Geavanceerd zoeken

Melitta CI Touch Permanent Spoelen

Water loopt van de tank naar de lekbak

Steve R

Zondag, 21. Januar 2024, 16:50 Uhr

Unregistered

Hallo daar
Ik zoek hulp. Mijn Melitta CI Touch-machine werkt niet goed.
Telkens als ik hem aanzet, maakt hij een geluid en pompt dan water uit het reservoir in de lekbak. Ik heb de machine gedemonteerd en er lijkt niets mis te zijn - de aftapkraan "lijkt" in orde. Ik heb het net gecontroleerd en het water in de lekbak is heet, het wordt niet via de aftapkraan afgevoerd, maar via de kleinere rode pijp die ook aan het bakje zit dat aan de aftapkraan vastzit.

Help alstublieft.

Steve R

Zondag, 21. Januar 2024, 16:54 Uhr

Unregistered

De machine gaat door met het legen van het reservoir totdat het reservoir leeg is of totdat de lekbak vol is. Vraag dan om het reservoir te vullen en ga dan verder.

Geen van de knoppen registreert wanneer erop gedrukt wordt.

Zet de machine uit en weer aan en de cyclus start opnieuw.

Heb geprobeerd te resetten door tegelijkertijd op de aan/uit-knop en de selectieknop te drukken....... niets.

Steve R

Dinsdag, 23. Januar 2024, 20:24 Uhr

Unregistered

Het probleem is opgelost:rolleyes:rolleyes.gif

Doe wat ontkalker in het waterreservoir en laat dat in de machine pompen. De machine uitgezet terwijl de ontkalker er nog in zat om de ontkalker zijn werk te laten doen.

De machine ongeveer een uur laten staan en toen opnieuw gestart. Het was duidelijk dat er een verstopping was geweest, want de spoelcyclus was voltooid en de knoppen waren weer beschikbaar.

Voer een volledige ontkalkingscyclus uit en nu werkt de machine weer.....ze leeft.