Geavanceerd zoeken

AEG CaFamosa CF85, waterverlies

topdancer

Donderdag, 30. Augustus 2012, 10:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 17288

Lid sinds: 30.08.2012

Hallo samen,

Ik heb een probleem met mijn AEG CaFamosa CF85 en vond dit forum. Ik heb geen kennis van elektronica, kennis van mechanica in de mate dat ik de machine kon openen zonder iets te breken ;-).

Nu mijn probleem: Als de machine wordt ingeschakeld, loopt er rechtsonder permanent wat water weg. Zo ontstaat er een plas onder de machine. Als de machine uit staat, lekt er geen water. Ik heb de plek gefotografeerd waar het water uitlekt. Daar zit de blauwe slang in het zwarte plastic gedeelte. Er is ook een kleine metalen klem, die ik eraf haalde en iets strakker duwde en weer aantrok. Maar dit was niet succesvol.

Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik deze plek weer verzegeld, wat moet er gerepareerd worden of welk reserveonderdeel moet er vervangen worden.

Ik ben blij met uw tips en dank u bij voorbaat.
Begroetende topdanser

Bijgevoegde afbeelding

looser

Donderdag, 30. Augustus 2012, 10:17 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2322

lidmaatschapsnummer..: 5600

Lid sinds: 28.10.2009

Er zit een clip in het zwarte plastic gedeelte. Trek het eruit. Dan kan de blauwe slang worden verwijderd. Er staat een O-ring op of in de opening. Verander het en zet het weer in elkaar. Dat is het.



--------------------
Nach vielen verschiedenen KVA habe ich jetzt meinen Seelenfrieden. WMF 800 :-)

www.DeMichaelLonghi.de

topdancer

Vrijdag, 31. Augustus 2012, 11:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 17288

Lid sinds: 30.08.2012

Hallo, loser,

Bedankt voor je tip. Ik heb een nieuwe O-ring geïnstalleerd, de machine zit weer strak en mijn vrouw is ongelukkig. Ze hoopte al op een nieuwe volautomatische machine... smile.gif

Nogmaals bedankt en Grüßetopdancer