Geavanceerd zoeken

Siemens EQ7 keramische klep defect?

m4rcel

Zondag, 18. Oktober 2015, 13:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 27725

Lid sinds: 18.10.2015

Hallo, Forum,

Ik heb je hulp nodig.

Ik heb een Siemens EQ7 TK76509DE/03 met SI/94.

Een jaar geleden had ik het probleem dat er water onder de machine zat. Het water liep langs de binnenkant van de in- en uitgang naar het brouwhuis en vervolgens langs de lekbak, onder de machine. Daarna heb ik de zegels op en neer verwisseld met de brouwerijgroep, waarna het probleem is opgelost.

Nu heb ik weer het probleem dat het rechtervoorste deel van de machine soms water heeft, maar ik heb geen idee hoe het daar komt. De verwisselde afdichtingen zijn nog steeds dicht (geen water aan de binnenkant van de metalen plaat).
Met zuivere
melk of water is er geen water onder de machine. Alleen met koffie of gemengde melkdranken.

Als ik een lampje op het zijpaneel of de lekbak laat schijnen, zie ik dat er bij het spoelen (bij het in- of uitschakelen van de machine) een relatief grote hoeveelheid water over de brewer zelf loopt, zodra de brewer weer in de uitgangspositie wordt gezet. Het lijkt erop

dat tijdens het spoelen niet al het water naar de koffie-uitloopverdeler wordt geperst.
Is dit
normaal? - Ik heb de brouwerijgroep een keer veranderd, maar het ziet er hetzelfde uit met een andere. Ook in de ErrorLog gooit de keramische klep een fout: Cer. Valve Second SWMod:01 Fun:03 Hea:00andCer. Valve First SWMod:00 Fun:00 Hea:00The
Coffee Count telt alleen met pure koffie, niet met melkmixdranken. Tot nu toe zijn er echter nog geen problemen met de vulhoeveelheid gezien. Ook de sensortest waarmee u de CV
kunt testen werkt zonder problemen. -
Wat betekent precies het eerste en het
tweede in relatie tot het keramische ventiel?
- Waar staan de Mod, Fun en Hea Counter voor?
Is
er mogelijk ergens een overzicht van alle foutcodes (
helaas heeft
Google
niet geholpen)?
- Heeft het zin om het keramische ventiel te reinigen, of moet ik een nieuw ventiel installeren. Zo ja
, met of zonder motor?
Hartelijk dank voor
uw hulp
, groeten,
Marcel.

m4rcel

Samstag, 31. Oktober 2015, 10:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 27725

Lid sinds: 18.10.2015

Hallo,

de keramische klep is volledig vervangen, inclusief de motor.

De ErrorLog werd gewist, maar het vreemde is dat de foutcodes weer opduiken en op de aankopen tellen. blink.gif

Heeft iemand hier een idee over?

Bedankt en gegroet, Marcel