is, neemt het water de moeilijkere weg door de brouwerijgroep.

Daarom lijkt er in uw geval sprake te zijn van een defect in de stoomklep. En aangezien het water de makkelijkste weg neemt, die door de lekkende stoomklep gaat...

Waarom lekt de DV? Er zijn verschillende mogelijkheden. Hoe voelt de draaikop van de stoomklep aan? Is het heel gemakkelijk om te draaien, bijna zonder weerstand, of is het heel moeilijk? Voor een exacte diagnose zou de machine in ieder geval geopend moeten worden.

Je schrijft dat je de machine op een veiling hebt gekocht. Als de verkoper u niet heeft verteld over het defect, moet u bij hem een klacht indienen, anders
kan het defect relatief eenvoudig worden gerepareerd, maar u heeft wellicht een reserveonderdeel nodig, dat ongeveer 20 euro
kost.
Groet Joranz