Geavanceerd zoeken

Siemens EQ.5, slijpproces - dan "trek de foamer"

Repareren Siemens EQ5

BenJO

Dinsdag, 19. Augustus 2014, 13:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 24920

Lid sinds: 19.08.2014

Hallo iedereen,

een probleem hebben met onze EQ.5.

Helaas kan de machine kort na het verstrijken van de garantie alleen nog worden gebruikt om warm water te zuigen.

naar het foutbeeld
: Koffie wordt gemalen, koffie
wordt geperst, water wordt aangezogen en in de zeteenheid geperst...

dan

wordt het pompen steeds stiller, het lijkt alsof de zeteenheid het moeilijk heeft.
Het brouwproces stopt met de boodschap "Please pull foamer" en gooit het poeder in de pomphouder. Na
het trekken van de foamer wordt het systeem weer gevuld. Mijn eerdere pogingen
:- volledige container met warm water
door de machine getrokken, zonder problemen-

buitenbekledingen verwijderd. Magneetschakelaar voor

het waterreservoir "bypassed". -

Brouwerij eenheid

geprobeerd

in

een andere machine, werkt 1A-

slijpsterkte

"ingesteld" op grof, helaas
lijkt het niet te wijten aan een van de "eenvoudige" problemen
...
Ik ben relatief nieuw in de wereld van de koffiemachines, maar ik wil graag de machine repareren, technisch
inzicht is aanwezig...
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, of me een hint kan geven, welk deel het
zou kunnen zijn.

Wil de machine niet in losse onderdelen bestellen en stuk voor stuk "proberen" welk onderdeel het gedrag veroorzaakt.

.. GreetzBenJO

kaffeechris

Dinsdag, 19. Augustus 2014, 18:51 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Nu de zeteenheid in een andere MWIP werkt, kan ik me voorstellen dat de inlaat van de zeteenheid door het plug-in systeem wordt geblokkeerd. Dus, haal de slangen eraf en stop ze in de ontkalker (dat zou ik doen
)
.
De fout is dichtbij en je hebt niet meer dan een goed
oog
nodig
.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

GlobalPlayer

Dinsdag, 19. Augustus 2014, 20:01 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 54

lidmaatschapsnummer..: 24478

Lid sinds: 08.06.2014

Steek een geschikte slang of rietje in de uitlaatkoppeling in de middenwand, waar de brouwerijgroep normaal gesproken aanleunt.
Blaas er in ! Ik denk dat de slang van de koppeling naar de uitlaat geblokkeerd is.


Groet, huisarts

quixony

Woensdag, 20. Augustus 2014, 16:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 16665

Lid sinds: 26.06.2012

Naar mijn mening moet het de verbinding zijn tussen de waterpomp en de brouwerijgroep. Als de pomp druk opbouwt en dit wordt te groot, schakelt hij uit en om de druk vrij te maken moet u de watertoevoer openen (alternatieve afvoer van de pomp). Dit lijkt te zijn verstopt, zodat de druk blijft toenemen. Maar het is erg moeilijk om er aan te komen en de hele demontage van het apparaat zou nodig zijn.

Misschien is een schoonmaakbeurt een mogelijkheid om het normale programma te omzeilen. Maar dit is slechts een idee.



--------------------
Stolzer Besitzer einer Siemens EQ5

KaffeGuru

Donderdag, 11. September 2014, 21:32 Uhr

Unregistered

Hallo
, had hetzelfde probleem. Schuimers trekken bij elke 2e beker. Dus de brouwerij is uit. Roestvrij stalen brouwplaat verwijderd bij de 3 schroeven (inbus ghet als je voorzichtig bent). Plaatje vooraan met één schroefje losgemaakt en goed gereinigd. Kanalen doorgeblazen en zie, de machine is nu veel gemakkelijker te bedienen. hth,Guido
cool.gif

Martin (Hobbytechniker)

Vrijdag, 12. September 2014, 10:06 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

De volgende fouten kunnen in het algemeen aanwezig zijn:

Brouwinstallatie verstopt: Reinig de kanalen in de brouwinstallatie.

