Geavanceerd zoeken

Jura C55 Impressa - Ontkalken, spoelen zonder water

atisgrub

Vrijdag, 08. Juli 2022, 07:53 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 11905

Lid sinds: 30.04.2011

Hallo iedereen!

Ik heb een vreemd foutgedrag met een C55
: De koffieafname werkt! Echter, ontkalken, schoonmaken - geen water uit de koffie-uitloop. Spoelen werkt ook niet. Het water komt in de bak terecht.
De brouwgroep is al gereviseerd, evenals de aftapkraan. In de eerste fase (ontkalken) komt er water uit het stoomventiel. Dan wordt de kraan dichtgedraaid = er komt niets uit de koffie-uitloop. Bij het schoonmaken geldt hetzelfde: alles gaat alleen in de tank, er komt niets uit de koffie-uitloop.

Ik begrijp het probleem niet vanwege de watertoevoer, want de koffie- en heetwater-/stoomafgifte werken......
Kan iemand mij een hint geven over waar het probleem ligt.

Ik heb al een paar JURA's enz. gerepareerd, maar ik ben hier ten einde raad .... blink.gif

SGestern heeft weer gezocht

.

Spoelen zonder de marc container:
Er loopt water uit de aftapkraan omdat de magneetschakelaar de plunjer heeft uitgeschoven
.
Dit zou niet mogen gebeuren tijdens het spoelen. De magneetklep werkt, maar blijkbaar niet..... kan dat? Dat zou een fout in het controlesysteem zijn, nietwaar? Daarom komt er geen water uit de koffie-uitloop tijdens het ontkalkings- en spoelproces. De afvoerklep staat bijna permanent open. Behalve als ik koffie neem. ..... vreemd.

Watis daar mee? Heeft iemand een idee?

Bedankt,
Andy














.






























atisgrub

Samstag, 09. Juli 2022, 11:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 11905

Lid sinds: 30.04.2011

Fout gevonden en verholpen!

Dit was een mechanisch defect!

De onderste schroef op de brouwgroepbevestiging ontbrak. Dit gaf de brouwgroep VEEL speling. Hierdoor kwam de stoter van de solenoïde voor de aftapklep vast te zitten bij het uitschuiven. Afvoerklep stond altijd open als resultaat.......!



Iemand had al geknutseld en de schroef "vergeten" .....!!!!!

Deze schroef is ZEER BELANGRIJK!!! (voor iedereen die toegang moet hebben tot de brouwgroep).



[URL unfurl="true"]https://www.dropbox.com/s/psfku1saq50iy52/IMG_20220709_112735.jpg?dl=0[/URL]


Andy