Geavanceerd zoeken

Waterafvoer

Water in de lekbak

Gast_Natascha   

Dinsdag, 07. Februari 2023, 18:27 Uhr

Unregistered

Als de koffie klaar is, spuit de machine water uit voor een korte stoom/spoelcyclus. Dit loopt in de achterkant van de lekbak. Maar er is geen informatie dat de container vol water zit.
Is dit normaal? Ik heb de melitta solo automatisch koffiezetapparaat
Hoop dat je het me kunt vertellen.
Lg na:wub:

Molossus

Donderdag, 20. April 2023, 10:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 65064

Lid sinds: 20.04.2023

Hallo,

Het is normaal dat de Melitta Solo koffiemachine een korte spoelcyclus uitvoert nadat de koffie is genoten. Dit reinigt het koffiesysteem en verwijdert eventuele koffieresten in de machine.

Het is ook normaal dat er water in de achterkant van de lekbak stroomt, omdat hier het spoelwater wordt afgevoerd. Het wordt echter aanbevolen om het waterniveau in het reservoir regelmatig te controleren om het risico van overlopen te voorkomen.

Wat betreft het ontbreken van een indicatie dat het reservoir vol is met water, dit hangt af van het model Melitta Solo koffiemachine dat u heeft. Sommige machines zijn uitgerust met een waterpeilindicator, andere niet.

In ieder geval is het raadzaam om regelmatig het waterpeil in het reservoir te controleren en indien nodig bij te vullen om onderbreking van de koffiebereiding te voorkomen.

Tot slot is het belangrijk om de koffiemachine regelmatig te ontkalken om optimale prestaties te behouden en de levensduur te verlengen. U kunt de gebruiksaanwijzing van uw machine of de instructies van de fabrikant raadplegen over hoe u moet ontkalken.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb beantwoord. Voel je vrij om me andere vragen te stellen.

Met vriendelijke groet.