Multifunctionele klep in verkeerde positie: Vervang microschakelaar, gebroken kabel, vervang multifunctionele klep.

Flowmeter vuil of defect: reinigen/vervangen.

Bij Siemens EQ/ Bosch Verobar-units zijn beschadigingen/blokkades aan de zeteenheid meestal de oorzaak.

GlobalPlayer

Woensdag, 01. Oktober 2014, 07:59 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 54

lidmaatschapsnummer..: 24478

Lid sinds: 08.06.2014

@ quixonydDe pomp kan niet worden uitgeschakeld vanwege overdruk, de machine heeft niet de juiste sensoren. Alleen de flowmeter kan detecteren dat de pomp niet meer pompt, hij levert dan geen pulsen meer aan de elektronica.
In
dit geval geeft de machine het signaal "Controleer de watertank".
@koffiegoeroeHe heeft
de
brouwgroep
al uitgesloten, het werkt perfect in een andere machine. @Martin brouwerij
kan worden uitgesloten
, het werkt in een andere machine

,

zo werkt de

debietmeter

, de watervoorziening.

De EQ.5 heeft geen multifunctionele klep, althans geen

elektronische met motor en microschakelaar

.


Maar in feite is deze klep een van de twee mogelijke oorzaken die
overblijven.
Maar mijn gok is nog steeds de verbinding van de brouwerijgroepsverkooppunt
naar de verkooppuntdistributeur

- al

gecontroleerd?
Groet, huisarts

Gast_BenJO

Montag, 16. Februari 2015, 12:51 Uhr

Unregistered

Mahlzei samen,

helaas was ik niet in staat om mijn "project" voort te zetten vanwege een langer ziekenhuisverblijf... Nu ben ik weer terug bij het oplossen van het probleem, of liever gezegd bij het proberen te verhelpen. biggrin.gifTerug naar het onderwerp: ik heb de pomp en de debietmeter verwijderd en de slangen gecontroleerd. In de slang van de flowmeter naar de pomp zat een "coating" die ik kon oplossen/verwijderen, maar het kan niet geprobeerd hebben het probleem op te lossen (waar is de vermindering van de slang voor?) De druk-/stofslang die van de pomp naar de "verwarmingsstaven" gaat (of wat is de naam van het onderdeel?) lijkt geen verstoppingen/onzuiverheden te hebben... Nu zou de volgende stap zijn dat de verwarmingseenheid in dit toestel kan komen, of ben je dat ooit tegengekomen? Naar het onderwerp uitlaatspruitstuk: Hoe krijg ik het toestel uit elkaar of het beste van alles naar het individuele spruitstuk? Moet de complete schuif eerst gedemonteerd worden om hem te kunnen demonteren of kan dat ook met een "open hart"? Wat bedoelt u precies wink.gifmet een multifunctionele klep? De ronde kop op de pomp, met de uitlaten? Het is echt geweldig, hoeveel feedback je hier krijgt, ik ben echt opgewonden over je biggrin.gifMfGBenJO...

kaffeechris

Montag, 16. Februari 2015, 20:04 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

De multivalve ontvangt warm water van de instantane waterverwarmer (DLH) en stroomt vervolgens in de brouwerijgroep of, voor warm water, als het deksel klaar is, wordt er een andere afvoerslang aan vastgemaakt om het water dat nog uit de multivalve staat, af te voeren.
Zoals ik al in een ander artikel heb beschreven, is het probleem veelvoudig, maar met een beetje ambitie kun je de boosdoener diagnostiseren
.

