Geavanceerd zoeken

AEG CF 300

De hoeveelheid water kan niet meer worden geregeld!

NoMoreSenseo

Zondag, 28. Mai 2017, 12:32 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 33

lidmaatschapsnummer..: 7132

Lid sinds: 09.02.2010

Hallo, ik heb uw hulp nodig, ik heb hier een CF 300 die niet meer reageert op de waterregelaar (potentiometer) voor de behuizing, de machine is volledig gereviseerd, super schoon incl. nieuwe slijpkegel. Tijdens het slijpen van de nieuwe kegels viel het me op dat deze het prepareerproces op ongeveer 50 ml stopzetten. De zetkamer is na het maalproces goed gevuld met koffie. Pomace pads zien er goed uit. Spoelen of watertoevoer via warm water loopt normaal. Pomp kwelt zichzelf niet. U kunt de waterpotentiometer van links naar rechts draaien. Geen verandering. Af en toe werkt het. Dan doet hij nog wat meer water in de beker. Maar zelden! Ik denk dat het naar de pot gaat! Mogelijk versleten. Maar het zit op de logica-eenheid en ik denk niet dat ik het apart kan krijgen. Ik heb het voorpaneel nog niet losgeschroefd.
Tenzij er iets anders mogelijk is. De membraanregelaar van de pomp of iets anders! Ik dacht altijd dat dit type machine niets meer voor me kon verbergen
wink.gif.

Bedankt voor een dankbare tip.



Groet" NoMoreSenseo*

kaffeechris

Zondag, 28. Mai 2017, 19:36 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, er zijn twee mogelijke oorzaken.
Ik denk dat de Poti, Conrad of Reichelt een groot
assortiment Potis
hebben
.

Ook contactspray kan even helpen

.

Hoe ziet het eruit met de flowmeter is het

vies?
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

NoMoreSenseo

Zondag, 28. Mai 2017, 21:28 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 33

lidmaatschapsnummer..: 7132

Lid sinds: 09.02.2010

Flowmeter voor een dag in ontkalker en nog steeds uitgeblazen met perslucht,
dus
het moet
vrij zijn. Maar er staat ook een contact op. Het is niet onmogelijk dat zoiets het elektrisch geziene spook kan opgeven. Ik heb er nog een paar in mijn handwerkcabine. Als de fout er nog steeds is, zal ik met contactspray aan de potentiometer
werken.

Ik heb nog steeds een logische eenheid van de kleinere modellen ( CF 100 ). Mogelijk is de potentiometer identiek in de constructie

.

Bedankt voor de tip. Ik neem nog een keer contact met je op.

Ik

wens alle geïnteresseerden een stressvrij begin van de week

.

Groet " NoMoreSenseo*

NoMoreSenseo

Zondag, 18. Juni 2017, 19:36 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 33

lidmaatschapsnummer..: 7132

Lid sinds: 09.02.2010

Daar! De machine draait weer! Het was
de potentiometer! Volgens de multimeter gaf het compleet gekke waarden. Ik ben net weer aan het sleutelen. Gelukkig bevindt de potentiometer van de CF 300 zich niet op de logica-eenheid. Ik heb een vervanger gekregen van de elektronicawinkel. De potentiometer had 10k Ohm, en de aansluitkabel moet worden gesoldeerd. Ik hoefde alleen de originele knop te verwijderen, omdat de as van de vervangende potis nu langer is. Het is bijna onmogelijk om dezelfde te krijgen. Maar laat maar zitten. Er zit nog een knop aan de voorkant. Met de potten van de kleinere modellen zou het iets moeilijker zijn geweest. Maar alles is goed gekomen!
Groet

" NoMoreSenseo

kaffeechris

Montag, 19. Juni 2017, 19:09 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Bedankt voor de feedback.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.