Geavanceerd zoeken

snelmolen 05000

Details

DerTrommler

Vrijdag, 04. September 2009, 17:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Hallo
, dus ik heb gisteren een gebrouwen Quickmil 05000 volautomatische derivaat (volautomatische Crono van Poccino) gekocht en vandaag opgehaaldbiggrin.gif. Zeehonden ik nog steeds moet vernieuwen, maar dankzij de vele uitleg in het net en hier in dit forum kwam na de eerste moeilijkheden (molen aanpassing ging max. tot 5 in de richting van de boete) ook fatsoenlijke espresso voor een Latte
Macciato.

Maar ik heb nog

een paar vragen

: ik heb gelezen dat het nuttig zou zijn voor het thermoblok om de temperatuur in te stellen op 100 graden in plaats van 94 graden, omdat de temperatuur dan stabieler zou zijn en de espresso een blijvende smaak

zou kunnen

krijgen

.

Heeft iemand dit

gedaan?

Verder is het voor mij de vraag in hoeverre er een verschil is in de uitlaat van de molen in vergelijking met de nieuwere machines in verband met het nieuwere kunststof deksel achter het

deksel.

Groet Michael

mr.smith

Samstag, 05. September 2009, 00:35 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 203

lidmaatschapsnummer..: 1471

Lid sinds: 23.10.2007

Ik wil ook graag de temperatuur weten. dry.gif
Wat bedoel je met de Flour Slide
? GroetenJürgen



--------------------
Quick th mill

DerTrommler

Samstag, 05. September 2009, 09:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Hallo
, vanuit het gevoel dat ik zou zeggen dat als ze anders zou gaan in de neiging en misschien een beetje dieper zou gaan, het beter zou gaan. Het is al een beetje zuur. Met de temperatuur die ik ergens op het net had gelezen, waar de vertegenwoordiger van het bedrijf Picco... zei dat de mijne al gedaan was. Ik weet het niet zeker. Ik zal nog eens kijken en het hier posten. Moet beter gaan met de temperatuurstijging in ieder geval was de conclusie
.

Gegroet Michael

DerTrommler

Montag, 07. September 2009, 18:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Hallo
, dus weer een beetje in het net gesurft en ingesteld dat al de instelling van de instantane waterverwarmer op 105 graden staat en dan 94 graden effectief naar buiten moet komen. Het is jammer dat je dit niet kunt instellen zoals bijvoorbeeld met een Jura. Is dat technisch
mogelijk?

Verder wil ik graag weten of een manometer achteraf moet worden aangebracht (~100€) en of het de moeite waard is om een geschikt ventiel te gebruiken om de druk

te beperken

tot 9-9,5 bar

.

Groet Michael

DerTrommler

Vrijdag, 11. September 2009, 21:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Hallo
, dus het juiste ventiel voor het verlagen van de brouwdruk komt eraan. Ik ben nieuwsgierig. Weet iemand waar de dipschakelaar op het voedingsbord voor is? Zag er een op het web waar alles op "aan" stond. Dit is niet
zo
bij mij
.

Groet Michael

DerTrommler

Samstag, 19. September 2009, 18:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Hallo
, dus nu eindelijk lekkere koffie gevonden en nog steeds de juiste instelling. rolleyes.gif Ik vind het een beetje vreemd, maar als het past ziet een cappu of een latte er echt heerlijk tongue.gifuit. Ondertussen klonk mijn machine erg luid tijdens het brouwproces. Dus heb ik de zwarte dop eraf gehaald, alles er achter schoongemaakt en een beetje olie op de bovenkant gedaan zodat het beter kan geven. Daarbij absolute stilte. Dat zou ik ook van de molen willen. Zonder bonen is dit eigenlijk heel stil (uit elkaar halen, de maalschijven schoonmaken en nieuw vet in de versnellingsbak doen). Ik weet niet of het harder wordt omdat het bonenreservoir aan de binnenkant van de molen zit. Dat is niet zo bij een Jura bijvoorbeeld.
Heeft
iemand een
idee?

Groet Michael

mr.smith

Donderdag, 15. Oktober 2009, 15:20 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 203

lidmaatschapsnummer..: 1471

Lid sinds: 23.10.2007

Een QM moet luidruchtig zijn
(maar een kussen op het bonenreservoir werkt ook)
. ph34r.gif



--------------------
Quick th mill

DerTrommler

Vrijdag, 08. Januar 2010, 19:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 19

lidmaatschapsnummer..: 3707

Lid sinds: 30.01.2009

Dus af en toe iets nieuws in het nieuwe jaar. Omdat de zekering vaker uitging, werd deze een keer geopend en kijk eens naar de aansluiting op het thermoblok. Het wordt weer rechtgezet en er wordt een drukreductie naar 9 bar ingebouwd. en zie de espresso nog beter gaan. rolleyes.gif Gewoonweg ronder en aangenamer. Hebben op dit moment een pauze van de Ticino. Erg lekker. Het enige nadeel is dat de spresso van de Z5 niet echt meer bij mijn vrouw en mij past. blink.gif Met
vriendelijke
groet

, Michael

Dr.Bellows

Samstag, 30. Januar 2010, 13:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 3657

Lid sinds: 24.01.2009

Hallo drummer,

Gefeliciteerd met de QM05000 en de goede espresso, die hopelijk ook het moment is om ervan te genieten.
Ik zou graag willen weten welk vet gebruikt kan worden voor smering en waar
het te verkrijgen is.

IMHO dit moet zuurvrij en voedselveilig zijn, waar kun je het krijgen?

QM05000A

Dinsdag, 02. Februari 2010, 17:20 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 7039

Lid sinds: 02.02.2010

Hallo!

Ik zet wat kraantjes of kraantjesvet op alle pakkingen tijdens het schoonmaken, je kunt het in kleine en grote buizen krijgen in de bouwmarkt in de sanitaire afdeling en het is goedkoop, warmwaterbestendig en niet giftig en smaakloos.

LG Matthias

mr.smith

Montag, 15. Februari 2010, 12:40 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 203

lidmaatschapsnummer..: 1471

Lid sinds: 23.10.2007

BG hoeft niet gesmeerd te worden in QM.
Na een paar keer
reinigen

is de laag koffieolie

voldoende gesmeerd. GroetenJürgen



--------------------
Quick th mill