Geavanceerd zoeken

Siemens EQ 6 voorslijpmachine

Eenvoudige afstelling van de molen

gerdipp

Donderdag, 26. Oktober 2023, 15:34 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 69031

Lid sinds: 20.10.2023

Hallo,
Na ongeveer 9500 keer gebruik werd de draf steeds grover en papperiger, blijkbaar door slijtage van de molen.
De instelling van de molen stond al op de fijnste stand.
Hier zijn de instructies om de molen op een heel eenvoudige manier af te stellen:
1. Trek de afsteller van de molen omhoog naar de fijnste stand.
2. Gebruik een mes om de afsteller van de molen af te stellen zoals op de foto. 3. Zet de afsteller van de molen terug op ongeveer 80%, draai hem 90 graden naar rechts en zet hem dan helemaal in.Gebruik een mes om de afsteller van de slijpmachine te verstellen zoals op de foto.
3. Zet de afsteller van de slijpmachine terug op ongeveer 80%, draai hem 90 graden naar rechts
en zet hem er dan helemaal in. De molen staat nu op grof.
4. Zet een nieuw kopje koffie en draai tijdens het maalproces de molenversteller
linksom naar fijn.
5. De molen kan verder worden afgesteld op fijn door de molenversteller
ongeveer 20% uit te trekken, 90 graden rechtsom te draaien
en weer helemaal in te draaien. Ga dan verder zoals beschreven onder 4.

Logischerwijs accepteer ik geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die veroorzaakt kan worden door de hierboven beschreven veranderingen.

Veel succes
Gerdipp

Bijgevoegde afbeelding

Gast_Jens

Vrijdag, 12. April 2024, 21:21 Uhr

Unregistered

Hallo,

Bedankt voor je bijdrage, ik heb ook het probleem met de papperige maling. Het komt er niet uit als koffiepoeder, maar als korrels.
Heb je ook een keramische molen? Ik wil je instructies wel proberen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere - niet dat je een roestvrijstalen molen hebt en het idee van keramiek is niet zo geweldig.
En wat bedoel je met "verwerken met een mes"?
Groeten van de Pflaz
Jens