Geavanceerd zoeken

Jura Impressa E 40 defect?

Starbearer

Samstag, 21. November 2009, 12:32 Uhr

Unregistered

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een Impressa E40 (ongeveer 6-7), die tot nu toe prima functioneert, op een kleine reparatie aan de stoomgroep na.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik koffie wil halen, maalt hij normaal, start de pomp op en worstelt even, maar er komt geen koffie of slechts een paar druppels uit. Uiteindelijk schakelt de pomp uit en moet ik de druk loslaten door aan de stoomknop te draaien. Dat is het en dat is alles wat ze kan
worden overgehaald
om te doen
.
Het gekke is, als ik de machine ongebruikt laat en voor een langere periode (ongeveer 3-4 dagen) uitzet, laat hij 1-2 kopjes uit en dan weer hetzelfde spel als hierboven. Ik heb het ontkalkings- en reinigingsprogramma al uitgevoerd, helaas geen
succes.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of u zelf iets kunt redden of dat alleen de klantenservice van de Jura kan helpen? Bij voorbaat dank.

Hisholy

Samstag, 21. November 2009, 13:02 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Klinkt als een verstopping in het koffiepad, een zetzeef of een uitlaatklep. Komt er water uit het draaibare mondstuk aan de rechterkant?

Starbearer

Samstag, 21. November 2009, 13:42 Uhr

Unregistered

Ja, water komt zonder problemen.

Hisholy

Samstag, 21. November 2009, 13:48 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Dan is ofwel de brouwzeef ofwel de uitlaatklep dicht.

Starbearer

Samstag, 21. November 2009, 14:23 Uhr

Unregistered

Kun je het zelf doen of moet de expert het doen?

Hisholy

Samstag, 21. November 2009, 14:38 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Dat zijn kleine dingen. Gebruik de zoekfunctie, daar vindt u de juiste hints om dit te doen.

Starbearer

Samstag, 21. November 2009, 16:12 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de tip. Brouwzeef schoongemaakt en alles loopt weer op rolletjes. biggrin.gif

Gast_Michel

Samstag, 25. Juni 2011, 11:01 Uhr

Unregistered

Dank u wel,

de hier genoemde tips hebben me goed geholpen om mijn E 40 weer aan de praat te krijgen.
Fout was dat er na de (gebruikte) aanschaf geen filterpatroon meer werd gebruikt, maar dat het systeem niet
werd vervangen door
de juiste waterhardheid
.

Dus de klep en de slangen waren

verkalkt.

Na anderhalf uur is alles weer terug in het groen

! groeten
van Neder-Beieren,


Michael