Geavanceerd zoeken

De machine geeft geen koffie meer af

Geen koffie Jura Impressa Z5

MarcelJura

Woensdag, 06. Maart 2019, 19:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 33853

Lid sinds: 06.03.2019

Jura Impressa Z5

Heet water voor thee loopt normaal, de machine spoelt ook bij het in- en uitschakelen, alleen de koffie wordt niet meer afgegeven, maar komt in de lekbak terecht. Koffiedroesem valt als poeder droog in de koffieresidubak. De machine geeft geen foutmelding.

Welke component kan worden beïnvloed en wat voor ervaringen heb je opgedaan.

Ik ben dankbaar voor elke tip.
VG Marcel

sb9x

Woensdag, 06. Maart 2019, 23:50 Uhr

Unregistered

Hoi,

Op basis van uw beschrijving ga ik ervan uit dat de brouwerijgroep normaal reageert en dat er geen foutmelding is, toch? Dit betekent dat de brouwerijgroep het poeder krijgt en het normaal in de bak gooit.

Als dat zo is, is het enige wat helpt, het beperken van fouten: Het begint bij het waterreservoir bij de klep en gaat helemaal naar de pomp. Daar zou ik proberen de kabels te meten voor de continuïteit. Misschien heb je ook zoiets als koude soldeerverbindingen op het powerboard (zoals ik) (ik denk dat dat de naam is van het onderdeel met de vele kabels erop), misschien een kapotte kabel of een defect onderdeel (pomp, klep etc) of een encoder op de flowmeter of wat de naam van het ding ook is. Ik kan alleen maar grofweg raden. Meet eventueel de spanning van de pomp tijdens het gebruik (krijgt deze voldoende stroom, enz.). Toit toi en veel geluk.
Ik had ook plezier met mijn machine toen die kapot was.
biggrin.gif

Schlawi

Donderdag, 07. Maart 2019, 07:04 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Zou een terugkeer van de brouwerij kunnen zijn.
Om dit te doen, moet je de poten verwarmen en ze naar buiten buigen.

MarcelJura

Vrijdag, 15. Maart 2019, 17:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 33853

Lid sinds: 06.03.2019

QUOTE (iem9x @ woensdag, 06 maart 2019, 22:50 uur)
Hoi,

Op basis van uw beschrijving ga ik ervan uit dat de brouwerijgroep normaal reageert en dat er geen foutmelding is, toch? Dit betekent dat de brouwerijgroep het poeder krijgt en het normaal in de bak gooit.

Als dat zo is, is het enige wat helpt, het beperken van fouten: Het begint bij het waterreservoir bij de klep en gaat helemaal naar de pomp. Daar zou ik proberen de kabels te meten voor de continuïteit. Misschien heb je ook zoiets als koude soldeerverbindingen op het powerboard (zoals ik) (ik denk dat dat de naam is van het onderdeel met de vele kabels erop), misschien een kapotte kabel of een defect onderdeel (pomp, klep etc) of een encoder op de flowmeter of wat de naam van het ding ook is. Ik kan alleen maar grofweg raden.
Meet eventueel de spanning van de pomp tijdens het gebruik (krijgt deze voldoende stroom, enz.).

Toit toi en veel geluk.
Ik had ook plezier met mijn machine toen die kapot was. biggrin.gif




Bedankt voor je hulp. Na het reinigen van de zeteenheid en de ontwateringsklep werkt de machine weer.