Geavanceerd zoeken

DeLonghi prachtige uitsplitsingen

De molen maalt zeer weinig koffie

Gast_Benny

Montag, 16. Januar 2023, 17:14 Uhr

Unregistered

Goedemorgen. Weet iemand waarom mijn DeLonghi magnifica s koffiemachine zeer weinig bonen maalt en bijgevolg waterige koffie maakt ? Soms begint hij bijna normaal te werken, maar als ik hem schoonmaak, werkt hij weer niet. Ik denk dat er een sensor is die de hoeveelheid koffie regelt die de machine moet malen, maar ik weet niet welke dat is. Ik heb de twee borden vervangen en het niet opgelost. Kan iemand mij advies geven? Bedankt

kaffeechris

Montag, 16. Januar 2023, 20:14 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, een printplaat ter grootte van een luciferdoosje zit aan de onderkant van de brew drive. Het heet een rietbord en kan defect zijn. Als de aandrijfas gesmeerd is en de brouwgroepbevestiging slechts 3-5 mm speling heeft. Vervang anders de moer. Vet is het beste echte voedsel.
Ik zou beginnen met het inspecteren van de spindel en de moer, en dan hier verder gaan: Maak het bonenreservoir volledig leeg en zet minstens tien kopjes koffie.
Negeer de melding Bonen vullen. Vul dan het bonencompartiment opnieuw en kijk of alles weer tot rust komt. wink.gif



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Gast_Benny

Dinsdag, 17. Januar 2023, 10:02 Uhr

Unregistered

Bedankt, ik zal het proberen. Als printplaat zijn er 3: het moederbord dat ik heb vervangen; de printplaat waar de aan/uit-knop en de startknop zitten die ik ook heb vervangen; en een kleine printplaat die aan de wormschroef is bevestigd en die samen met de diffuser op en neer gaat. Ik denk dat dit de printplaat is die je zegt, ik heb geen andere gezien .... De moer zegt u, waar zit die?