Geavanceerd zoeken

Krups EA826E - geen water in brouwinstallatie

damarc

Dinsdag, 19. Mai 2020, 21:55 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 38826

Lid sinds: 19.05.2020

Beste koffiemachine professionals,

Ik heb hier een aantal artikelen met grote belangstelling gelezen, maar helaas kan ik niet verder komen en misschien heeft iemand de cruciale hint voor mij.

Mijn machine (Krups EA826E10) liep tot nu toe perfect (gekocht in 2016, tot nu toe >6000 koffie volgens het servicemenu).

Plotseling kwam er geen koffie meer uit, maar alles belandde in de lekbak. Na een kort onderzoek wijst dit waarschijnlijk op de aftapkraan.

Dus alles gedemonteerd, maar voordat ik echt de aftapkraan wilde demonteren, wilde ik eerst de machine gedemonteerd laten lopen, gewoon uit interesse en misschien om meer te begrijpen. Jammer genoeg heeft dit me nu behoorlijk op de achtergrond geraakt. Eerst kwam het in een lus van watercircuit vullen / autotest etc. Maar nu eindigt het altijd met het verwijderen van het rode beschermingscompartiment, maar het haken, omdat de brouwzuiger niet meer omhoog komt.

Vervolgens heb ik in het servicemenu gekeken of men hier de pomp kan aansturen (bij sommige machines kan men de WV blijkbaar via een passende menu-optie in de startpositie brengen). Maar ik kan dit punt niet vinden op mijn machine (er is Informations, Heating, Autotest, Grinder, Calibration, maar niets met pomp of watercyclus of iets dergelijks).

Vandaar mijn vraag: Wat kan ik nu het beste doen? Heeft het zin om de ontwateringsklep te verwijderen en te controleren/veranderen of is het vooralsnog verouderd omdat er iets anders kapot lijkt te zijn? Of zou dit zelfs kunnen worden aangesloten? Of kan het ergens worden gerepareerd?

Ik ben zelf erg onervaren, maar ik vind het leuk om het gewoon uit te proberen.

Bedankt voor het lezen, voor uw inspanningen en ik kijk uit naar uw feedback.

Marc