Geavanceerd zoeken

Quickmill5000a

Quickmill hangt aan het begin

Quickmilluser

Dinsdag, 18. Januar 2011, 12:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 11458

Lid sinds: 18.01.2011

Beste koffiedeskundigen,

Ik heb nu ook een 5000a gebruikt nadat ik er veel goede dingen over heb gelezen. De gebruikte machine die ik heb gekocht maakt een goede indruk, maar helaas kan ik er nog geen koffie mee zetten. Na het inschakelen van de machine loopt de zelftest + opwarmfase. Daarna gaat de zuiger en de koffiedraaier (of hoe die ook heet) eindeloos op en neer. Ik heb ervaren dat dit proces een keer gebeurt tijdens de start. Bij mij wordt dit eindeloos herhaald. Helaas kan ik niet verder komen in het programma. Heeft iemand dit probleem ooit gehad of een hint hoe ik het probleem zou kunnen oplossen. Zou zeer dankbaar zijn voor een antwoord.

Groeten

David

W1cht3lm@nn

Dinsdag, 18. Januar 2011, 22:09 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Lid sinds: 19.02.2010

Deze procedure is niet normaal bij het inschakelen, anders wordt de brouwerijgroep pas in de uitgangspositie gezet als de machine tijdens het gebruik wordt uitgeschakeld.

Als de brouwerijgroep al in de thuishaven staat, wordt deze niet verplaatst.

Controleer dus de activering en terugmelding van de twee Hall-sensoren die aan de achterzijde van de brouwerijgroepsaandrijving zijn geschroefd, ik ga ervan uit dat die voor de thuishavenpositie defect is. Dat zou de bovenste sensor zijn.



--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco

Quickmilluser

Woensdag, 19. Januar 2011, 12:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 11458

Lid sinds: 18.01.2011

Bedankt voor het antwoord. Ik heb het insect gisteravond gevonden. Tijdens het transport kwam er een connector los op de printplaat. Het loopt nu goed.