Geavanceerd zoeken

Vragen over Jura Impressa J5

hessenpeter

Vrijdag, 07. Augustus 2009, 15:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 4986

Lid sinds: 07.08.2009

Hallo samen ben ik hier nieuw en heb ik wat vragen over de koffiemachine van Jura Impressa J5
: Als ik eerst een latte macchiato wil drinken en daarna een normale koffie, weet de machine waar hij de espresso of het koffiepoeder uit moet halen, want de Jura heeft een vakje voor hele koffiebonen en gemalen koffie
espresso, etc.

Wat voor soort koffie raadt u mij aan, want ik heb gelezen dat de molen niet van gekaramelliseerde koffiebonen houdt. Hoe heb je de latte MaCCHIATO ingesteld? Hoeveel melk en hoeveel

espresso? Bij voorbaat
dank

Helmut Boe

Vrijdag, 07. Augustus 2009, 15:59 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 811

lidmaatschapsnummer..: 2411

Lid sinds: 29.06.2008

Hallo,

of er nu koffiebonen of koffie in poedervorm worden gebruikt, de machine herkent niet aan het soort drank, maar er is wel een extra knop voor.

De ervaring leert dat de beste manier om van koffie te genieten is om de industriële koffie uit de supermarkt te vermijden en om koffie van privébranders te gebruiken. Anders: Proeven, proeven, proeven: alleen trial and error maakt kluch wink.gif

Gekarameliseerde koffie mag alleen in de filtermachine worden vernietigd. Op de verpakking staat vermeld of een koffie met glucose is behandeld ("geschikt voor volautomatische koffiemachines" of vergelijkbaar).

De instelling voor LM moet je ook zelf vinden ( zie boven ).

Bovendien is het lezen van de gebruiksaanwijzing vaak zeer nuttig. wink.gif

GroetenHelmut

gast

Donderdag, 24. September 2009, 17:47 Uhr

Unregistered

dus ik moet het een beetje oneens zijn met de vorige luidspreker. de koffie wordt altijd uit het bonenvakje van de j5 getrokken. alleen als je de klep voor het poeder opent en het poeder vult, wordt het gebruikt voor het volgende deksel. en het volledige poeder wordt gebruikt voor het deksel, zodat je maximaal twee lepels poeder kunt vullen.

dan schakelt de machine automatisch terug naar boon tot de volgende keer dat er poeder wordt toegevoegd.

Helmut Boe

Donderdag, 24. September 2009, 18:14 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 811

lidmaatschapsnummer..: 2411

Lid sinds: 29.06.2008

Gast heeft gelijk! Door het openen van de "poederklep" herkent het apparaat dat het nu geen koffiebonen mag malen.
(Lezen van de BDA-formulieren

) Helmut