M.E. het grootste probleem ligt in de brouwerijgroep (brouwkop). Met twee reinigingstabletten kan het meestal

worden geëlimineerd.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

BenJO

Donderdag, 19. Maart 2015, 15:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 24920

Lid sinds: 19.08.2014

Hallo, iedereen,

Ik heb nu het watercircuit na de zeteenheid verwijderd en het gedrenkt/gespoeld.
De slang na de haakse stekker, die in de uitloopverdeler eindigt, is licht bruinig
, maar dat kan de koffie niet zo hinderen.
Door het weken/spoelen van de afvoerverdeler is een deel van de "koffielaag", die als kleine plaatjes
in het water/azijnbad werd aangetroffen,
verwijderd
.
Helaas verschijnt toch hetzelfde foutbeeld. Koffie trekken, direct
na het inschakelen, is nog steeds niet mogelijk...
Als ik nu koffie in poedervorm maak zonder poeder, d.w.z. de koffiecyclus voel, kan ik na 1-2 keer "inactief" een koffie met bonen of poeder zetten. Soms ook twee, maar op zijn laatst
komt
dan
"Teken meer schuim"... En het spel begint weer van voren af aan.
Ik had de brouwkop al gedemonteerd (de zeef is relatief snel losgeschroefd) en
schoongemaakt, hij is tot nu toe relatief schoon.
Ik heb ook de brouwinstallatie van een andere EQ5 opnieuw geprobeerd, helaas met precies hetzelfde foutenpatroon. De zeteenheid kan
zeker niet! langzaamaan
ben ik hulpeloos... de weg naar de zeteenheid lijkt in orde, de problemen beginnen pas daarna. Maar ik kan het probleem
niet lokaliseren.
Heeft iemand anders
een idee?! GreetzBenJO

Martin (Hobbytechniker)

Donderdag, 19. Maart 2015, 19:41 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Heb je een nieuwe flowmeter geprobeerd...? Soms helpt het gewoon schoonmaken niet.

HWS

Samstag, 21. Maart 2015, 09:29 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Goedemorgen,

het klinkt voor mij alsof het probleem de multifunctionele klep is. Ik heb een elektronische multiklep vervangen in een EQ 5 extra klasse. Maar op deze machine, zoals ik al eerder zei, is het een mechanische machine. Het bevindt zich waarschijnlijk achter de voorwand voor de melkopschuimer.
Ik zou dit keramische ventiel verwijderen, demonteren en grondig reinigen.
Wees
voorzichtig bij het demonteren
om
het weer op dezelfde manier in elkaar te zetten
.
MfG Baarmoederhals wervelkolom

BenJO

Montag, 23. Maart 2015, 09:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 24920

Lid sinds: 19.08.2014

Samenvoegen,

@Martin, Flowmeter is besteld en zou vandaag moeten aankomen. Ook al zou ik zeer verbaasd zijn als dit het probleem zou oplossen. Een normale warmwaterhoes werkt zonder problemen.

@HWSCan
je de multiklep
in meer detail uitleggen?

Na de zeteenheid gaat hij via een hoek "plug" door de scheidingswand op een slang, die dan direct in de koffie-uitloopverdeler eindigt. Er zit geen

onderdeel tussen.

Hoe kan dit het koffiecircuit beïnvloeden en hoe kom ik het beste bij het onderdeel om het te kunnen demonteren (verwijder de voorkant of gebruik

de juiste afdekking)?
Ik zal je
op de hoogte houden... MfGBenJO

HWS

Montag, 23. Maart 2015, 19:19 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Goedenavond,

je zou kunnen controleren wat het E-nummer van dit apparaat is. Zodat je weet of het echt een mechanische of een elektrische klep is?
Het nummer staat op het typeplaatje
.
HWS

HWS

Montag, 23. Maart 2015, 21:01 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

De zeteenheid heeft ook een inlaataansluiting. Waar deze aanlegplaats is, bevindt zich aan de andere kant van de middenwand een keramische klep. U moet dus eerst de zijwand waar de tank op zit verwijderen, nadat de achterwand is verwijderd. Die klep moet zichtbaar zijn. Hij is met de stromingsverwarmer verbonden door een teflonbuis en bij de uitlaat is hij via het tussenschot verbonden met de zeteenheid. U moet dit ventiel verwijderen, de schijven en de afdichtingen aan de binnenkant controleren en reinigen, en ook de gaten. Maar deze onderdelen moeten weer in elkaar worden gezet, precies zoals ze waren.

HWS

 Seite 12