Geavanceerd zoeken

Dinamica: "Lucht in de waterkringloop".

Welke volgende stap moet ik nemen?

SebastianDarmstadt

Vrijdag, 16. December 2022, 19:28 Uhr

Unregistered

Tijdens het ontkalkingsprogramma kwam de melding "Plaats lege kom met 1,8 l". Dit is normaal bij het ontkalken, maar de pomp werd steeds kort na de bevestiging geactiveerd en dan kwam de melding weer. Op dat moment was het water ook echt heet.

Ik heb toen de machine uitgeschakeld en de debietmeter vervangen, omdat ik op internet had gelezen dat dit de oorzaak van de storing was.

Toen ik de machine weer in elkaar zette, kreeg ik de melding "Lucht in het watercircuit, spoel met heet water". Dat deed ik, opnieuw slechts met korte tussenpozen, maar nu was het water koud.

Dus haalde ik hem weer uit elkaar en dacht dat ik hem misschien verkeerd had aangesloten. Dus deze keer andersom

De bijzonderheid nu: Het water was al kokend heet tijdens het spoelen, maar er kwam geen einde aan. Met andere woorden, het spoelproces ging door totdat er geen druppel water meer in het watercompartiment zat.

Wat is er aan de hand? Is de stekker misschien kapot? Er wordt heet water geproduceerd en ook water/koffie als de stekker er niet goed in zit.